Abu-Dzabi, első tesztnap: versenyzői nyilatkozatok

Abu-Dzabiban kezdetét vette az idény utolsó F1-es eseménye, a Pirelli kétnapos gumitesztje, melynek középpontjában már a 2020-as prototípusok állnak. Az első nap leggyorsabb körét Valtteri Bottas futotta meg, miközben Esteban Ocon bemutatkozott a Renault-nál, és két „beugrós” is autóba ülhetett – nézzük, hogyan értékeltek a főszereplők a leintést követően!

Esteban Ocon (Fotó: XPB)
Valtteri Bottas, Mercedes – 1. hely, 1:37,991 (138 kör)

„Nagyon eredményes volt a mai nap, hiszen több mint 750 kilométert teljesítettünk. Sokat tanultunk a 2020-as abroncsokról, és össze tudtuk vetni őket az ideiekkel. Sok adatot gyűjtöttünk a következő hetek elemezéseihez. Még van pár kötelezettségem a csapatnál, mielőtt elmerülök az ünnepekben. A szünetnek pozitívan vágok neki, hiszen erős volt az utolsó tesztnap az idei autóval.”

Sebastian Vettel, Ferrari – 2. hely, 1:38,183 (136 kör)

„Hasznos nap volt a mai, és megfelelő alapjaink lettek a 2020-as és az idei abroncsok összevetéséhez.  Ma ez volt a fő feladat, ezért igyekeztünk maximalizálni a pályaidőt 100-ál is több megtett körrel. Holnap lesz még egy napunk az abroncsok kiértékelésére Charles-lal (Leclerc) a volánnál. Az ő visszajelzései is nagyon fontosak lesznek.”

Sebastian Vettel (Fotó: XPB)



Romain Grosjean, Haas-Ferrari – 5. hely, 1:39,741 (146 kör)

„Jó összevetést végeztünk a 2019-es és a 2020-as gumik között. Láttuk, hogyan készülhetünk a következő évre, és azt is, melyiket lenne jobb futtatni. A mai egy nagyon pozitív nap volt. A felkészülés remek volt, a csapat jól dolgozott, én pedig nagyon örülök ennek. Nyilván volt néhány kisebb változtatás az autón, hogy tanuljunk valamit a jövő szezonra, és ezek közül néhány igen pozitív volt. Már izgatottan várom, hogy láthassam a 2020-as autót.”

Lando Norris, McLaren-Renault – 6. hely, 1:39,926 (125 kör)

„Ez egy Pirelli-teszt, szóval értelemszerűen rengeteg gumit kipróbáltunk a mai nap során. 2019-es és 2020-as keverékeket is, ezeket pedig össze is vetettük. Rövid, és hosszú etapokat is futottunk, anélkül, hogy bármit is változtattunk volna az autón, szóval össze tudtuk hasonlítani a gumikat. De számomra is jó nap volt a különböző vezetési stílusok fölfedezéséhez. Összességében eredményes nap volt, sok kört teljesítettünk és sokat tanultunk. Carlos (Sainz) holnap átveszi az autót, az újabb nap pedig jó lehetőséget kínál a további adatgyűjtésre.”

Esteban Ocon, Renault – 8. hely, 1:40,368 (77 kör)

„Nagyon izgatott voltam a mai nap miatt. Már hónapok óta vártam erre a tesztre, és végre eljött az ideje. Az első benyomásaim nagyon jók. A csapat meleg fogadtatásban részesített, ami mindig pozitív. Volt néhány régi arc, és persze néhány új is, akiket meg kell majd ismernem. Mostantól kezdve minden apró részleten együtt dolgozunk majd. Délután már a határokhoz is közeledhettem, ami nyilvánvalóan jó érzéssel töltött el. De persze sokat lehet még javulni, fejlődni. Most meg kellett ismernem a srácokat, és azt, hogyan dolgoznak. Szerintem ez lesz a leginkább időigényes. Az első nap rengeteg információt kell megosztani egymással. Ez a legbonyolultabb és ilyenkor a legjobban összpontosítani.”

George Russell (Fotó: XPB)



George Russell, Williams-Mercedes – 9. hely, 1:40,903 (87 kör)

„Eredményes nap volt a mai. Ötféle 2020-as prototípust is kipróbáltunk, és sikerült hasznos információkat gyűjtenünk, melyek hasznosak lehetnek a következő szezonban. Már most várom az Ausztrál Nagydíjat, ahol ismét versenyezhetek!”

Sean Gelael, Toro Rosso-Honda – 11. hely, 1:44,760 (67 kör)

„Délelőtt 67 kört teljesítettünk. Alaposan tesztelni tudtuk a gumikat, ami pedig engem illet, jó volt ismét autóba ülni nagyjából egy év után. Persze a köridő tekintetében lett volna még potenciál ebben a napban, de azért vagyunk itt, hogy teszteljünk.”

Roy Nissany, Williams-Mercedes – 12. hely, 1:37,991 (41 kör)

„Először is, remekül éreztem magam! Mindenki ismeri az az érzést, amikor szereti a munkáját, és tudja is, mit csinál. Négy kör kellett, hogy kényelmesen érezzem magam az autóban, onnantól kezdve pedig folyamatosan növekedett a tempóm és az önbizalmam. Fejlődtünk, és a lehető legjobb köröket teljesítettük egészen a tesztnap végéig. Végrehajtottunk néhány változtatást is a kéréseimnek megfelelően. Most magabiztosnak érzem magam az autóban, szóval holnap reggel pont az áll majd rendelkezésünkre, ami kelleni fog a fejlesztéshez.”

Roy Nissany (Fotó: XPB)