McLaren: A Ferrari mindenkit veszélyeztetett

Dühösek voltak a vetélytársakat veszélynek kitevő Ferrarira a McLarennél. Lando Norrisnak kétszeresen is keresztbe tett a sérült szárnnyal kint maradó Charles Leclerc.

Charles Leclerc (Fotó: MTI/EPA)
Két büntetést is kapott a Japán Nagydíj leintése után az eredetileg hatodik helyen célba érő, de végül csak a hetedik helyen rangsorolt Charles Leclerc. A Max Verstappennel történt második kanyaros ütközése 5 másodpercet és két büntetőpontot ért, ám ezt megfejelte egy 10 másodperces szankció is, amit mások veszélyeztetése miatt érzett szükségesnek az FIA.

Leclerc első szárnya megsérült a balesete után. Baloldali véglapja félig letört. Egy ideig az aszfaltot is érte, ám hiába kérte a csapata, hogy álljon ki új légterelőért, a monacói erősködött, hogy nem olyan komoly a baj, folytatni akarja. A következő körben a terheléstől végleg leszakadt a véglap, és telibe találta a mögötte haladó Lewis Hamilton jobb visszapillantóját. Emellett további elemeket is elhagyott a pályán, mire az FIA felszólítására a boxba kanyarodott.

A monacói makacssága és a Ferrari könnyelműsége nem csak Hamiltonnak okozott kárt. A McLaren is dühös volt az ősi riválisra, mivel Lando Norris éppen egy Leclerc autójáról származó törmelék miatt kényszerült a tervezettnél korábban a boxba hajtani. „Határozottan ellenezzük, hogy az ellenfeleink kint tartják a pályán az autóikat, miközben az egész szárnyvéglapjuk ott lóg. Ezzel mindenkit veszélyeztetnek” – kritizálta Andreas Seidl csapatfőnök a maranellóiakat.

„Sajnos amikor ez a véglap széttört, Lando elkapta az egyik törmeléket, ami a jobb első fékhűtőjébe szorult. A fék hőmérséklete az egekbe szökött, ezért ki kellett őt hívnunk, hogy kitisztíthassuk a hűtőjét. És ezzel vége is volt a versenynek. Mármint próbálkoztunk, Lando nagyszerűen vezetett, próbált visszazárkózni, de már nem volt rá esélyünk” – panaszkodott.

Lando Norris (Fotó: XPB)



A végül 13.-ként célba érő újoncnak már a 4. körben meg kellett ejtenie első kerékcseréjét, amivel a mezőny végén találta magát. Taktikai szempontból innentől meg volt kötve a keze. Közepes gumit kapott, majd a 25. körben keményre váltott. „Végig hiányzott egy-két tized, és ennyi volt. Nem tudtam kihozni a maximumot a két kiállásos taktikából” – méltatlankodott Norris.

Leclerc ráadásul kétszeresen tett neki keresztbe, hiszen a törmelékes esetet megelőzően is miatta veszített pozíciókat. Remekül kapta el a rajtot, ám amikor a Ferrari Verstappen autójába csúszott, neki is vissza kellett vennie. Lewis Hamilton ekkor előzte őt vissza, és csapattársa, Carlos Sainz is elé került. „Nagyon jól kaptam el a rajtot, sokkal jobban, mint akik előlem indultak. Az első kanyarban még minden nagyon ígéretesnek tűnt, de aztán kicsúszott az irányítás a kezemből. Frusztráló verseny volt” – értékelt Norris csalódottan.

 

Kitolta a pályáról, mégsem kért büntetést Albonra

A fékes esete emellett egy másik incidens létrejöttéhez is hozzájárult. Miután már jelentkezett a túlmelegedés, Norris kiszolgáltatottá vált a mögötte érkező Alexander Albonnal szemben. A thaiföldi a sikánnál indított nagyon távolról támadást ellene, és a vége az lett, hogy a narancssárga autónak le kellett vágnia a kanyart.

Alexander Albon és Lando Norris esete (Fotó: XPB)



Bár azt gondolhatnánk, Norris neheztelt agresszív barátjára, ilyesmiről szó sem volt. A futam utáni interjúknál már mosolyogva ölelgették egymást, és a brit azt mondta, hiba lett volna büntetni ellenfelét. „Nem tudom, miért gondolja azt mindenki, hogy ütköztünk, mivel nem volt koccanás. Én nem éreztem. Remek manővert mutatott be, eléggé távolról indította. A fékem már túlmelegedett a törmelék miatt, ezért blokkoltam a jobb elsőt. Távolról indított, de jár neki az elismerés” – védte meg támadóját. „Átkozottul későn vettem észre, hogy őszinte legyek. Elkezdtem fordulni, és bár fékeztem, nem lassultam rendesen. Ő meg már elszánta magát előtte. Én már majdnem elértem a kanyarcsúcspontot, amikor észrevettem őt. Lehetett volna belőle rosszabb baleset is.”

Ennek ellenére nem mutogatott ellenfelére. „Kockázatos volt a részéről, mert úgyis megelőzött volna valamikor, sokkal gyorsabb volt. Viszont szerintem ilyen a versenyzés. Nem kapott érte büntetést, ha jól tudom, és ez így van jól. Lekényszerített a pályáról, de ilyen a versenyzés. Ilyennek kell lennie.