Délután már barátságosabb körülmények fogadták a mezőnyt Interlagosban, ahol az első szabadedzést még vizes pályán rendezték. Akkor csak az utolsó percekben kerültek elő a száraz gumik, használóik pedig meglehetősen bizonytalanul haladtak a pályán. Most viszont, bár tökéletesnek még nem volt nevezhető a pálya állapota, már mindenki a száraz pályás abroncsokkal kezdett, és jóval magabiztosabban rótta a köröket.
Hibákat persze így is láthattunk: Robert Kubica például (aki most ülhetett vissza Williamsébe, az első edzésen ugyanis Nicholas Latifi vezette azt) alaposan összetörte autóját a hármas kanyarnál. Mivel a lengyel első etapja során csúszott ki, neve mellé mindössze két kör került, mért időt pedig nem tudott autózni.

Sokkal stabilabban és eredményesebben kezdtek a Ferrari versenyzői, akik hamar a lista élére álltak. Először Vettelé volt a leggyorsabb kör, majd Leclerc vette át a vezetést, mielőtt ismét Vettel futotta meg az addigi legjobbat.
A vörösöket Verstappen követte, kinek lemaradása mindössze 134 ezred volt, középső szektora pedig a leggyorsabb volt a mezőnyben – az utolsó szakaszon viszont veszítette egy tizedet a ferrarisokkal szemben. A holland után a két Mercedes-versenyző jött: Valtteri Bottas lemaradása 156 ezred volt, a már bajnok Lewis Hamiltoné pedig 223.

A brit köre csak nehezen akart összejönni, első kísérletét ugyanis meg kellett szakítania, miután mélyen fékezett az első kanyarnál, második próbálkozásakor pedig ki kellett kerülnie Pierre Gasly autóját.
A nap legkellemesebb meglepetését Kevin Magnussen szállította, aki hatodik lett az idén gyengélkedő, hűvösebb körülmények között viszont általában jobban működő Haasszal, vagyis a középmezőny legjobbjait is megelőzte. Sőt, a Red Bull-os Alexander Albonnál is gyorsabb tudott lenni, aki csak kilencedik volt, miután nem sikerült jelentősen javulnia a lágyabb abroncsokon.

Az először Kubica balesetekor lengő piros zászló az edzés utolsó perceiben is előkerült, miután Danyiil Kvjat a pálya utolsó szakaszán, feltehetően egy motorhiba miatt elveszítette uralmát autója felett, ami a gumifalnak ütközött. Az edzés tehát hasonlóan ért véget, mint az első: egy Red Bull-védenc kicsúszása miatt előkerülő piros zászlós fázis során (mivel kevesebb, mint 5 perc volt hátra, a száguldás már nem indult újra).
Ami a folytatást illeti, a Brazil Nagydíj programja a szombati, utolsó szabadedzéssel folytatódik majd. Ennek közvetítése 15:55-kor indul az M4Sporton, ahol 21:30-kor a második szabadedzést is megtekinthetik felvételről.
Versenyző | Csapat | Idő | Különbség | Kör | |
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:09,217 | 30 | |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:09,238 | +0,021 | 35 |
3. | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 1:09,351 | +0,134 | 33 |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:09,373 | +0,156 | 37 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:09,440 | +0,223 | 39 |
6. | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:10,143 | +0,926 | 38 |
7. | Daniel Ricciardo | Renault | 1:10,194 | +0,977 | 32 |
8. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | 1:10,210 | +0,993 | 39 |
9. | Alexander Albon | Red Bull-Honda | 1:10,275 | +1,058 | 31 |
10. | Carlos Sainz | McLaren-Renault | 1:10,310 | +1,093 | 38 |
11. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:10,325 | +1,108 | 31 |
12. | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 1:10,352 | +1,135 | 26 |
13. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 1:10,419 | +1,202 | 36 |
14. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso-Honda | 1:10,424 | +1,207 | 34 |
15. | Sergio Pérez | Racing Point-Mercedes | 1:10,443 | +1,226 | 31 |
16. | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:10,504 | +1,287 | 38 |
17. | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | 1:10,568 | +1,351 | 33 |
18. | Lando Norris | McLaren-Renault | 1:10,700 | +1,483 | 41 |
19. | George Russell | Williams-Mercedes | 1:11,818 | +2,601 | 36 |
20. | Robert Kubica | Williams-Mercedes | idő nélkül | 2 |