A Renault új fejlesztésekkel vadászná le a McLarent

Több új fejlesztést is bevet a Renault a hétvégén rendezendő Japán Nagydíjon annak reményében, hogy az ezekkel elért javulás hatására közelebb kerülnek a McLarenhez, és a szezon hátralévő részében még levadászhatják ellenfelüket.

Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)
Mindössze öt futam maradt a 2019-es idényből, a Renault hátránya pedig Oroszországban 33 pontosra hízott a McLarennel szemben, ami középmezőnybeli csapatok esetében már tetemesnek is nevezhető. Noha ők maguk is tudják, egyre nehezebb dolguk lesz a britekkel vívott küzdelemben, fel nem akarják adni azt, az év elején ugyanis a negyedik hely megtartása volt a fő cél.

Annak érdekében, hogy jobb pozícióba kerüljenek, a hétvégi Japán Nagydíjon több újítást is bevetnek, bízva abban, hogy ezek segítik felzárkózásukat (egy a monzaihoz hasonló eredménnyel például még izgalmassá tehetné a negyedik helyért zajló csatát).

Fotó: XPB



„Új első szárnnyal érkezünk, és a karosszérián is lesz egy új szárny” – árulta el a franciák tapasztalt technikai igazgatója, Nick Chester. „Kívülről nézve ezek a változások nem tűnnek túl látványosnak, de úgy gondoljuk, ezek jobb leszorítóerőt biztosítanak a csapat számára, és az irányíthatóság is jobb lesz majd” – tette hozzá magabiztosan.

„Ezen a pályán különösen fontos lesz a jó tapadás és a motorerő. A szárnyállások kiválasztása komoly kihívást jelenthet a hétvége során. A versenyzők imádják a pályát, de egyébként is népszerű a helyszín, a hangulat pedig csodálatos a közönségnek köszönhetően” – magyarázta.

Az, hogy a motorerő fontos Szuzukában korábban akár rossz hír is lehetett volna a Renault számára, Monza (ami a legklasszikusabb erőpályának számít) után viszont jelezték, sikerült előrelépniük ezen a téren, amit pont az Olasz Nagydíj erősített meg számukra, ahol idei (és 2016-os gyári szintű visszatérésük utáni) legjobb eredményüket érték el.

Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)