Marko szerint blöffel próbálja leplezni trükközését a Ferrari

Lehet, hogy újra ütőképes az egyenesekben a Ferrari, ám a Red Bull azt gyanítja, csak a látszatot próbálják fenntartani, hogy elfedjék korábbi trükközésüket.

Charles Leclerc (Fotó: XPB)
Folytatódik a találgatás a Ferrari teljesítményéről. Azok után, hogy a csapatok nyomására az FIA egymás után adta ki a technikai iránymutatásokat, egyre több motortrükk előtt bezárva a kiskapukat, a vörös csapaton az egész paddock szeme Interlagosban. Austin után az ellenfelek elégedetten dőltek hátra, miután látták, a Scuderia szokásos egyenesekben mutatott tempóelőnye nagyjából a felére csökkent – szerintük az FIA szigora miatt. A brazíliai pénteken aztán újra mindenkit maguk mögött hagytak Sebastian Vettelék, mégpedig az Egyesült Államok előtti időszakot idéző különbséggel.

Bizonyosságot azonban továbbra sem nyerhettünk. Míg két hete a Ferrari állította, hogy visszaesésük hátterében nem a motorerő csökkenése, hanem a légellenállás növelése állt, az első két szabadedzés után a Red Bull volt meggyőződve arról, hogy ellenfelük nem a motorerejét nyerte vissza, csupán a légellenállását csökkentette…

A számok és a maranellóiak is azt sugallták, hogy nem fogtak rajtuk a többiek támadásai és az FIA iránymutatásai, továbbra is ugyanúgy használják erőforrásukat, mint eddig. A puszta végsebességek még nem rajzolták ki a fölényüket, hiszen az abszolút csúcsot Max Verstappennél mérték pénteken, aki – vélhetően szélárnyék segítségével – egészen 335,6 km/óráig gyorsult a célegyenes végéig. Ennél beszédesebbek voltak a szektorok mérési pontjain mért értékek, melyek abszolút vörös uralmat mutattak. A két ferraris közül a friss motort használó, s ezért talán nagyobb teljesítménnyel is rendelkező Leclerc bizonyult gyorsabbnak (tegyük hozzá, a büntetése miatt könnyen lehet, hogy az autóját eleve az előzésekre hangolták), a Mercedes és a Red Bull pedig tekintélyes lemaradásban volt. Ezt mutatja az alábbi táblázat.

1. mérési pont2. mérési pont3. mérési pont
Leclerc328,4 km/ó268,4 km/ó324,4 km/ó
Vettel326 km/ó267,4 km/ó323,4 km/ó
Verstappen320,9 km/ó364,7 km/ó319,3 km/ó
Bottas319,9 km/ó264,5 km/ó315,8 km/ó
Hamilton316,6 km/ó259,6 km/ó313,4 km/ó

Az Auto Motor und Sport úgy értesült, a GPS-adatok alapján a Ferrari 0,7 másodpercet nyert a Red Bull-lal szemben az egyenesekben, a Mercedesnél pedig 0,8 másodperccel volt gyorsabb az első napon. Az osztrák csapat tanácsadója, Helmut Marko elképzelhetőnek tartja, hogy a Ferrari csak játszani próbál a látszattal, és kerülő úton próbálja tovább bizonygatni az igazát. „Ha a Ferrari helyében lennék, én mindent megtennék azért, hogy elhúzzak a többiektől az egyenesekben. Máskülönben mindenki azt gondolná, hogy trükközök. Érdekes lesz látni, mi lesz szombaton” – vetette föl a blöffölés lehetőségét.

Elmélete alátámasztásához akár még találhatnánk is „bizonyítékokat”. A Ferrari a GPS-adatok alapján a hosszú etapokon elvesztette egy körön meglévő fölényét az egyenesekben. Ennek akár lehetett az is az oka, hogy visszatekerték a motorjukat, amit egy körön még erősebb üzemmódban működtettek. Emellett az is szembeötlő volt, hogy a versenytempójuk már távolról sem volt olyan ütőképes, mint az időmérős. A gumik kezelésével meggyűlt a bajuk, a Mercedeshez és a Red Bullhoz viszonyítva is nagyobb ütemben fogyasztották az abroncsokat, ami meg akár a kisebb leszorítóerő negatív hatása is lehet.

Hogy Marko gyanújának van-e alapja, arra az időmérő edzés talán pontosabb válasszal fog szolgálni. Az M4 Sport és az M4 Sport.hu élő közvetítése 18:45-kor kezdődik.

A Brazil Nagydíj, illetve a WTCR makaói futamainak közvetítési időpontjai.