Red Bull: A Ferrari elleni óvás már a Mercedes dolga!

A Red Bull szerint a Mercedesnek kéne óvást benyújtania a Ferrari ellen a vélt motortrükk kapcsán, ám a csillagos csapat hozzájuk hasonlóan csak célozgat arra, hogy ellenfelük tilosba tévedt korábban.

Sebastian Vettel (Fotó: XPB)
Sorozatban harmadszor szenvedett vereséget időmérő edzésen a szombatokat a nyári szünet után még uraló Ferrari, és sorozatban másodszor nem az ő autójuk indulhat az első rajthelyről (Mexióban Max Verstappen büntetésével lett övék a pole). Az eredményük viszont csak az érem egyik oldalát jelenti, a vörösök helyzetét furcsává az ellenfelek szemében az egyenesekben tapasztalt visszaesésük teszi.

Mint ismert, az utóbbi hetekben az FIA az üzemanyag-átfolyásra és az olajégetés tilalmára vonatkozó szabályain is pontosított, és a Red Bull, Mercedes páros legalábbis érdekes egybeesésnek tartja, hogy a Scuderia autóinak egyenesekben mutatott teljesítménye azóta visszaesett. A Ferrari ugyan szombaton Interlagosban is a végsebességek listájának élén végzett 331,3 km/órás tempóval, a GPS-adatokból mégis az volt kiolvasható, hogy Sebastian Vettel és Charles Leclerc a pénteki két szabadedzéshez és a szombat déli harmadik tréninghez viszonyítva veszített korábban 0,7-0,8 másodperces előnyéből az egyenes szakaszokon.

Helmut Marko már pénteken pedzegette, a Ferrari helyében ő mindent megtenne a látszat fenntartásáért, ezért vagy kisebb légellenállással, vagy már a szabadedzéseken magasabb motorfokozattal próbálná leiskolázni a Red Bullt és a Mercedest, hogy ne erősítse meg a két csapat gyanúját. A Red Bull tanácsadója szerint a tézisüket a szombati időmérő edzés megerősítette. És bár ez alapján fölmerül, ha ennyire biztosak abban, hogy a Ferrari eddig nem szabályos módszerrel szerzett előnyt, miért nem nyújtanak be óvást ellene, ő szépen áthárította ennek felelősségét a Mercedesre...

Fotó: XPB



„Mi már megtettük a magunkét, most a Mercedesen a sor. Ők úgyis többet tudnak erről, mint mi” – jelentette ki az Auto Motor und Sportnak. Ezzel arra utalt, hogy mielőtt ők az átfolyás-mérős trükk kapcsán kérdést intéztek az FIA-hoz, az ezen a területen már korábban kutatásokat végző csillagosoktól kaptak részletesebb adatokat.

A Mercedes viszont nem érzi szükségét a konfrontációnak, ők már azzal elégedettek, hogy a Ferrari korábbi előnye elolvadt. James Allison technikai igazgató a kvalifikáció után azért maga is célozgatott rá, hogy az utóbbi két hétvége történései az ő gyanújukat erősítették.

„A Ferrari még mindig nagyon gyors az egyenesekben, de már nem olyan mértékben, mint pénteken volt. Ennek viszont több oka is lehet” – nyilatkozta, utalva arra, hogy az autók légellenállása, beállítása is hatással van az egyenesben mutatott tempóra.

James Allison (Fotó: XPB)



Azért hozzátette: „Két futam óta a Ferrari nem áll a pole pozícióban. Korábban folyamatosan sikerült nekik, sokszor elég nagy fölénnyel. Ez legalábbis érdekes jelenség. Meglátjuk a versenyen, hogy hasonló kép rajzolódik-e ki.”

Akárhogy is, a Ferrari az utóbbi időszakban sebezhetőnek bizonyult, a Mercedes és a Red Bull pedig már más hangnemben beszél a motorteljesítményükről, mint a tanácstalanság korábbi időszakában. Az év végéhez közelítve hivatalos útra aligha fogják terelni az ügyet, 2020 szempontjából viszont korántsem mindegy, hogy miket tapasztalnak és milyen következtetéseket vonnak le most a helyzetből.



 

Kapcsolódó tartalom

Brazil Nagydíj
Nem tartja gyanúsnak a Ferrarit az FIA