Miami első éve fájhat Austinnak

Az austini pálya első embere attól tart, Miami debütálása fájdalmas lesz versenyük számára, a második amerikai futam debütáló szezonjában ugyanis visszaeshetnek a jegyeladások a texasi helyszínen.

Fotó: XPB
Hosszas szervezkedés és egyeztetés után a miami futam szervezői a héten bejelentették, sikerült kijelölniük pályájuk új nyomvonalát, és megegyeztek az F1 vezetőivel a helyszín 2021-es debütálásáról. Noha a sportág részéről még nem érkezett hivatalos bejelentés, most már sokkal könnyebb elképzelni, hogy valóban sor kerül a sokat emlegetett Miami Nagydíjra.

Ezzel pedig a Liberty Media elérheti egyik legfőbb célkitűzését, vagyis kettőre növeli az amerikai versenyek számát, amit már a 2017-es hatalomátvételkor elhatározott, hiszen mindenképpen növelni szeretné a sportág népszerűségét az országban.

Velük ellentétben az austini pálya elnöke, Bobby Epstein annyira nincs elragadtatva az ötlettől, érzése szerint ugyanis az ő eseményükre rossz hatással is lehet az új futam. „Való igaz, az első szezonjuk fájni fog nekünk. Aztán az inga visszaleng” – nyilatkozta a Racernek. „Nagyon nehéz ugyanis felépíteni egy futamot, és még nehezebb hosszabb távon sikeressé tenni” – figyelmeztette a miami szervezőket.

Az F1 Miami Nagydíj pályájának látványterve (Grafika: F1 Miami Grand Prix)

Az F1 Miami Nagydíj pályájának látványterve (Grafika: F1 Miami Grand Prix)



„Nekünk még a második és a harmadik szezon után is voltak aggodalmaink, szóval nagyon boldogok vagyunk, hogy végül sikerült megvetnünk a lábunkat, hogy végül stabilizáltuk a pozíciónkat. Egy év után nehéz megítélni egy futam sikerét, talán a harmadik körül már könnyebb, és ezt az emberek csak később veszik észre. Akarnak még futamokat az Államokban. Nehéz ezt megvalósítani, de most pont ezt teszik” – magyarázta.

Ami az F1 amerikai népszerűségét illeti, a sportág sokáig csak kereste a helyét az országban, és a helyszínek sem tudtak igazán népszerűvé válni, Austin viszont áttörést jelentett, hiszen a közönség és a versenyzők is szeretik a pályát, ami általában élvezetes futamokkal ajándékozza meg az érdeklődőket.

Ez nyilván az F1 amerikai helyzetének is jót tett, akárcsak a tavaly induló Netflix-sorozat, ami igen kedvelt volt az óceán túloldalán. „A jegyeladások az első év után most a legjobbak. Látjuk a visszatérő arcokat. Egyre többen sátraznak is itt. Az emberek szerették a sorozatot is, és a nézőszám növekedésének középpontjában azok vannak, akik megnézték ezt, majd kijöttek a futamra. Ez fantasztikus. Jó látni, hogy az emberek visszajönnek” – fogalmazott.

Fotó: XPB