Noha Giovinazzit szankcionálták, a fiatal olasz megtarthatta 10. helyét (és az azért járó egy világbajnoki pontot), a mögötte célba érkező Grosjeannal szemben ugyanis 17,6 másodperces előnyt épített ki a futam utolsó szakaszában, így a 10 másodperces „időjóváírást” követően sem került a francia mögé.
Az incidens, amiért büntették Russell kiesése után történt, amikor a brit autóját mentették a nyolcas kanyarnál. Az FIA közleményében kiemelte, minden versenyzőt arra utasítottak, tartsanak jobbra az ütközés helyszínén, mert a pályamunkások mentést végeznek.
Akkor a helyszínen kettős sárga zászlós jelzés volt érvényben. Bár a bírák elfogadták Giovinazzi magyarázatát, miszerint ő úgy érezte, tartotta a biztonsági autós deltaidőt, és kellő távolságra volt a mentéstől, a pályamunkások szerint veszélyesen közel került a daruhoz. Ezt az ítészek potenciálisan veszélyesnek tartották, ezért a 10 másodperces szankció.
A bírák – ahogyan azt a közvetítés alatt is jelezték már – Russell és Grosjean valamint Kvjat és Räikkönen ütközését is kivizsgálták. Ezekben az ügyekben egyik versenyzőt sem büntették: mindkét ütközést versenybalesetnek nyilvánították.
Antonio Giovinazzi has received a 10 second time penalty for this.
Getting to close to the marshals while on track.
Giovinazzi holds onto 10th place finish as car behind was 17 seconds. #F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/9ZHXn4bvOD
— Tim Hauraney (@timhauraney) September 22, 2019