Csúcstalálkozó a Hondánál: mit mondhattak Verstappennek?

A Japán Nagydíj előtt a Honda vezetőivel találkozott Max Verstappen és a Red Bull csapata. A japán cég hivatalosan még nem beszélt 2020 utáni terveiről, ám partnerének már vázolhatta elképzeléseit.

Max Verstappen (Fotó: XPB)
A hazai versenyére készül a Honda – nagyobb várakozásokkal, mint 2015-ös F1-es visszatérése óta bármikor. A japánok hiszik, hogy a Red Bull motorpartnereként idén minden eddiginél reálisabb esélyük nyílhat egy dobogós helyezésre, de akár a futamgyőzelemre is az általuk üzemeltetett szuzukai versenypályán. A hétvégi nagy esemény fölvezetéseként a Red Bull-osok már a hét közepén ilyen-olyan rendezvényeken vesznek rész, többek között a Honda gyárát is meglátogatták, és a Racefans beszámolója szerint a Honda elöljáróival is találkoztak, akik vázolták nekik hosszú távú céljaikat, terveiket.

Ennek Max Verstappen szempontjából különös jelentőséget az ad, hogy a holland mostanság kritikusabb volt a Red Bull-lal és partnerével, és több fórumon is jelezte, nem teljesen bízik a 2020-as bajnoki esélyeikben, a türelme pedig véges. Az Auto Motor und Sportnak /még Szingapúrban) adott interjúban például azt is jelezte, hogy bár a szerződése 2020 végéig Milton Keyneshez köti őt, a hosszú távú maradására nincs garancia.

„Nem aggódom. Előbb szeretném alaposan megvizsgálni, hogy pontosan miket ígértek, és mik várnak ránk a valóságban. A következő évben versenyeket akarunk nyerni, valamint bajnokságot. Ezért vagyok itt, a Red Bull és én is ezért a célért dolgozunk. Viszont nagyon sok a kérdőjel 2020 után, azt sem lehet tudni, hogy mi történik a Forma–1 egészével. Ezért is hagyok magamnak időt, nem sietek el semmit” – fogalmazott a hétszeres futamgyőztes.

Max Verstappen és Alexander Albon Japánban (Fotó: Red Bull)

Max Verstappen és Alexander Albon Japánban (Fotó: Red Bull)



Verstappen számára a két legfontosabb kérdés, hogy a Red Bull a Hondával tudja-e garantálni neki a sikereket a következő idényekben, valamint hogy a Honda egyáltalán elkötelezi-e magát hosszú távon a sportág iránt, vagy van esély arra, hogy az energiaitalos gárda újra hoppon marad, s elveszíti gyári hátterét. A mostani találkozón vélhetően pontosabb képet kapott erről a Honda vezetőségétől.

„Volt egy találkozónk Helmuttal (Marko tanácsadó), Christiannal (Horner csapatfőnök), Tanabe-szannal (Tojoharu, a Honda technikai igazgatója) és Maxszal (Verstappen), melyen a Honda jövőt érintő fejlesztési terveiről esett szó” – erősítette meg a szerdai találkozó hírét Jamamoto Maszasi, a Honda ügyvezető igazgatója. „Valójában Christian kérésére ültünk össze, mivel szerette volna, ha a Honda ismerteti a jövőre vonatkozó tervét. Max miatt sort kerítettünk erre, és Max azt mondta, a Honda eddig teljesítette, amit ígért, ezért megbízik bennünk.”

Verstappent korábban egy mostanihoz hasonló találkozó és gyárlátogatás győzte meg arról, hogy már 2017 végén aláírja a hosszú távú szerződéshosszabbítását a Red Bull-lal. Bár a csapat akkor még a Renault partnere volt, ők már sejtették, hogy 2019-től a Hondával kezdnek együttműködésbe, és a hollandot jobban meggyőzte az ebben rejlő potenciál, mint az istállót tavaly év végén elhagyó Daniel Ricciardót. Mostanság viszont talán ő is kicsit bizonytalanabbá vált.

Jamamoto Maszasi (Fotó: XPB)



Verstappen nem árult el részleteket a mostani találkozójukról, így arról sem, az F1 mellett 2021-től magát még el nem kötelező Honda kívánja-e folytatni jelenlegi projektjét. „Végső soron nem tőlem függ ez, nekik kell döntést hozniuk” – hárította a kérdést.

„Max minden versenyt meg akar nyerni, mind a huszonegyet. A karosszériáról beszélhet a Red Bull-lal, a motorról viszont a Hondával kell, és ez volt a találkozó célja” – tette hozzá Jamamoto, aki a saját hosszú távú F1-es terveik kapcsán szintén hallgatott. „A MotoGP a motorozás csúcskategóriája, az F1 pedig ugyanezt jelenti az autóversenyzésben, ezért a Hondának mindkét sorozatban folytatnia kell” – állapította meg, arról nem téve említést, hogy mikor teszi hivatalossá a döntésüket.

Azt viszont előrebocsátotta, hogy a jelenlegi kettőn (Red Bull és Toro Rosso) túl pillanatnyilag nem terveznek további csapatokkal motorszerződést kötni. „Ez nagyon nehéz lenne, mivel nincs meg a kellő forrásunk, emberünk és felszerelésünk hozzá” – ismerte el.