Verstappen: Azonos autóval két tizedet verek Hamiltonra és Leclerc-re

Max Verstappen (Fotó: Red Bull)
A Verstappenek ismét leadták a figyelmeztető lövéseiket! A nyári szünet előtt még biztató formát mutató Red Bull az utóbbi hetekben elmaradt saját várakozásaitól. Szingapúrba nyerni mentek, de csak a szerencsének köszönhették, hogy egyáltalán dobogóra állhattak; Szocsiban pedig esélyük sem volt a Ferrari és a Mercedes ellen. Max Verstappen már a szingapúri 3. helye után „ébresztőként” emlegette vereségüket, apja, Jos Verstappen pedig a szocsi hétvége után nyilatkozta azt a holland Ziggo Sportnak, hogy már kezdenek elbizonytalanodni, 2020-ban lesz-e esélyük a Red Bull-lal a bajnoki címért küzdeni.

Jelzésértékű, hogy utóbbi nyilatkozatot Max Verstappen honlapja is közzétette, mintegy „hivatalos” üzenetként a Red Bull felé: nem elégedettek a dolgok állásával. „Szingapúr előtt azt gondoltam, hogy a három élcsapat között harcban lehetünk a jövő évi bajnoki címért. Azóta viszont talán már nem így gondolom” – nyilatkozta a hétszeres futamgyőztes kétkedően, azt azért finomításként hozzátéve: „Hiszem, hogy képesek vagyunk fejlődni, de igazán nagy lépést kéne megtennünk.”

A Red Bull jelenleg hasonló helyzetben van Verstappennel, mint az elmúlt években a Renault mellettük: a versenyző meg van győződve arról, hogy közötte és a bajnoki siker között az utolsó akadályt a partner, vagyis az autót építő csapat jelenti. A Red Bull is így gondolta a hibridkorszakot rossz lábbal indító Renault mellett…

Max Verstappen (Fotó: Red Bull)

Max Verstappen (Fotó: Red Bull)



Bármennyire is erős a mai mezőny, Verstappen úgy véli, megfelelő technikai háttérrel bárkit le tudna győzni. „Személy szerint úgy érzem, hogy azonos szintű autóval két tizedmásodperccel gyorsabb lennék Hamiltonnál és Leclerc-nél is” – felelte az erre vonatkozó elméleti kérdésre a holland Telegraafnak.

Nem először kóstolgatja hasonló kijelentésekkel ellenfeleit. Nemrég a brit Telegraph-nak beszélt arról, hogy a hatodik világbajnoki címe felé haladó Lewis Hamiltonnak domináns autója mellett az is megkönnyítette az életét az utóbbi években, hogy nem volt igazán erős csapattárs mellette. „Az évek során Lewisnak nem voltak a legjobbak a csapattársai. Ha jó az autód, bárkit legyőzhetsz vele. Lewis elképesztő versenyző, az egyik legjobb, aki valaha a Forma–1-ben versenyzett. De az övé volt a legjobb autó is, és amikor domináns autód van, akkor csak egy igazi ellenfeled van, a csapattársad” – állapította meg, hozzátéve, ha egyszer úgy adódna, neki nem lenne ellenére, hogy Hamilton csapattársa legyen.

Verstappen elmondása szerint alaposan rajta tartja a szemét az ellenfelein, kielemzi az ő teljesítményüket is. Így volt ez például a show-t mostanság tőle ellopó Charles Leclerc szingapúri pole-köre esetében is, mely alapján a következőkre jutott: „Amikor újra és újra visszanéztem, arra gondoltam, hogy nem kevés időt lehetett volna még nyerni. Nem szeretnék arrogánsnak tűnni, de versenyzőként muszáj elhinned magadról, hogy te vagy a leggyorsabb.”

Max Verstappen (Fotó: Red Bull)

Max Verstappen (Fotó: Red Bull)



A Red Bullnál töltött bő három évében ő már megtanulta, hogyan kell a maximumot kihozni a lehetőségeiből, és úgy érzi, ilyen szempontból magas szintre jutott. „Szerintem elég egyértelmű, hogy idén időnként túlteljesítettem. Az emberek gyakran úgy gondolják, a Red Bull nem is olyan rossz, a csapat egy szinten áll a többiekkel. Véleményem szerint azonban gyakran jobban le vagyunk maradva, mint amit a látszat mutat” – utalt arra, hogy az ő teljesítménye láttatja erősebbnek az osztrák csapatot annál, amilyen valójában.

Tény, a csapattársait mostanság a földbe döngölte. Daniel Ricciardónak 2018 második felében esélye sem volt mellette, Pierre Gaslyt az elsöprő fölényével „küldte vissza” a Toro Rossóhoz a nyári szünetben, míg a mostanság mellette próbálkozó Alexander Albonnak sem sikerült eddig igazán lőtávolságba kerülnie hozzá.

Verstappen szerint mindez megerősíti, hogy a csapaton a sor tenni valamit a végső cél eléréséért. „Csapatként muszáj előrébb tekintenünk. Nem tartunk ott, ahol kellene, nem tettük meg azt a lépést, amire szükségünk lesz a jövő évi versenyképességhez” – vonta le a következtetést.