Musorujsag
Élő Eredmények

Versenyfeladás ok nélkül: Kubica szponzora számon kéri a Williamst

Versenyfeladás ok nélkül: Kubica szponzora számon kéri a Williamst

PKN Orlen, Racefans
Bajba kerülhet a Williams amiatt, hogy az Orosz Nagydíjon konkrét ok nélkül kivette a versenyből Robert Kubicát? A lengyel szponzora magyarázatot vár, és jogi lépéseket helyezett kilátásba.

Robert Kubica a 28. körben adta föl a múlt vasárnapi szocsi versenyt, egy körrel azután, hogy műszaki probléma következtében csapattársa, George Russell kicsúszott a pályáról, és orral a gumifalba csapódott. Bár az egyelőre nem tisztázott hiba miatt úgy tűnhetett, elővigyázatosságból vették ki a versenyből a lengyelt, a csapat később egyszerűen azzal indokolta döntését, hogy „óvni akarta az alkatrészeit a szezonvégi megterhelő tengerentúli versenyek előtt.”

Kubica a kiesése után először csak széttárta kezeit, amikor a futamfeladás okáról kérdezték az újságírók, és azt nyilatkozta, fogalma sincs, mi történt, mivel semmi okuk nem volt föladni. Később kritizálta is a csapatát, utalva arra, hogy egész hétvégén komoly gondjaik voltak, s nem biztosítottak számára megfelelő autót, majd megjegyezte, a kényszerkiállása megfosztotta őt annak lehetőségétől, hogy minden idei versenyén célba érjen.

Nála is elégedetlenebb volt viszont a helyzettel személyes szponzora, a PKN Orlen. A lengyel olajipari vállalat 2019-ben nem kevés pénzzel, a becslések szerint nagyjából 10 millió dollárral támogatja a grove-i istállót, és most jelezte, ezért cserébe nem azt várná, hogy látszólag indokolatlanul kivegyék versenyzőjüket a futamból (az ő reklámjuktól pedig megvonják a potenciális képernyőidőt a közvetítésekben).

A cég szóvivője hivatalos Twitter-oldalán közölte, részletes magyarázatot követelnek a Williamstől a történtekre, és amennyiben úgy adódik, szerződésszegésre hivatkozva akár még következményei is lehetnek Kubica megállításának. „Robert Kubica vasárnapi Orosz Nagydíjon történt versenyfeladását követően hivatalosan kértük a ROKiT Williams Racing-csapatot az ügy tisztázására. A válaszuktól függően lépéseket fogunk tenni a szerződésünkben foglaltak betartásának kikényszerítésére” – írta Joanna Zakrzewska.

Az istálló egyelőre nem kommentálta a hírt.

Robert Kubica (Fotó: XPB)

A Williams már a késéssel megkezdett téli tesztek idején is súlyos alkatrészhiánnyal küzdött, és az év első harmadában is gyakran szenvedtek e problémától, Kubica elmondása szerint több esetben sérült vagy régi verziókkal kellett versenyezniük, és általános probléma volt a gyártás minőségével is. Claire Williams csapatfőnök-helyettes ugyanakkor év közepén azt állította, e problémáikat sikerült megoldaniuk, utolérték magukat, nincs alkatrészhiányuk, és a gyári folyamataikat is rendezték.

A mostani események mást mutatnak. Aligha véletlen, hogy Kubicát közvetlenül azután hívták ki a garázsba, hogy Russell összetörte az autójukat. Egy héttel korábban a brit újonc versenyének ugyancsak egy baleset vetett véget: Szingapúrban Romain Grosjeannal koccant, s akkor is sérült a falban kikötő gépe. E balesetek alighanem ismét nehéz helyzetbe hozták az istállót. „George kiesése után a csapat úgy döntött, leállítja az autómat, hogy óvja annak alkatrészeit. Nem vagyunk egyszerű helyzetben, és Japán már itt a nyakunkon” – utalt Kubica a jövő hétvégi szuzukai versenyre.

Dave Robson vezető versenymérnök nyilatkozatából kiderült, az Európán kívüli versenyek miatt valóban nincs elég idejük/kapacitásuk az alkatrészek gyors pótlására.

Borítókép: Robert Kubica (Fotó: XPB)

További tartalmak