Musorujsag
Élő Eredmények

Vettel próbálta elkerülni a Leclerc vesztét okozó biztonsági autót

Vettel próbálta elkerülni a Leclerc vesztét okozó biztonsági autót

RTL, Motorsport Week
Charles Leclerc futamgyőzelmébe került Sebastian Vettel kiesése Szocsiban. A német úgy érzi, mindent megtett a biztonsági autós fázis elkerüléséért.

Az Orosz Nagydíj elején még mindketten az első helyre pályáztak, a 28. körben viszont úgy vette el az egyikük a másikuktól a vágyott pozíciót, hogy az végül a Mercedesé lett. Szándékosság persze nem volt benne. Miközben a Mercedes a közepes gumiján egyre csak halogatta a kerékcseréjét, Charles Leclerc és Sebastian Vettel már túlesett rajta, ám mivel friss gumikon jobb tempóra voltak képesek, nem úgy tűnt, hogy veszélyben forog az első két pozíciójuk.

Csakhogy a boxban csapattársa mögé kerülő négyszeres világbajnok autójában megadta magát az MGU-K. Vettel először csak annyit jelentett a rádióban, hogy csökkent a teljesítménye. Csapata a hibát észlelve azt mondta neki, hogy vigye vissza autóját a boxba. Ám Vettelnek erre már nem volt lehetősége, így eldöcögött az egyik pontig, ahol megnyílik a pálya, és oda parkolta le az SF90-est.

Ám hiába próbálta megkönnyíteni a pályabírók dolgát, az FIA így is életbe léptette a virtuális biztonsági autóst fázist, ami éppen kapóra jött a két Mercedesnek. Lewis Hamiltonék kereket cseréltek, és miután közben a mezőny tempóját visszafogták, sokkal kevesebb időt veszítettek ezzel, mint normál esetben. Hamilton így vette el az első pozíciót Leclerc-től, és mint utóbb kiderült, a győzelmet is a Ferraritól.

Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

Vettelt a futam után megkérdezték, nem érzi-e balszerencsésnek a döntését, elvégre csapata addig a pontig mindent megtett az ellen, hogy támadhatóvá váljon egy biztonsági autós fázis miatt. Fölmerült, a német akár minden mindegy alapon is félreállhatott, mit sem törődve azzal, hogy így a vezetést tőle már úgyis elvevő Leclerc-nek tesz keresztbe.

„Ott álltam meg, ahol véleményem szerint nem volt szükség biztonsági autóra emiatt” – tette egyértelművé a négyszeres világbajnok. „Szépen leparkoltam, hogy csak hátra kelljen tolni az autómat. Nem tudom, hogy emiatt jött-e a biztonsági autó, de én olyan helyet kerestem, hogy ne legyen szükség a verseny megszakítására. Szerintem nem volt jobb hely hozzá.”

Mosolyogva hozzátette: „Szóval nem ez volt a helyzet, vissza kell utasítanom ezt a vádat!”

Mattia Binotto csapatfőnök is megerősítette, versenyzője nem tudta volna ennél biztonságosabban félreállítani az autóját. Kiemelte, az adott helyzetben nem lehettek tekintettel arra, hogy Vettel leállása milyen hatással lehet Leclerc-re, mivel kényes egység, az elektromos rendszer hibásodott meg. „Az erőforrással volt problémánk, annak a hibrid rendszerével. Elszállt a szigetelés. Biztonsági okokból azonnal meg kellett állnunk. Természetesen nagy kár érte, mert száz méterrel később már a boxutca jött volna. De ez volt a legbiztonságosabb megoldás Seb részéről, és ez biztonsági szempont. Ha az autó más részével lett volna gond, talán más helyzetben is leállíthattuk volna, de az instrukció az volt, hogy olyan hamar álljon félre, amilyen hamar csak tud, a biztonság miatt.”

Borítókép: Sebastian Vettel kiesése a 28. körben (Fotó: Formula1/Twitter)

További tartalmak