Hamilton: Könnyedén nyerhettünk volna, de a csapat nem volt bátor

Megvolt a tempója a Mercedesnek a könnyed győzelemhez Lewis Hamilton szerint, akit emiatt különösen bosszant a csapata pocsékul alakult stratégiája.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)
„A második rajthely nem ideális. Sebastian van mögöttünk, így a stratégiájukkal is játszhatnak. Előzni pedig nehéz” – vázolta a Mercedes helyzetét Toto Wolff csapatfőnök még a szombati időmérő edzés után. A próféta szólt belőle. Lewis Hamilton a Szingapúri Nagydíj elején nem tudott kiváló rajtot fogó Charles Leclerc elé kerülni a második rajtkockából, és ezzel elő is állt a Wolff által említett patthelyzet. A brit megelőzni nem tudta a gumikat sétakocsikázó tempóval óvó Leclerc-t, de leszakítani sem tudta magáról Sebastian Vettelt, így amikor a 19. kör végén a német befordult a boxutcába új gumikért, a Mercedes sakkot kapott.

Elestek az elévágás kísérletének lehetőségétől, és a stratégáknak két Ferrarira kellett figyelniük egyszerre. Leclerc a következő kör végén szintén kiállt, és a csillagosoknak két választásuk volt ekkor: ők is követik a monacóit, és ezzel vállalják, hogy mindkét Ferrari eléjük kerül, vagy kint tartják a címvédőt abban a reményben, hogy kiautózik akkora gumielőnyt a második etapjára, amivel nagyobb esélye nyílhat a támadásra.

Utóbbit választották, ám hiába tartották kinn további 7 körrel, Hamilton ezzel csak még egy helyet bukott Max Verstappennel szemben a kerékcseréjéről visszatérve. A gumielőnyt kihasználni pedig a végén már nem volt esélyük a három biztonsági autós megszakítás miatt, és azért sem, mert nem jelentett olyan sokat a frissebb gumi. Hamilton a második helyről így lett végül 4., s maradt le még a dobogóról is.

„Tudtam, hogy nekünk kellett volna elévágással próbálkoznunk” – állapította meg utólag az ötszörös világbajnok, hogy meg kellett volna előzniük Vettelt a kerékcserével, és akkor talán mindkét Ferrari előtt találhatták volna magukat. „Szinte már ma délelőtt is tudtam, és a délelőtti megbeszélésen is. Úgy voltam vele, vállaljunk kockázatot. De nem vállaltak. Viszont együtt nyerünk, együtt veszítünk a csapattal, és ezt most lenyelem. De fájó számunkra, mert könnyedén nyerhettünk volna ma.”

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)



Hamilton utólag ezt bátran állította, csapata számára viszont nem volt ennyire egyértelmű, mi a helyes stratégia. „Beszéltünk az elévágásról, de fennállt a kockázata annak, hogy fennakadunk a forgalmon” – árulta el Toto Wolff csapatfőnök. „Vettelék jól csinálták, nem volt semmi vesztenivalójuk. És mindannyiunkat meglepett, hogy mennyire hatékony volt az elévágás ma.”

Utólag már ő is belátja, bátrabbnak kellett volna lenniük. „A Ferrari elévágása a semmiből jött. Nagy volt akkor a forgalom, szóval igazán bátor döntés volt. Beszéltünk erről, és nem léptük meg. Ez egy komoly hiba volt.”

Hogy Vettel 19. körben megejtett kerékcseréjét követően miért nem hívták ki a 20. kör végén Hamiltont Leclerc-rel egy időben, arra is volt magyarázat. „Ezen a ponton a pozíciót már elveszítettük Sebastiannal szemben. A győzelem elszállt, ezért próbáltunk tovább kint maradni. Lewis azt mondta, a gumik még jó állapotban vannak, és tudtuk, hogy Vettel és Leclerc előbb-utóbb forgalomba fog kerülni. Sok volt a feltételezés, de végül minden másképp alakult. A gumink egyszerűen elkopott, és már nem voltunk versenyképesek. Aztán a senki földjére kerültünk.”

A hajrában Hamilton talán gyorsabb volt az élmezőny többi tagjánál, ám e fölényét már nem tudta kamatoztatni. A három biztonsági autós időszak is gátolta ebben.  „Túl sok volt a biztonsági autós fázis. Amikor végre lendületbe jöttünk, gyors volt az autónk, de igazán nem jöhettünk lendületbe, mert az elején, az újraindításoknál mindig lassúak voltunk. Ez a realitás.”

Wolffnak végül föltették a kérdést, mit csinálnának másképp, ha újrakezdhetnék. „Mindent. Egész hétvégén rossz nyomon voltunk. Túl sok volt a hiba, és ez szokatlan tőlünk. Az egész hétvégét leírhattuk” – állapította meg csalódottan.