Wolff: Van esély a Ferrari versenyzőhelyzetének elmérgesedésére

Kezd robbanásveszélyessé válni a versenyzőhelyzet a Ferrarinál az ellenfél Mercedes csapatfőnöke szerint. Ő ezt persze nem bánja…

Kanada óta alaposan Sebastian Vettel fejére nőtt Charles Leclerc a Ferrarinál. Spában és Monzában két győzelmet szerzett, miközben márkatársa csak gyengélkedett. Aztán Vettel Szingapúrban most visszavágott, ám futamgyőzelmének körülményei felbosszantották kicsit Leclerc-t, aki a csapat taktikáját látva úgy érezte, nem legyőzték őt, csak elvették tőle az első helyet.

A Ferrari próbálja őrizni a házon belüli békét, és bár még szó sincs komoly viszálykodásról Vettel és Leclerc között, az azért feltűnő, hogy egyre többször ütközik a két versenyző érdeke, nézőpontja. Monzában az időmérőt követően volt közöttük némi vita a szélárnyékozós taktika kapcsán, most pedig Leclerc-nek volt oka neheztelni a csapatára.

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint ez akár a kezdete is lehet egy hasonlóan nehéz helyzetnek, mint amit ők éveken át próbáltak kordában tartani Lewis Hamiltonnal és Nico Rosberggel. „Amikor két alfahím van a csapatban, és egymással küzdenek a helyezésekért, abban benne van a rivalizálás, és a csapaton belüli viszonyok elmérgesedésének a lehetősége is. Mi is átéltük ezt, de szerintem a mostani versenyünkkel bizonyítottuk, hogy minket jelenleg nagyon határozott filozófia jellemez” – utalt arra, hogy miközben a vörösöknél a boxutcában történt helycsere, ők egyértelmű szabályokat fektettek le, és Szingapúrban eszerint játszva kérték meg Valtteri Bottast, hogy lassítson, és ne vegye el Lewis Hamilton pozícióját annak kerékcseréje után.

Hogy a taktikai helycserénél mennyivel szerencsésebb vagy egyszerűbb helyzet egy, a bajnoki címért elvileg még harcban lévő versenyzőt (Bottas) arra utasítani, hogy még véletlenül se lopjon pontokat legfőbb ellenfelétől, az persze csak nézőpont kérdése.



A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto mindeközben igyekszik folyamatosan csitítani a kedélyeket, és mindent megtesz azért, hogy az érdekütközések ellenére Vettel és Leclerc továbbra is békében dolgozzon együtt. A szingapúri versenyt megelőzően a monzai időmérős összezördülés súlyát is próbálta csökkenteni. „Én ezt nem nevezném súrlódásnak. Közöttük nem volt még súrlódás. Van, hogy valaki nem úgy viselkedik, ahogyan tervezted, vagy ahogyan kéne, de ez is csak része a fejlődésnek, a tanulásnak. Ez egy bonyolult helyzet volt, egy nehéz bemelegítő kör, és többen pórul jártak, nem csak Sebastian. Megbocsátottunk neki (ti. Leclerc-nek), de fontos, hogy megnézze, mit csinálhatna jobban a jövőben” – mondta Leclerc-ről, aki vonakodva állt csak be szélárnyékot tartani Vettel elé a monzai Q3 hajrájában.

A mostani szingapúri nem tervezett helyre kapcsán pedig Binotto megjegyezte: „Megértem, hogy Charles most bosszús, de ez pozitívum, ilyen a helyes hozzáállás egy versenyzőtől” – utalt arra, hogy a fiatal tehetségben buzog a győzelem iránti vágy.

Miközben Vettelék egyre jobban nyüstölik egymást, a Mercedesnél idén is egyre egyoldalúbb a küzdelem. A Ferrari két „alfahímje” között jelenleg mindössze 6 pont a különbség a bajnokságban, Valtteri Bottas eközben a 65 pontos hátrányával egyre inkább kelti újra az esélytelen vízhordó benyomását, mintsem Lewis Hamilton egyenlő ellenfeléét.

Wolff a Scuderiánál kialakult helyzetet egy kicsit sem bánja. „A pozitívuma ennek, hogy a két versenyzőjük folyamatosan pontokat vesz el egymástól, ami nekünk előny” – állapította meg, gyorsan hozzátéve, lefutottnak azért még így sem nevezné a szezonjukat. „Még nem kívánok a pontállással foglalkozni. A feladatunk, hogy mindent kihozzunk a csomagunkból, versenyeket nyerjünk, és a tőlünk telhető legjobbat nyújtsuk, mert Szingapúrban ez most nem történt meg.”