Amikor még mindketten csak a közepes keverékű Pirelliket használták, Bottas „csupán” második volt a Red Bull-os Max Verstappen mögött, az időmérős szimulációkat követően azonban a finn állt a tabella élére, és ott is maradt az edzés végéig.
Hogy a Mercedes ismét jó formában van azt, Lewis Hamilton is igazolta, a világbajnoké volt ugyanis a második leggyorsabb kör. Lemaradása három tized volt márkatársával szemben, amiben minden valószínűség szerint az is szerepet játszott, hogy Bottas egy teljesen új erőforrást használ, miután Brazíliában motorhiba miatt kellett kiállnia (a csere számára rajtbüntetést hoz majd a hétvégén).
A finn a hosszabb etapok gyakorlása során is fölhívta magára a figyelmet, amikor egy meglepően agresszív manőverrel megpróbálta leelőzni Romain Grosjeant a 11-es kanyarnál. Bottas már betette az autót a francia mellé, és a pozíció is megvolt neki, ellenfele viszont úgy tűnik nem számított ilyen manőverre, és nem is vette észre a mercedesest, ezért becsukta az autót, a két autó pedig összeütközött.
Bár mindketten tovább tudtak menni, és a Mercedes, valamint a Haas is visszatért a garázsba, az edzést piros zászlóval kellett megszakítani, hogy a pályabírók eltakaríthassák a törmelékeket, melyek ütközésük után maradtak az aszfalton.
Bottas egyébként a piros zászlós fázist követően még vissza is tért a pályára (ekkor mindössze 12 perc állt a versenyzők rendelkezésére), Grosjean viszont már nem ült autója a fennmaradó időben.
Ami az eredményeket illeti, a Mercedes kettősét a Ferrari pilótái követték: a harmadik helyen Charles Leclerc, a negyediken Sebastian Vettel végzett. A monacói lemaradása három, a németé négy tizedmásodperc volt Bottashoz képest, a régebbi erőforrást használó Hamiltontól viszont csak egy-egy tizedet kaptak.
Leclerc második gyorskörével állt a harmadik helyre, miután az első kísérletet meg kellett szakítania, a 19-es kanyarnál ugyanis megcsípte a szalagkorlátot (csapattársa pont ezen a pályaszakaszon ütközött a fallal a délelőtti edzésen).
A vörösök után a Red Bull kettőse érkezett Max Verstappen, Alexander Albon sorrendben: a holland hátránya öt tized volt a leggyorsabbhoz képest, Alboné pedig már egy másodperc.
Noha az edzésen elsősorban a Bottasszal való ütközés miatt figyeltek fel rá, Grosjean egyébként sem teljesített volna figyelmet nem érdemlő edzést, az utóbbi hetekben, hónapokban csak szenvedő Haasszal ugyanis a hetedik leggyorsabb köridőt tudta megfutni (csapata most egy, az előszezonban használt padlólemezzel kísérletezik), miután délelőtt is ő volt a leggyorsabb a középmezőnyben.
Az első 10-be rajta kívül Sergio Pérez került még be az üldözők közül, valamint a Toro Rosso két versenyzője: Danyiil Kvjat, Pierre Gasly sorrendben. A középmezőny „különbajonokságát” megnyerő McLaren tehát ezúttal sem tudott ott lenni a top10-ben.
A második szabadedzés végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő | Különbség | Kör | |
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:36,256 | 28 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:36,566 | +0,310 | 32 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:36,642 | +0,386 | 29 |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:36,691 | +0,435 | 27 |
5. | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 1:36,807 | +0,551 | 29 |
6. | Alexander Albon | Red Bull-Honda | 1:37,288 | +1,032 | 29 |
7. | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:37,601 | +1,345 | 17 |
8. | Sergio Pérez | Racing Point-Mercedes | 1:37,637 | +1,381 | 31 |
9. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso-Honda | 1:37,651 | +1,395 | 33 |
10. | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 1:37,770 | +1,514 | 35 |
11. | Carlos Sainz | McLaren-Renault | 1:37,834 | +1,578 | 31 |
12. | Lando Norris | McLaren-Renault | 1:37,918 | +1,662 | 31 |
13. | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | 1:37,985 | +1,729 | 31 |
14. | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:38,080 | +1,824 | 30 |
15. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:38,122 | +1,866 | 28 |
16. | Daniel Ricciardo | Renault | 1:38,400 | +2,144 | 25 |
17. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | 1:38,415 | +2,159 | 29 |
18. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 1:38,464 | +2,208 | 31 |
19. | George Russell | Williams-Mercedes | 1:39,512 | +3,256 | 31 |
20. | Robert Kubica | Williams-Mercedes | 1:40,455 | +4,199 | 31 |