Új koncepcióval ered a nagyok nyomába a McLaren

Több ponton is komolyan eltér majd elődjétől a McLaren 2020-as autója, az istálló ugyanis szeretne komolyabb előrelépést tenni, és üldözőbe akarja venni a Mercedest, a Ferrarit és a Red Bullt – jelentette ki a csapatvezető, Andreas Seidl.

Carlos Sainz (Fotó: XPB)
Több gyenge szezon után a McLaren idén elkezdte régi önmagát idézni: bár a dobogótól és a győzelmektől még messze vannak, a fejlesztési versenyben jól szerepelnek, az év végére ugyanis stabilizálni tudták pozíciójukat a középmezőny élén. Előnyük már 34 pont a Renault-val szemben, tehát jó úton haladnak eddigi legjobb hibridérás eredményük felé.

Bár lesznek még apróbb fejlesztéseik az utolsó négy futamra, erőforrásaikat nagyrészt már átcsoportosították 2020-ra, amikor a szabályok viszonylag stabilak maradnak, az idei fejlesztéseknek viszont nem fogják komoly hasznát venni, hiszen több ponton is módosítanak az autón.

Andreas Seidl (Fotó: XPB)



A cél ezzel az, hogy elmozduljanak jelenlegi pozíciójukból és 2020-ban már a három élcsapatot üldözzék. „Jelenleg nem látunk olyan alkatrészt, amit érdemes lenne átvinni” – kezdte az istállót tavasz óta irányító Andreas Seidl. „Lesznek még fejlesztések az idei évre. Mivel a szabályok nem fognak komolyabban megváltozni, van, amit egy csapat jövőre használhat, de olyan elemünk nincs, amit 2020-ra tervezünk, és most próbálunk ki” – tette hozzá.

„Nem mondanám, hogy radikális változások lesznek, de a szabályrendszeren belül szeretnénk egy olyan komolyabb előrelépést tenni, amivel közelebb kerülhetünk a jelenlegi élcsapatokhoz. Ez pedig egyet jelent azzal, hogy a versenyautónk a következő szezonban meg fog változni” – hangsúlyozta a tapasztalt szakember.

Ami a 2019-es év utolsó négy versenyét illeti, érzése szerint a McLaren már csak elveszítheti a hőn áhított negyedik helyezést, miután Japánban is a Renault előtt végzett. „Azt hiszem, most már rajtunk múlik, hogy bebiztosítjuk-e azt a negyedik helyet a szezon utolsó versenyein. Ez hatalmas eredmény volna számunkra csapatszinten, de ugyanakkor az is nagyon fontos, hogy ne maradjunk le a 2020-as autó tervezésével” –fogalmazott Seidl.

Alexander Albon és Lando Norris esete (Fotó: XPB)