Habár a paddockban sokan egy próbát megérő érdekesnek tartják a fordított rajtsorrendű kvalifikációs sprintverseny elgondolását, a versenyzők egyre hevesebben tiltakoznak ellene. A terv az, hogy 2020-ban pár versenyen (négyről lehet szó, köztük Monzával) egy olyan sprintfutammal helyettesítik a hagyományos időmérő edzést, melyeknek a bajnokság fordított sorrendjében vágna neki a mezőny, és amelynek végeredménye alakítaná ki a vasárnapi hagyományos verseny rajtfelállását.
A mezőny tagjai közül sokan már Szingapúrban jelezték, nem támogatják az ötletet, a GPDA egyik igazgatója, Romain Grosjean pedig azt nyilatkozta, hogy teljes egységet alkotva igyekeznek fellépni a hasonló megoldások ellen.
Lewis Hamilton már a múlt héten elmondta, mennyire nincs ínyére a sportági vezetők látszatintézkedése, Szocsiban pedig a félelmének is hangot adott, hogy a megszokott lebonyolítási mód felrúgása csak egyfajta kompenzálás a sportági vezetők részéről, akik érezhetik, hogy az új autók és szabályok önmagukban nem teszik elég izgalmassá a versenyeket. A címvédő korábban személyesen vett részt a csapatok, az FIA és az F1 találkozóján, melynek témáját a 2021-es szabályváltozások és az új autók jelentették, és már azt követően aggasztónak nevezte a dolgok állását. Többek között nehezményezte, hogy az új autókat nem teszik könnyebbé, hanem nőni fog a tömegük, és úgy vélte, a sorozat kihasználatlanul hagy egy nagy lehetőséget a jobbá válásra.
„Az aggályaim mit sem változtak azóta. A tény, hogy a fordított rajtráccsal próbálkoznak, az én olvasatomban csak egy mentség a részükről arra, hogy nem végeztek elég jó munkát a döntéshozatal folyamatában” – bírálta a vezetőket a Mercedes címvédője. „Miért teszik nehezebbé az autókat? Semmi oka nincs, mert biztonságosabbak nem lesznek tőle, és a versenyek sem válnak jobbá. Még mindig ugyanazon a véleményen vagyok, és még mindig aggódom. És az alapján, amit a megbeszélésen láttam, nem gondolnám, hogy bármi változni fog.”
A brit szkeptikus a versenyzők összefogásának hatása kapcsán is. Attól tart, hogy még ha meg is hallgatják őket, a szavuk nem bír elég súllyal. Emellett a múltbéli tapasztalatok alapján úgy érzi, az F1 bizonytalanságában ragaszkodik ennyire a radikális változtatásokhoz. „Az elmúlt években bevezetett módosításaik nem bizonyultak valami hatékonynak. Emiatt talán nem bíznak eléggé a döntéshozatali folyamatukban. Nem tudom. Nem egyszerű feladat. Sok ember vesz részt ebben a döntéshozási folyamatban. Mi, versenyzők próbálunk jobban belefolyni, és nagyobb szerepet vállalni, segíteni őket a jobb döntések meghozatalában, de a jelek szerint ez nem sokat ér.”
Ami az autók tömegének növekedését és az előzések megkönnyítését illeti, Hamilton szerint e két tényező eleve üti egymást, vagyis hiába próbálnak javítani az egyik oldalon, a másikon rontanak annyit a helyzeten, hogy összességében ne érjenek célt. „Nem látom értelmét a tömeg növelésének. És még lassulni is fogunk. Miért akar az F1 lassabbá válni? A technológiai fejlődés, az innováció lenne a lényeg tehát gyorsabbá kéne válnunk. Csak Rosszabb gumikat kapunk, nehezebb autókat, lomhábbakat… De amikor ezt mondod ezeknek a fickóknak, egyszerűen nem értik meg. A többségük sosem versenyzett korábban Forma–1-es autóval. De ez már csak mindig is így ment” – bírált az ötszörös világbajnok.