Gokartosként a fiatal hollandot a jövő egyik legnagyobb tehetségének tartották, formaautós pályafutása viszont a vártnál nehézkesebbre sikeredett: bár sosem tartozott a gyengébbek közé, az F2-es bajnoki cím megszerzésére három évet kellett várnia, „út közben” pedig elveszítette a McLaren támogatását, így pont győztes évében nem állt mögötte egyetlen F1-es alakulat sem.
Pedig idén végig stabil, magabiztos teljesítményt nyújtott, és úgy érzi, sikerült fejlődnie versenyzőként, miközben „visszavágott” az előző szezonokért. Hiába azonban ez a javulás, közvetlenül F2-es diadala után nem kerül be a királykategória mezőnybe.
Ez eléggé hamar egyértelművé vált, hiszen már hetekkel ezelőtt elfogadta a Mercedes ajánlatát, melynek révén a csillagosok Forma–E csapatának tagja lesz a széria 2019/2020-as idényében. Bár a Mercedesnek hála a tűz közelében marad, és reméli, ezzel a kanyarral még eljuthat az F1-ig, azzal tisztában volt, hogy most nincs lehetőség az előrelépésre.
„Az előző öt évben a bajnok eljutott a Forma–1-ig, tavaly pedig az első hármas minden tagja lehetőséget kapott” – utalt az előző bajnokra, George Russellre, aki jelenleg a Williams versenyzője, valamint a McLarennél edződő Lando Norrisra és a Red Bull-os Alexander Albonra.
„Ennek ellenére nincs garancia arra, hogy a győztes azonnal bekerül a mezőnybe, és én ezzel végig tisztában voltam. Nem igazán tudom irányításom alatt tartani ezt a jelenséget, szóval nem is aggódtam miatta. Voltak tárgyalásaink, de most egészen egyszerűen nem volt elég mozgás a pilótapiacon” – folytatta, elhintve, a viszonylagos stabilitás is hátráltatta az F1-es pályafutása beindítását. „Most nagyjából mindenki a helyén marad.”
„Gyermekként mindenki az F1-ről álmodik, és az arra vezető útról. Persze számomra továbbra is az F1 marad a nagy álom, csak a jelenlegi helyzetben ez nem volt reális” – zárta gondolatát a holland pilóta, aki a hosszú távú versenyzéssel is kacérkodik: az LMP2-es kategóriában több futamon is indult már, decemberben pedig a Toyota LMP1-es autóját is tesztelheti majd.