Az F1 irányítói már az új szabályok ismertetésekor jelezték, 2021-ben 3-3,5 másodpercet lassulhat a királykategória, a csomag kialakításakor ugyanis nem a tempó növelése, hanem a futamok izgalmasabbá tétele volt a cél. Ennek kapcsán Sebastian Vettel jelezte, nem biztos, hogy a lassulás és a versenygépek tömegének növelése a jó út F1 számára.
Räikkönen más véleményen van: a finn szerint a köridőveszteség egy olyan ár, amit megéri kifizetni, ha cserébe a versenyek valóban izgalmasabbak lesznek majd. Ezt ugyanis a pilóták és a nézők is díjaznák, míg a köridők egyébként is folyton változnak…
„Nem hiszem, hogy három-négy-öt másodperc olyan nagy különbséget jelentene” – nyilatkozta az Alfa Romeo versenyzője. „Ha az időmérőt vesszük, akkor igen, gyorsak vagyunk. A futamon viszont így is lassabbak vagyunk öt-hat másodperccel a megtankolt autókkal. Szerintem ha 10 másodpercet lassul is a mezőny, de a futamon érdekesebbek, akkor ez a lassulás senkit sem fog érdekelni. A köridők egyébként is minden évben változnak” – tette hozzá.
Hasonló kijelentést tett a Renault ausztrálja is: Ricciardo nemes egyszerűséggel jelezte, őt nem érdekli, ha 2021-től lassabbak lesznek az F1-es autók, ha tényleg megoldódik a egymás követésével és az előzések nehézségével kapcsolatos probléma.
„Én nem bánom. Szerintem az egyik legszórakoztatóbb évem az F1-ben a 2014-es volt, és mégis, az autók akkor vagy nyolc másodperccel lassabbak voltak, mint most. Ott voltam a FOM találkozóján, és láttam egy filmet két gokartosról. Bérgokartokkal mentek, nagyjából 30 mérföld per órás sebességgel haladtak, de izgatottan néztem a csatájukat. Minden verseny izgalmas, ami szoros. Szóval inkább pártolom a jó futamokat, mint a körrekordokat. Nekem nincs gondom azzal a három másodperces lassulással” – nyilatkozta.