A taktika döntött Szingapúrban! Vettel folytatta a Ferrari győzelmi sorozatát

A szezon második felében eddig 100 százalékos a Ferrari mutatója: a belga és az olasz futam után a szingapúrit is megnyerték, ezúttal azonban nem Charles Leclerc, hanem Sebastian Vettel szállította a 25 pontot, miután a kerékcserék során a csapattársat és Lewis Hamiltont is átugrotta. A brit elnyújtott stratégiájával a dobogót is elveszítette: a Ferrari kettősét Max Verstappen követte a célban.

Sebastian Vettel (Fotó: XPB)
Miután a startnál megőrizte elsőségét, Leclerc szépen kontroll alatt tudta tartani a versenyt annak első szakaszában, ami meglehetősen nyugalmasan telt: mindenki óvat a gumikat, hogy a lehető legkésőbbre tolja első kiállását.

Ennek a „lassúzásnak” a gumik menedzselése mellett taktikai célja is volt, azzal ugyanis, hogy a mezőny egyben maradt, a Ferrari meggátolta, hogy ellenfelei Leclerc elé vágjak egy korai kiállással. Az élboly a 19 kör környékén kezdte fokozni a tempót, az olló nyílásával pedig Leclerc ellenfeleinek lehetősége adódott az elévágásra: úgy tűnt, ezzel Verstappen és a Red Bull él majd, a kiállások sorát azonban Vettel nyitotta.

A vörösök célja ezzel Hamilton átugrása volt, Vettel azonban a cserék után nemcsak a britet, hanem Leclerc-t is megelőzte, tehát a mezőny élére került. Bár a monacóinak nem tetszett a húzás, a Ferrari profitált belőle, az első és a harmadik helyet ugyanis első és második helyre váltották.

A verseny rajtja (Fotó: XPB)



A kiállások egyébként Verstappent is jobb pozícióba hozták, hiszen ő is az első etapját elnyújtó (ezzel a Mercedes feltehetően egy biztonsági autós fázist várt, akkor még hiába) Hamilton elé került, akit kiállását követően kis híján a csapattárs, Valtteri Bottas is leelőzött, a csillagosok azonban szóltak finn versenyzőjüknek, fogja vissza a tempót – így Hamilton végül elé tért vissza a pályára, a negyedik helyre.

Miután Leclerc elé került, Vettelnek több középmezőnybeli versenyzőt is le kellett előznie, akik elnyújtott első etapjuknak köszönhetően a Ferrari kiállásait köszönhetően pozícióban voltak a német előtt, akinek tehát meg kellett küzdenie a helyezésekért. Az előző hetekben sokat kritizált német ezúttal nem rendült meg, és gyorsan, határozottan abszolválta feladatát (Pierre Gasly ellen egy meglehetősen agresszív előzést mutatott be), miközben csapattársa valamivel lassabban rágta át magát az ellenfeleken, így növelni is tudta előnyét.

Ezt azonban később elveszítette, hiszen három alkalommal is pályára küldték a biztonsági autót: először George Russell és Romain Grosjean ütközése miatt, másodszor Sergio Pérez műszaki hibája okán (a Racing Point veszélyes helyen állt le), harmadszor pedig Danyiil Kvjat és Kimi Räikkönen koccanással végződő összecsapása után, a finn autója ugyanis a Toro Rosso „torpedójának” támadását követően az első kanyar bukóterében maradt törött felfüggesztéssel.

A döntő pillanat, Vettel kerékcseréje (Fotó: XPB)



Az élmezőnyt ezek a megszakítások nem tudták kizökkenteni, maradt tehát a Vettel, Leclerc, Verstappen, Hamilton sorrend, igaz, a Ferrari kettősét rádión is figyelmeztették, ne veszélyeztessék harccal idei első kettős győzelmüket.

Noha Leclerc nehezen nyelte le, hogy a taktika miatt bukta a vezetést (és feltehetően a győzelmet is), jelezte, bár igazságtalannak tartja a döntést, nem fog ostobaságot csinálni, vagyis nem támadja majd rutinosabb márkatársát. Így aztán a sorrend a befutónál is változatlan maradt: Vettel a tavalyi belga futam óta először ünnepelhetett győzelmet, Leclerc egy második helyezéssel folytatta dobogós sorozatát, Verstappen pedig két felejtős futam után tért vissza az első háromba.

Bár csak negyedik lett, Hamilton a bajnoki küzdelem szempontjából jól jött ki a futamból, hiszen növelte előnyét az ötödikként célba érkező Bottasszal szemben.

Max Verstappen Lewis Hamilton előtt (Fotó: XPB)



A hatodik helyen Alexander Albon ért célba, a középmezőny különcsatáját pedig a McLaren újonca, Lando Norris nyerte, aki élete első szingapúri futamán végig magabiztosan tartotta a hetedik helyezést – mivel senki sem esett ki, vagy esett hátra az első hatosból, számára ma ez volt a maximum. Pontot még Pierre Gasly, Nico Hülkenberg és Antonio Giovinazzi szerzett.

A bajnokság Oroszországban folytatódik, pihenésre pedig nem sok ideje lesz a csapatoknak, hiszen Szocsiban már jövő pénteken pályára kell gurulni, akkor kezdődnek ugyanis a szabadedzések!

A Szingapúri Nagydíj végeredménye:

VersenyzőCsapatHátrány
1.Sebastian VettelFerrari
2.Charles LeclercFerrari+02,641
3.Max VerstappenRed Bull-Honda+03,821
4.Lewis HamiltonMercedes+04,608
5.Valtteri BottasMercedes+06,119
6.Alexander AlbonRed Bull-Honda+11,663
7.Lando NorrisMcLaren-Renault+14,769
8.Pierre GaslyToro Rosso-Honda+15,547
9.Nico HülkenbergRenault+16,718
10.Antonio GiovinazziAlfa Romeo-Ferrari+17,855
11.Romain GrosjeanHaas-Ferrari+35,436
12.Carlos SainzMcLaren-Renault+35,974
13.Lance StrollRacing Point-Mercedes+36,419
14.Daniel RicciardoRenault+37,660
15.Danyiil KvjatToro Rosso-Honda+38,178
16.Robert KubicaWilliams-Mercedes+47,024
17.Kevin MagnussenHaas-Ferrari+1 p 26,522
18.Kimi RäikkönenAlfa Romeo-Ferrarikiesett
19.Sergio PérezRacing Point-Mercedeskiesett
20.George RussellWilliams-Mercedeskiesett
Leggyorsabb kör: Kevin Magnussen, 1:42,301 mp (59. kör)