Három csapat is versenyt fut az idővel a szuzukai verseny előtt

Két balesettel kezdődött a szuzukai időmérő edzés, három csapat is az idővel fut versenyt, hogy rendbe rakja autóját a versenyre. A legnehezebb helyzetbe Robert Kubica került.

Robert Kubica (Fotó: XPB)
Eleve kevés idejük van az F1-es csapatoknak arra, hogy a szuzukai „szupervasárnapon” az időmérő edzés és a verseny közötti pár órában felkészüljenek, ám helyzetüket tovább nehezítette, hogy a kvalifikáció a tervezetthez képest nagyjából 15 perccel később ért csak véget, köszönhetően a Q1-ben kétszer is lendülő piros zászlónak. Elsőként Robert Kubica, aztán Kevin Magnussen vágódott a gumifalba az utolsó kanyarnál – vélhetően mindkettejük balesetében közrejátszott az ott uralkodó hátszél.

A rosszabbul Kubica járt, aki ellenfelével ellentétben nem tudott önerőből visszatérni a garázsba a baleset után. Autóját ugyan még az újraindítás előtt visszavitték a csapathoz, ám az komolyan megsérült, és az is kérdéses, elkészül-e a 7:10-kor rajtoló futamra. A Williams megerősítette, az egész karosszériát ki fogják cserélni a lengyelnél. Elmondásuk szerint a hadművelettel el fognak készülni a rajtig. Kubica viszont várhatóan így csak a boxutcából vág neki a megméretésnek.

„Megvannak az alkatrészeink, de a karosszériacsere óriási munkát jelent. Nagyon szoros lesz, de mindent megtesznek, amit csak tudnak, és hiszem, hogy meg fogják tudni csinálni” – nyilatkozta az istálló szóvivője.

Robert Kubica (Fotó: XPB)



Kubica balesetét az tette furcsává, hogy egyszerűen letért a pályáról, miután a gázba taposott bemelegítő köre végén. Bal kerekeit tette a fűre, és akkor vált irányíthatatlanná az autója. A bukás után a csapatrádióban a lengyel aztán arra tett célzást, hogy nem csak a szél és az ő hibája állt a háttérben. „Jól vagyok, de ez egy ki***** vicc!” – panaszkodott.

Hogy pontosan mire célzott, azt nem árulta el a munkaadóját az alkatrészhiány és a nem éppen minőségi munka során idén már többször is kritizáló versenyző. „Elég nagy árat fizettem egy relatíve kicsi pályaelhagyásért. Egyszerűen kigyorsítottam, hogy megkezdjem a mért körömet, és valószínűleg több tényező is hozzájárult a történtekhez. A hátsó kerekemet kicsit letettem a pályáról. Nem volt hely, és már a füvön voltam. Elég gyorsan történt. Ami a több tényezőt illeti, nem szeretnék részletekbe bocsátkozni. De ez az egész történet már az időmérő edzés előtt kezdődött” – mondta sejtelmesen.

 

Gondok a Haasnál és a Renault-nál

Az idővel további két csapat is versenyt fut a futam előtt. A másik balesetező, Kevin Magnussen autója az elején és a hátulján sérült meg. Háttal csapódott a falba, miután az utolsó kanyar belső kerékvetője egy kicsit megdobta. A hátsó szárnya letört, az elsőt is elvesztette, ám ennél súlyosabb, hogy a hátsó ütközőzónája is megsérült. Új váltóra lesz szüksége, és a csere szintén nem rövid munka. Öt rajthelyes büntetésének már szinte nincs is jelentősége.

„Elvesztettem az autót az utolsó kanyarban. Nagy a szél, szerintem egy lökést kaptam, és ezért szállt el a hátulja. Egészen sz** volt” – mondta csalódottan a dán a balesetéről.

Kevin Magnussen (Fotó: XPB)



A Renault-nál eközben műszaki hiba okoz kavarodást. Nico Hülkenberg csapattársával ellentétben ugyan bejutott a Q2-ben, annak hajrájában viszont már esélye sem volt megküzdeni a top 10-be jutásért. Hidraulikus szivárgás miatt csapata arra kérte, hogy váltások nélkül azonnal térjen vissza a boxba. A hiba megoldása nem lesz egyszerű.

„A tempónk alapján nem tudom, bejuthattunk volna-e a legjobb tízbe, az autónk egyensúlya nem volt olyan jó. Csalódás, hogy nem volt lehetőségem az utolsó körre. Hosszú délután lesz, de az időjárás legalább jó” – mondta keserű mosollyal a német.

A Q1-ben búcsúzó Daniel Ricciardót eközben felfüggesztési gondok hátráltatták, ám ezt a franciák várhatóan fogják tudni orvosolni.