A délelőtti, felszáradó pályán zajló edzésen még Hamilton volt a leggyorsabb, a második gyakorláson viszont majd’ egy másodpercet kapott a leggyorsabb kört jegyző Sebastian Vetteltől, és csapattársától, Valtteri Bottastól is elmaradt. Versenytempója a közepes abroncsokon nem tűnt rossznak, egy körön viszont küszködött a lágyabb keverékkel.
A ritka levegőjű mexikói helyszínen, ahol a csapatok magas leszorítóerős beállításokkal mennek, ezzel pedig alaposan „leterhelik” a gumikat, sokaknak meggyűlt a baja a szemcsésedéssel, Hamilton pedig úgy érzi, a probléma miatt vasárnap az átlagosnál több kiállást láthatunk.
„Itt eléggé használhatatlanok a gumiabroncsok” – kezdte. „Szerintem a futamon három-négy kiállásunk is lehet. Ez a helyszín nagyon kemény a gumik számára. Amikor az abroncsok szemcsésedni kezdenek, sokkal könnyebben blokkolhatnak a kerekek. Szerencsére az edzésen még nem volt ilyen problémám, mert direkt igyekeztem elkerülni” – tette hozzá.
„Nagyon magas az autók leszorítóereje, a levegő viszont ritka, szóval sokat csúszkálunk. Érdekes lesz ez a verseny. Aztán most lesz még egy plusz DRS-zónánk is, ami remélhetőleg segít majd abban, hogy közelebb kerüljünk egymáshoz a futamokon” – magyarázta.
Ami az esélyeket illeti, a címvédő továbbra is úgy érzi, autóján és magán is „javítani” kell még, hogy esélyes legyen vasárnap. „A pálya nagyon sokat változott a két edzés között a hőmérséklet és a tapadási szint tekintetében, és nem igazán sikerült eltalálnunk a beállításokat. Én magam sem tudtam összerakni egy jó kört, szóval nekem is át kell nézni az adatokat, hogy rájöjjek, hogyan javulhatok a folytatás előtt” – mondta.