Musorujsag
Élő Eredmények

Bizarr műszaki hibán úszott el Grosjean dobogója

Motorsport
A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner elárulta, az MGU-K (kinetikus energia-visszanyerő rendszer) pillanatnyi meghibásodása vette fosztotta meg Romain Grosjeant dobogós esélyeitől a múlt vasárnapi Brazil Nagydíjon. Ami a pechet illet, a versenyző már meg sem lepődött rajta…

A szezon során szinte folyamatosan szenvedő Haas nem kis meglepetésre Interlagosban végig meggyőzően teljesített, és sokáig úgy tűnt, fontos pontokkal teszi fel a koronát hétvégéjére, a második biztonsági autós fázis után azonban Romain Grosjean sorra veszítette el a pozíciókat és végül a pontzónából is kicsúszott.

A franciát először a későbbi dobogós, Carlos Sainz hagyta maga mögött, abban az esetben tehát, ha végig tartani tudja a McLaren versenyzőjét, ő szerzi meg a harmadik helyet, vagyis a Haas története során először végez a top3-ban.

Főnöke nemrég elárulta, ettől a lehetőségtől egy bizarr műszaki hiba fosztotta meg pilótáját. „Nem volt tempója” – kezdte Günther Steiner. „Aztán Sainz letolta őt, mint tudják. Akkor visszakerült a sűrűjébe, az autónk pedig nem túl jó a forgalomban, szóval sorra veszítettük el a pozíciókat, és akkor már vége is volt az egésznek” – tette hozzá.

Günther Steiner (Fotó: XPB)

„Az MGU-K csak az újraindításkor volt rossz, ami számomra egészen hihetetlen” – magyarázta a szakember, aki sokkal bosszantóbbnak tartja, hogy az erőforrásegység csak néhány pillanatig nem működött, komoly fejfájást okozva ezzel a csapatnak, mintha végleg elromlott volna. „Egyszerűen nem kapott energiát az MGU-K-tól. Aztán a következő kigyorsításnál hirtelen megjavult, és onnantól újra jó volt. Senki sem tudja, mi volt az oka, mert később újra jó lett” – fogalmazott.

Grosjean a futam kapcsán – némileg csalódottan – megjegyezte, nem lepődött meg azon, hogy a Haast balszerencse sújtott egy kiugró eredmény kapujában. „Őszintén mondom, ez volt az egyik legjobb versenyem. Minden egyes körben a határon voltam, végig keményen nyomtam a gázt. De amikor jött a biztonsági autó, tudtam, hogy végünk van. A gumik hőmérséklete csökkent, rengeteg hőt veszítettem az elsőkből, és tudtam, hogy az újraindítás nehéz lesz” – nyilatkozta.

„Nem vagyon megelégedve Sainzcal, mert leszorított a kettes kanyarnál. Ezután pedig a többiek a lágyabb gumikon lehagytak minket. Ha a pontokért mehetünk, elég sokszor vagyunk pechesek. Annak azért örülök, hogy Pierre (Gasly) dobogóra állt. Jó hétvégéje volt, megérdemli ezt az eredményt” – folytatta a honfitárs, aki Gasly előtt az utolsó francia volt, aki dobogóra állt az F1-ben.

Romain Grosjean (Fotó: XPB)

További tartalmak