Új spanyol csapat mutatkozna be az F1-ben 2021-ben!

Újabb potenciális F1-es csapat tűnt föl a láthatáron! Egy spanyol csoport csütörtökön bejelentette, már 2021-ben csatlakozna a királykategória mezőnyéhez – korábbi Mercedes és Honda-mérnökökkel, valamint az egyik autóban Pascal Wehrleinnel!

A Campos jelenleg többek között az F2-ben szerepel, versenyzőjük, Jack Aitken 5. a bajnokságban (Fotó: XPB)
Nagy megújulás következik 2021-ben a Forma–1-ben. Az új szabályok a pénzügyi hatékonyságot és a költségvetési plafon bevezetését is célul tűzték, és a sportág vezetői nem titkolták, az új feltételek mellett szeretnék kibővíteni a jelenleg 10 csapatos mezőnyt is. Hivatalos pályázati kiírás továbbra sincs, jelentkező viszont a jelek szerint egyre több akad. Potenciális érkezőként eddig egy brit központú, de ázsiai csapatot, a Panthera Team Asia F1-et emlegették, mely mögött az SPM-csapat korábbi vezetői állnak. Csütörtökön egy hivatalos közlemény kiadásával most viszont egy spanyol rivális is bejelentkezett: az utánpótlás-kategóriákban (F3 és F2) érdekelt Campos is szeretne csatlakozni az F1-es mezőnyhöz 2021-től!

„Készülődés egy új F1-es nevezésre” címmel adtak ki hivatalos közleményt, melyben tudatták, hogy projektjük mögött egy monacói cég, a Monaco Increase Management (MIM), valamint az F1-es csapatot már 2010-ben is indítani tervező, de a tényleges indulástól az utolsó pillanatban visszatáncoló Campos állnak.

Az érintettek elárulták, már a májusi Spanyol Nagydíj idején találkoztak a Forma–1 elnökével, Chase Careyvel, és azóta kétszer, május 15-én és július 31-én az F1 Group londoni központjában is egyeztettek a sportigazgató Ross Brawnnal. Közleményük szerint az egyik fő céljuk, hogy betöltsék a kétszeres világbajnok Fernando Alonso F1-es távozásával keletkező űrt, és újra növeljék az F1 iránti érdeklődést Spanyolországban. „A spanyol állam támogatása, a Campos Racing gyára, valamint a Campos Racing-csapat szakmai háttere, melynek segítségével már nyert a Forma–2-ben és a Forma–3-ban is, együttesen egy új Forma–1-es csapat hazájává teheti Spanyolországot” – írták.

A formálódó csapatot Salvatore Gandolfo, a MIM alapítója és a Campos ügyvezető igazgatója, valamint Adrian Campos csapatalapító alkotják, és Peter McCool személyében technikai igazgatójuk, míg Ben Wood révén vezető aerodinamikusuk is van már. Előbbi szakember a 2000-es években a Honda és a Super Aguri-csapatnál dolgozott, míg utóbbi mérnök a Prost és a Mercedes istállójánál tett szert F1-es tapasztalatokra, a csillagosoknál vezető aerodinamikusként.

Adrian Campos (balra) korábbi F1-es versenyző, csapattulajdonos (Fotó: XPB)



Miután az MIM jelenleg is foglalkozik fiatal versenyzőtehetségekkel, a versenyzőválasztás is kézenfekvő lenne. Már vannak is jelöltjeik. Egyikük az F1-ben a Manorral és a Sauberrel már megforduló, jelenleg a Forma–E-mezőnyt és a Ferrari F1-es szimulátoros fejlesztőcsapatát erősítő Pascal Wehrlein, másikuk pedig Alex Palou, aki a GP3-ban és a Forma–2-ben is versenyzett a Campossal, jelenleg pedig a japán Super Formula-sorozatban harmadik a bajnokságban.

A csapat beszámolója szerint már július végén elkezdték fölvenni a leendő szakembereiket, és készülőben van az F1-es projekt megvalósíthatósági tanulmánya is, melyet az F1 2021-es szabályzatának hó végére ígért véglegesítése után zárnak le.

„Jelenleg előrehaladott tárgyalásokat folytatunk jelenlegi F1-es csapatokkal és motorgyártókkal, hogy biztosítsuk a lehető legjobb partnereket egy versenyképes spanyol F1-es csapat számára 2021-től. A Forma–1-es bajnoksághoz való 2021-es csatlakozás egy hosszú távú projekt kezdete lesz” – jelentette ki Gandolfo. „Tisztában vagyunk azzal, milyen nagy kihívás vár ránk, de már van egy szakavatott csapatunk, amely éjt nappallá téve dolgozik az FIA által megkövetelt gazdasági stabilitás megteremtéséért és a projekt sikeréért. Az új költségvetési plafonnal, az új pénzelosztási rendszerrel, valamint a technikai és sportszabályzattal hatalmas lehetőség nyílik a kisebb csapatok számára, hogy bejussanak a Forma–1-es bajnokságba, és még izgalmasabbá, kiegyensúlyozottabbá tegyék azt.”

 

Más jelentkező is van – de kapnak-e lehetőséget?

Chase Carey hónapokkal ezelőtt kijelentette, számos érdeklődő keresi őket az F1-be kerülés lehetőségéről kérdezősködve, és a jelek szerint a 2021-es szabályváltozások valóban többek fantáziáját megmozgatják. A Panthera és a Campos mellett a napokban egy orosz csapatról is hírek érkeztek. E projekt mögött az orosz milliárdos, Borisz Rotenberg SMP-je áll, amely már jó ideje aktív a különböző versenysorozatokban, és amely többek között a Williamsszel tavaly bemutatkozó Szergej Szirotkint is pártfogolja.

Ross Brawn (Fotó: XPB)



Más kérdés, hogy a jelentkezők meg is kapják-e az esélyt az F1-es bajnokságot rendező FIA-tól. Pályázati kiírás nélkül nem létezhet mezőnybővítés, márpedig Jean Todt elnök Szingapúrban azt nyilatkozta, a felröppenő hírek ellenére ő még nem lát a radaron olyan csapatot, amely megütné az F1-ben legutóbb (2016) újként debütáló Haas szintjét.

Eközben Ross Brawn, az F1 sportigazgatója is kijelentette, bár támogatja a mezőny létszámának növelését, mivel 2021-ben minden új lesz, ő előbb megvárná, hogyan működnek az új szabályok és intézkedések, és csak a következő évtől íratna ki pályázatot az új csapatok számára, vagyis 2022-nél korábban nem növelné a résztvevők számát.

Kapcsolódó tartalom