Ez állt a Red Bull hirtelen fejlődése mögött

Sebastian Vettel és Lewis Hamilton nem értette a Red Bull hirtelen megtáltosodásának okát. Max Verstappenéknek többféle magyarázata is volt rá.

Max Verstappen (Fotó: MTI/EPA)
Mexikó után Brazíliában is megállíthatatlannak bizonyult a Red Bull az időmérő edzésen. Max Verstappen a Mercedest és a Ferrarit is meglepte, főleg azzal, hogy annyira ütőképes volt az egyenesekben. Sebastian Vettel a holland két héttel ezelőtti ferraris vádjaira visszautalva meg is jegyezte, kezd gyanússá válni számára a volt csapata…

Verstappen szerint az egyenesben mutatott tempójára egyszerű a magyarázat: a csúcsértéke megtévesztő volt a szélárnyékozás miatt. „Ha megnézzük a szektoridőket, csak a középsőben voltam a leggyorsabb, ahol kanyarok vannak. Az utolsóban nem voltam a leggyorsabb. A Q3-ban nem akaszkodtam másra, a Q2-ben viszont igen, és ez hozott nekem egy-két tizedet. Ezért volt olyan jó a végsebességem” – magyarázta a szombati győztes.

A másik magyarázatot az osztrákok erős formájára a pálya jelentette, Brazília ha nem is 2000 méterrel van a tengerszint fölött, mint Mexikó, de a maga 800 méterével így is az egyik legmagasabban fekvő helyszíne a naptárnak. Márpedig ez a Red Bull kezére játszik. „A Red Bull a magaslati pályákon mindig jó. Az egyenesekben is. Ebből arra következtetünk, hogy a Honda előnyben van az elektromotor oldalán. Ez az a rész, amire a ritkább levegőnek nincs hatása” – magyarázták a Mercedes mérnökei.

Max Verstappen (Fotó: MTI/EPA)

Max Verstappen (Fotó: MTI/EPA)



A pénteki szabadedzések alapján még nem volt egyértelmű, hogy a Red Bull ennyire jó lesz Brazíliában. Helmut Marko elárulta az utolsó pillanatban változtattak az autójukon, és ez adta meg nekik a pole-hoz vezető lendületet. „A harmadik edzésen még túlságosan alulkormányzott volt az autónk a pálya belső részén. Max három kanyar alatt két tizedet veszített. Ezt korrigáltuk az időmérőre” – magyarázta a tanácsadó.

Verstappen szerint összességében is jól összeállt a csomagjuk az év végére. „Folyamatosan fejlesztettünk a második félévben, és itt már tavaly is erősek voltunk. A nyári szünet után jött pár motorcserés büntetés, amik elfedték a valós teljesítményünket, de pár futam óta már újra olyan autónk van, amivel a győzelmekért küzdhetünk.”

Marko emlékeztetett: „Szingapúr és Oroszország kivételével mindig alkalmasak voltunk a győzelemre. Austinban is. Ott Max négy körig lazán tartani tudta a lépést Bottasszal. Aztán egy darab letört a padlólemezéből, ami leszorítóerőbe került, és felgyorsította a gumikopást. Most az időmérőn a csomagunk valódi erejét sikerült érvényesítenünk.”