Musorujsag
Élő Eredmények

Jó rajttal behúzta volna a győzelmet a Ferrari?

Jó rajttal behúzta volna a győzelmet a Ferrari?

Sky Sports, RTL
Egy számukra sem megmagyarázható időmérős feltámadás, és egy újabb elpuskázott lehetőség: a Ferrari szuzukai teljesítménye bizonyította, nincs még minden rendben Maranellóban.

Annak tükrében, milyen váratlanul jött az időmérős feltámadásuk a gyengén sikerült pénteki napjuk után, akár elégedettek is lehetnének a vasárnapi eredménnyel. Ha viszont azt nézik, hogy övék volt az első sor, csalódásként tekinthetnek arra, hogy csak egy második és egy hetedik hely lett a vége. A Ferrari felemás hétvégén van túl, a Japán Nagydíjuk hullámvasútja pedig az egész idényüket szimbolizálta.

A reggeli időmérő edzésen még meglepően domináltak a vörös autók. Sebastian Vettel Kanada óta első pole pozícióját szerezte, mellé pedig Charles Leclerc állhatott föl az első rajtsorba. A csapatuk a nyári szünet óta őrzi időmérős veretlenségét, már zsinórban öt kvalifikációt nyertek meg, ami leginkább az ellenfelek által nem értett időmérős motormódjuk hatékonyságát dicséri. A versenyen aztán egyértelműen kiderült, hogy megtankolva, normál motorbeállításokkal már nem olyan ütőképesek, mint a Mercedes, esélyük azonban így is lehetett volna a győzelemre, csak éppen elpuskázták. A kilátásaik nem is voltak rosszak, hiszen Spa óta nem egyszer bizonyították, hogy ha a mezőny élén vannak (főleg ha két autóval), képesek úgy kontrollálni a futamot, hogy a tempó és gumikezelés terén meglévő hátrányuk ne jelentsen automatikus vereséget. A statisztika is mellettük szólt, hiszen az F1-et 1987 óta vendégül látó Szuzukában még sosem nyert senki futamot a második sorból rajtolva. Egészen mostanáig.

A Ferrarik ugyanis rossz rajtjukkal már a verseny első pillanataiban eljátszották a győzelmi esélyeiket. „Más lett volna a verseny, ha elsők és másodikak vagyunk az első kanyarban” – állapította meg Vettel. „Nem így lett, és utána már nehéz lett volna küzdeni a Mercedesszel, mivel egyszerűen gyorsabbak voltak. És ha gyorsabb vagy, akkor találsz utat arra, hogy az élre állj, akár a pályán, akár a taktika révén. A végén Lewis ellen nem az döntött, kié a leggyorsabb autó, hanem az, hogy kihasználtam az előnyünket. Mi vagyunk a gyorsabbak az egyenesekben, ezért csak arra figyeltem, hogy jól gyorsítsak ki a kanyarokból, és maradjon elegendő gumim a jó kigyorsításokhoz a kritikus helyeken.”

Sebastian Vettel és Charles Leclerc (Fotó: Ferrari) Sebastian Vettel és Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

Hogy Vettel a hajrában sikeresen kivédekezte Lewis Hamilton nyomulását a frissebb lágy keveréken, Mattia Binotto csapatfőnök szerint csak megerősíti, hogy jó rajttal lett volna esélyük a győzelemre. „A versenyen gyorsabbak voltak, nekünk jobban kopott a gumink. Az viszont tény, hogy Seb Hamilton előtt volt az első kanyarban, és Hamilton előtt is ért célba. Ez azt jelenti, hogy ha mi vagyunk elöl, az ellenfélnek nehéz megelőznie minket, mind a pályán, mind a stratégia, a kerékcserék révén. Szóval ha átlagos rajtot veszünk és a miénk az első két hely az első körben, szerintem nyerhettünk volna.”

Vettel szerint a korábban már sikerre vitt taktikájuk Szuzukában is működhetett volna, ám ez nem terelheti el a figyelmüket a tényről, hogy a versenyeken még mindig nem az igazi az autójuk. „Amikor te vagy az élen, több játéktered van, két autód van elöl, lehet játszadozni. De végső soron ők voltak a gyorsabbak, és amikor ennyivel gyorsabb vagy, mindig megtalálod a módját az előzésnek. A kérdés csak az, hogy ez elegendő lett volna-e mindkét autónk megelőzéséhez, vagy csak az egyikéhez. De nem sikerült jól a rajtunk, szóval erre nem került sor.”

Binotto szerint a tanulság adja magát: „Az év első felében sok kihagyott lehetőségünk volt, és a mostani is ilyen volt. Csapatként erősebbé kell válnunk, ki kell hoznunk magunkból a legjobbat.”

Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari) Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari)

Mindez már 2020-ra is irányt mutat. Binotto szerint nyilvánvaló, mire kell figyelniük az új autójuk esetében. „Fejlődött az idei autónk. Nem vagyunk minden területen a legjobbak. Az erő tekintetében jók vagyunk, de a kanyarokban javulnunk kell, és a gumikezelésben is. Az ellenfelekhez képest hiányzik némi leszorítóerő és az egyensúly sem tökéletes. Ezeken a területeken kell javulást elérnünk. Erre fogunk fókuszálni. Idén nagyot fejlődtünk, a szingapúri fejlesztéseink voltak a legutóbbiak. De még messzebbre kell jutnunk ebben az irányban” – jelölte ki az utat az idén sok lehetőséget elszalasztó csapatának.

Addig pedig marad a kalapemelés a sorozatban hatodik dupla bajnoki címét szerző Mercedes előtt. „Jár a gratuláció a Mercedesnek. Egész évben remek munkát végeztek, végig elöl voltak. Az övék volt a legjobb autó, az övék volt a legjobb csapat.”

Borítókép: Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari)

További tartalmak