Musorujsag
Élő Eredmények

A Mercedes vállalja, a fordított rajtrács ellen szavazott

A Mercedes vállalja, a fordított rajtrács ellen szavazott

Motorsport
A Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff elismerte, ő volt az egyik csapatfőnök, aki a fordított rajtrácsos futamok ötlete ellen szavazott a párizsi találkozón. A szakember ezt a Forma–1 örökségének óvásával indokolta.

A Liberty Media szeretné valahogy földobni az F1-es hétvégéket, forradalmi ötleteiket azonban nem szeretnék tesztelés nélkül állandósítani, ezért fölmerült, 2020-ban három helyszínen (Franciaország, Belgium és Oroszország) kipróbálják a fordított rajtrácsos futamokat. Ezeken szerettek volna adatokat gyűjteni, majd azok elemzését követően dönteni bevezetésükről.

A múlt héten rendezett párizsi tárgyaláson azonban két csapat az ötlet ellen szavazott, így jövőre biztos nem láthatunk fordított rajtrácsos versenyeket. Ezt Mexikóban az F1 sportigazgatója, Ross Barwn is megerősítette.

Wolff aztán fölfedte, a Mercedes volt az egyik ellenző, ám kiemelte, ezt nem azért tették, hogy konzerválják előnyüket, hanem azért, mert úgy érezték ez a módosítás egy rossz lépés lenne az F1 számára, ellenkezne annak örökségével.

„Azért tettem, mert az F1-ben mind felelősséggel tartozunk a sportág öröksége iránt” – jelentette ki az osztrák. „Rossznak éreztem. Nem azért tettük, mert meg akarjuk őrizni az előnyünket, hiszen a jelenlegi időmérős erősorrendet nézve így még a Ferrari elé is kerülhetnénk. Ellene szavaztam, mert az ember a 100 méteres futás olimpiai döntőjét nézve nem azt akarja látni, hogy Usain Bolt öt méterrel a többiek mögül indul” – hangsúlyozta.

Fotó: XPB

Noha most leszavazták az ötletet, később még visszatérhet, amennyiben a többség mellé áll, és mivel csak két csapat ellenezte, erre még esély is nyílhat. A McLaren csapatvezetője, Andreas Seidl például úgy érzi, az ötlet fel fog még bukkanni a 2021-es szabályok, illetve szabálytervek között.

„Két csapat ellenezte, és 2020-ra lekerült az asztalról. A fő téma a 2021-es szabályok megbeszélése volt. Erre összpontosítottunk, hogy időben rendezni tudjuk őket. Amint rendeztük ezt, és világossá válik, milyen irányba megyünk, még lesz esély arra, hogy újrakezdjük a tárgyalásokat. Nemcsak a kvalifikációs versenyek témájával kapcsolatban, hanem az FIA és a FOM több fölvetésére is, amiről már beszéltek a csapatokkal” – nyilatkozta a német.

Brawn az ötlet leszavazása kapcsán egyébként kissé odaszúrt az érintett csapatoknak. „Az ötlet szerintem remek volt. A versenyzők kissé idegesek voltak, amit megértek, de csak ki akartuk próbálni párszor a formátumot. Ha nem működik, elengedjük, ha működik, az remek. Segített volna, hogy tovább dolgozzunk a hétvégék formátumának javításán. Frusztráló, hogy most nem tehetjük meg, de ez egy klasszikus probléma az F1-ben” – utalt a csapatok által leszavazott ötletekre.

Ross Brawn (Fotó: XPB)
Borítókép: Toto Wolff (Fotó: XPB)

További tartalmak