Jos Verstappen: Hamilton fenyegetve érzi magát Max mellett

Fenyegetve érzi magát Lewis Hamilton Max Verstappen közelségében – véli a holland apja. Ő és Helmut Marko is védelmébe vette az utóbbi hetekben megint sokat támadott versenyzőt.

Max Verstappen (Fotó: XPB)
Sajátos módon lett az utóbbi hétvégék egyik főszereplője Max Verstappen. Miközben a Red Bullnak mostanság az újabb futamgyőzelmekre nem nyílt igazán esélye, a tehetség a pályán és pályán kívüli tetteivel került a célkeresztbe. Mexikóban egy buta hibával veszítette el a pole pozíciót: figyelmen kívül hagyta a sárga zászlós jelzést az utolsó körén, ezért megbüntették. A másnapi versenyen aztán Lewis Hamiltonnal csetepatézott az első kanyarkombinációban, ami után a brit veszélyes bajkeverőnek minősítette őt. Később Valtteri Bottasszal is ütközött, a Mercedes szárnya ki is vágta a hátsó kerekét.

Verstappen ezek után paprikás hangulatban vágott neki az austini hétvégének, melyen szinte minden fő ellenfelébe sikerült belekötnie. Lewis Hamiltont és Sebastian Vettelt is kioktatta, amiért rajta élcelődtek Mexikóban, a szombati időmérő után ismét kikezdte a britet, akivel majdnem ütköztek a Q2-ben, majd vasárnap nyíltan csalással vádolta meg a vélt motortrükkje miatt a figyelem középpontjába került Ferrarit.

Visszatért volna „őrült Max”? Két legfőbb mentora szerint igazságtalanul kezelik őt. Apja, Jos Verstappen, valamint a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko is védelmébe vette a kritizált hétszeres futamgyőztest. „A mexikói időmérős eset, valamint a mostani eset rövid időn belül történt. A sajtótájékoztatón tett nyilatkozatai biztosan nem voltak diplomatikusak” – ismerte el Marko, majd rámutatott, a mexikói versenyen látott incidenst nehéz lenne Verstappen számlájára írni. „Hamilton visszatért, majd majdnem nekiment. Hamilton úr azt nyilatkozta, hogy mindig több helyet hagy Maxnak, amikor vele küzd. De hol volt most az a hely?” – tette föl a kérdést.

A Bottas-eset kapcsán hozzátette: „Az az előzés szenzációs volt. Egyszerűen nem számított rá Bottas, ezért ért össze az első szárnya a gumival.”

Fotó: XPB



Jos Verstappen eközben a pályán kívüli „incidensek” kapcsán mondott véleményt. Elismerte, a Ferrari csalással vádolása nem volt okos lépés a fiától. „Mind tudjuk, hogy ott valami nem stimmel, de ilyesmit akkor sem lehet mondani. Sosem tudhatod pontosan, hogy mi történik valójában. A Ferrari korábban hét-kilenc tizedet nyert az egyenesekben, most csak ennek a felét. Azt viszont nem tudod bizonyítani, hogy csaltak. Végső soron nincs bizonyítékod, ezért jobb, ha inkább nem is beszélsz róla túl sokat” – vélekedett idősebb Verstappen.

A Hamiltonnal való szóváltások kapcsán eközben megerősítette, fia és a brit az austini versenyt megelőzően megbeszélték a dolgot, és ezzel szent a béke közöttük. „Max nem az a fajta fickó, aki hagyja, hogy kiénekeljék a sajtot a szájából. Sosem volt ilyen a pályafutása során, és most sem ilyen. Nem szükséges, hogy barátok legyenek Hamiltonnal. Beszéltem vele erről. Nem hinném, hogy legközelebb a sajtón keresztül kellene üzengetniük. Egyszerűen végeznie kell a dolgát a pályán, ahogyan eddig tette, és ha utána beszélnek erről, úgy kell tennie, mintha semmi sem történt volna. A játszmát a pályán kell játszanod.”

Hamilton tüskéit ugyanakkor jelzésértékűnek véli, és jó hírnek is egyben, mivel szerinte a hatszoros világbajnok kimondottan tart a fiától. „A verseny előtt láttam, hogy Max Lewis mellett állt, aztán beszélgettek is. Megegyeztek, hogy nem folytatják ezt a médián keresztül, ha lesz mit megbeszélniük, akkor azt egymást között fogják megtenni. Én úgy érzem, hogy Lewis fenyegetve érzi magát. Érezni ezt rajta, amikor Max ott van körülötte. Egyfajta háborús helyzet van közöttük. Max ezt a versenyzési stílusával és a sajtóval való párbeszédével együttesen érte el.”

Marko szerint is közrejátszhat az állandó támadásokban, hogy Verstappent veszélyesnek érzik az ellenfelek. „Valamit úgyis mindig a fejéhez fognak vágni” – állapította meg, hozzátéve, hogy ha már bírálni akarják őt, egyszerűbb lett volna korábbi eseteket felróni neki, melyekben inkább volt vétkes, mint a mexikói incidensekben. „Én sokkal kritikusabban viszonyultam a spái és monzai első kanyaros baleseteihez” – utalt vissza a két esetre, melyek tönkretették a futamát, és amiket távolról sem kapott föl ennyire a sajtó.