Különös ünneplés: a csapattal állt dobogóra Sainz

Nem vehetett részt a díjátadón pályafutása első dobogós helyezése után Carlos Sainz, így hát csapatával saját ünneplést szerveztek az interlagosi pódiumon!

Carlos Sainz végül a dobogóra is feljutott (Fotó: McLaren)
Red Bull-nevelésként mutatkozott be 2015-ben a Forma–1-ben, Max Verstappennel azonos szezonban, a holland csapattársaként. Végignézte, ahogyan újonctársa, akivel kiélezett csatát vívtak, a második félévben már a Red Bullhoz lépett előre, s mindjárt a legelső versenyét megnyerte velük. Ő megrekedt a Toro Rossónál, és ez egyre inkább idegesítette. Látta a fiatalokat jönni és berobbanni, de ő csak helyben toporgott. Kikönyörögte a Red Bulltól az elengedését, hogy a Renault gyári csapatának tagja lehessen, s végre előreléphessen, ám a franciák egy év után ejtették őt. Mire a Red Bullnál lehetősége nyílt volna a hőn áhított ülésre (Daniel Ricciardo távozásával), már nem volt számára visszaút az osztrákokhoz. Így került a McLarenhez.

Amikor Carlos Sainz aláírt példaképe és barátja, Fernando Alonso volt csapatával, talán bizakodott a jövőt illetően, ám arra nem számított, hogy az előző nehéz évek után az istálló ennyire stabillá és erőssé válik 2019-re. Megszerezték a konstruktőri 4. helyet, Sainz kiegyensúlyozottságával a középmezőny legjobbja lett (még nem hivatalosan) – és végre felért a dobogóra is.

Brazíliában furcsa körülmények között, Lewis Hamilton utólagos büntetésével, majd további két óra várakozás után kiáltották ki harmadiknak, miután az FIA még vizsgálta, miért használhatta a DRS-ét a Valtteri Bottas kiesésekor kiadott veszélyjelzés alatt. Akkor persze már mindegy volt, a valódi díjátadóról lemaradt, azon még Hamilton vett részt. Utólag viszont ezt már aligha bánja túlzottan. „Furcsa első dobogó ez úgy, hogy nem állhattam fel rá a futam után. De rendkívül boldog vagyok a versenyünk miatt. Harmadikként végezni úgy, hogy a mezőny végéről rajtoltam, nagy kihívás volt, de a végsőkig küzdöttünk minden fegyverrel” – nyilatkozta a spanyol.

Carlos Sainz (Fotó: MTI/EPA)

Carlos Sainz (Fotó: MTI/EPA)



Sainz az utolsó helyről rajtolva jött fel a 8. helyre. Számos remek előzést bemutatott, és egy kiállásos taktikája is segített a riválisok elé kerülnie. A 4. helyen aztán a biztonsági autós fázisok után találta magát, amit többen kerékcserékre használtak ki. „Nagyon eseménydús verseny volt, és én voltam az egyetlen, aki egy kiállással teljesítette.  Nehéz volt tartani a többi középmezőnybeli autót a második biztonsági autós újraindítás után, de meg tudtam védeni a pozíciómat, és profitáltam abból, ami előttem történt. Szó szerint nem maradt tapadásom. A kerekeim négyes és ötös sebességi fokozatban kipörögtek. Az újraindításnál egyszerűen annyira lassú voltam, hogy semennyi energiát nem tudtam a gumikba vinni. A ralis képességeim biztosan segítettek az autó kezelésében, és onnantól csak védekeztem, védekeztem és védekeztem, ahogy tudtam” – mondta nevetve.

„Az utolsó helyről rajtolva vágtam át a mezőnyön. Ma minden manőverem, az összes előzésem és védekezésem pontosan úgy működött, ahogyan akartam, és ez különleges.”

Sainznak 101 versenyt kellett várnia első F1-es dobogójára. Miután a valódi díjátadóról lemaradt, csapatával rögtönöztek maguknak egy saját ceremóniát. Együtt még a dobogóra is felmentek, és ott ünnepeltek. A spanyol nem győzte fogadni a gratulációkat. Többek között elődje és honfitársa, Fernando Alonso is üzent neki.

Carlos Sainz (Fotó: MTI/EPA)

Carlos Sainz (Fotó: MTI/EPA)



„Végig kételkedtem. Az egy kiállás lehetetlennek tűnt, mégis mellette döntöttünk. Jobb lett volna egy normál verseny, de ha évente egy olyan van, mint ez, az élvezetes tud lenni” – mondta még mindig hitetlenkedve.

A McLaren az önfeledt ünneplés mellett azért nem rugaszkodik el a földtől. Andreas Seidl csapatfőnök máris jelezte: „A célunk, hogy a jövőben saját erőből érjünk el dobogós helyezést. Erre fogunk összpontosítani.” Sainz számára is ez a végcél. „Természetesen különleges az első dobogóm, de tovább kell dolgoznunk, hogy a saját tempónkkal jussunk ilyen magasra.”