Musorujsag
Élő Eredmények

A „Multi 21” pepitában – Marko szerint Vettel visszavághat

A „Multi 21” pepitában – Marko szerint Vettel visszavághat

RTL, Speedweek
Megváltoztak a viszonyok a Ferrarinál az utóbbi időben, de Helmut Marko egy közelmúltban lefolytatott beszélgetésükből azt szűrte le, Sebastian Vettel képes kezelni az új helyzetet.

Azt még nem tudni, vasárnap megrendezik-e a Japán Nagydíj időmérő edzését, ám amennyiben a pénteki második szabadedzés eredménye döntene a rajtsorrendről, Charles Leclerc már sorozatban 10. alkalommal állna kedvezőbb pozícióban Sebastian Vettelnél. A németnek egyre nehezebb dolga van ifjú csapattársa ellen, ám Szocsiban bizonyította, fölvette a kesztyűt. A korábbi vereségek után az oroszországi futamon már az első kanyaroknál az élre állt, és ezzel újabb bonyodalom állt elő a Ferrarinál, hiszen a csapat később egy előzetes egyezségükre hivatkozva a monacói elengedésére szólította fel őt, aminek viszont Vettel nem tett eleget. Ezzel mintegy jelezte, nem hagyja magát csak úgy háttérbe szorítani.

Helmut Marko a német RTL-nek adott interjújában ismét kritizálta a vörös csapat szocsi stratégiáját. Szerinte semmi szükség nem volt előre meghatározni, hogy amennyiben Vettel a rajtnál Leclerc elé kerül, vissza kell adnia a pozícióját, mivel ez csak bonyodalmakat szült házon belül. „Szerintem hiba volt megállapodni a rajtról. Először is: a Mercedes keményebb gumin indult, és ha Hamilton jobban rajtolt volna, akkor ez az egész meg sem történt volna. Nem kéne túlbonyolítaniuk a dolgokat, a gyorsabbnak kell megtartania a vezető pozíciót, és utána minden megoldódik magától.”

Vettel a csapat többszöri kérése ellenére nem állt félre csapattársa elől, aki így csak a boxfal beavatkozásával, egy körökkel korábban megejtett kerékcsere révén került újra a német elé. A négyszeres világbajnok Szuzukában már azt nyilatkozta, hiba volt nem hallgatnia a csapat utasítására. Nem ez volt azonban az első alkalom, hogy fittyet hányt efféle kérésekre. 2013-ban a „Multi 21” néven hírhedté vált esetnél a Red Bull kérte őt arra a Maláj Nagydíjon, hogy ne indítson támadást a vezető Mark Webber ellen, ám ő ezzel mit sem törődve előzött, és meg is nyerte a versenyt.

Marko elismeri, nekik is voltak nehézségeik a rivalizálás kezelésével. „Webber és Vettel ellentétes helyzetben voltak. Akkor Webber volt a mi tapasztaltabb versenyzőnk, az idősebb, míg Sebastian a fiatal. És igen, nekünk is megvoltak a magunk problémái. De félig-meddig sikerült megoldanunk őket, igaz, nem volt könnyű.”

Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

A korábbi versenyző, Ralf Schumacher szerint a Ferrarit eleve nehéz helyzetbe hozta, hogy eddigi vezérének kell egyre gyakrabban elmagyaráznia, miért szükséges félreállnia a trónbitorló Leclerc elől. A házon belüli erőviszonyok szerinte a monacóinak kedvező irányt vettek. „Egyre gyakrabban kell tisztázniuk, hogy miért muszáj helyet adnia Charles Leclerc-nek és csak mögötte célba érnie. Elég nehéz, mivel megtörni sem szeretnének egy élversenyzőt. A Ferrarinak mindkét versenyzőjére szüksége van ahhoz, hogy pontokat gyűjtsön a csapatnak, és ez teszi pokoli nehézzé a mostani szituációt. Egyre erősebb a rivalizálás, és kezd egy kis szerepet kapni a politika is” – mondta a német Sky szakértője.

Schumacher úgy véli, Vettelnek tartania kellett volna magát az egyezséghez, ám megérti, hogy önszántából miért nem volt hajlandó lemondani az első helyről. „Összességében szerintem Sebastian nagyon fair csapattárs. Nekem az a benyomásom, hogy Leclerc is pontosan tudja, mit akar. És már olyan helyzetbe hozta Vettelt, amilyenbe tervezte: már nem övé az első számú státusz, mivel a Ferrari a jövőt Leclerc-ben látja.”

A közelmúltban Marko azt nyilatkozta, Vettelnek nincs jövője a Ferrarinál, mivel a csapat egyre jobban Leclerc mögé áll. Elmondása szerint azonban nemrég volt egy beszélgetése a korábbi versenyzőjével, mely alapján nem érezte rajta, hogy reménytelennek tartaná a szituációt. „Beszéltünk, de nem a helyzetről, csak úgy általánosságban. Eléggé nyugodtnak tűnik. De ez jellemző a Ferrarira: itt mindig az érzelmek kerülnek előtérbe, és jobban eluralkodnak rajtuk, mint más csapatokon.”

„Rendeződni fog a helyzet, egyszerűen a pályán kell válaszolnia, ahogyan tette Oroszországban. Az volt a helyes irány. A versenyein többnyire versenyképesnek bizonyult, ott általában gyorsabb volt Leclerc-nél. Az időmérőn kicsit hátrányba került. De az autó fejlesztési iránya úgy tűnik, javít a helyzetén. Csak az a kérdés, eddig miért nem ment ilyen jól. Én még nem írnám le Vettelt” – jelentette ki.

időtábla

Borítókép: Sebastian Vettel és Helmut Marko (Fotó: XPB)

További tartalmak