Musorujsag
Élő Eredmények

Russell volt a leggyorsabb az utolsó tesztnapon, Leclerc összetörte a Ferrarit

Russell volt a leggyorsabb az utolsó tesztnapon, Leclerc összetörte a Ferrarit

Boxutca
Az abu-dzabi gumiteszt második, és egyben utolsó napján is a Mercedes volt a leggyorsabb: a tabella élén a gyeplőt a tegnap tesztelő Valtteri Bottastól átvevő Williams-pilóta, George Russell végzett. A fiatal britet Charles Leclerc követte a Ferrarival, kinek tesztnapja a tervezettnél hamarabb véget ért, miután összetörte autóját a tizennégyes kanyarban.

Russell tegnap még a mezőny leglassabb autójával rótta a köröket, ma pedig – lévén hosszú évek óta a Mercedes támogatását élvezi, idén pedig tartalékversenyző is volt az alakulatnál – a világbajnok gép volánja mögé ülhetett. A különbség nemcsak számára, számunkra is szembeötlő: a sor végéről a mezőny elejére vágott, időeredménye pedig három másodperccel jobb volt a keddinél.

Az újonc Bottastó is csupán egy tizeddel maradt el, igaz, a csapat kiemelte, tesztje nem afféle felmérő lesz, és nem kívánják összevetni idejét a már leigazolt finn eredményeivel, kinek helyére a hírek szerint 2021-ben ő is eséllyel pályázhat majd.

Charles Leclerc (Fotó: XPB)

A második helyen egy másik fiatal titán, a Ferrarinál idén már bizonyító Lerclerc végzett. Az ő napja a vártnál kalandosabbra sikerült, a délutáni órákban ugyanis elveszítette uralmát a vörös versenygép felett, és a 14-es kanyarnál eltalálta a falat. A versenyző szerencsére sértetlenül szállt ki az autóból, a gép viszont annyira megrongálódott, hogy a Ferrari már nem folytathatta a munkát – a csapat nagyjából két órát veszített az autó megrongálódása miatt.

Leclerc azért így is megtett 103 kört, tehát gyűjtött adatokat a Ferrari és a Pirelli számára a 2020-as abroncsokról, melyek sorsa a következető hetekben dől majd el (mivel a csapatok elégedetlenek voltak velük, előfordulhat, hogy élesben sosem vetik be őket, és jövőre is a 2019-es keverékeket használják majd).

A tabella harmadik helyére Lance Stroll ugrott a Racing Pointtal, miután a reggeli órákban ő is részese volt egy különös jelenetsornak. A kanadainak a boxutcában volt egy incidense Carlos Sainzcal, aki tévesen ítélhette meg a McLarenjére felhelyezett mérőműszerek szélességét.

Carlos Sainz és Lance Stroll (Fotó: XPB)

Sainz egyébként ötödik volt a listán, kettejük közé pedig Pierre Gasly férkőzött be a Toro Rossóval. A hatodik helyen Esteban Ocon végzett, aki második teljes napját teljesíthette a Renault gyári csapatának versenyzőjeként, ez a teszt pedig már eredményesebb volt, mint az első, akkor ugyanis 80 körig sem jutott, ma viszont összesen 128-at teljesített.

Őt egy ismerős arc, Alexander Albon követte, majd egy ismerős név, Pietro Fittipaldi jött; a fiatal brazil (a legendás Emerson unokája) a Haasszal tesztelt. A kilencedik Antonio Giovinazzi volt, sort pedig a Williams pilótái zárták: a 10. a listán az újoncévére készülő Nicholas Latifi, az utolsó pedig a délelőtti órákban ismét lehetőséget kapó Roy Nissany volt.

A második abu-dzabi tesztnap végeredménye:

Versenyző Csapat Idő Különbség Kör Gumi*
1. George Russell Mercedes 1:37,204 145 C5 2020
2. Charles Leclerc Ferrari 1:37,401 +0,197 103 C5 2019
3. Lance Stroll Racing Point-Mercedes 1:37,999 +0,795 132 C5 2020
4. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:38,166 +0,962 146 C5 2020
5. Carlos Sainz McLaren-Renault 1:38,729 +1,525 112 C5 2020
6. Esteban Ocon Renault 1:38,950 +1,746 128 C4 2019
7. Alexander Albon Red Bull-Honda 1:39,181 +1,977 139 C4 2019
8. Pietro Fittipaldi Haas-Ferrari 1:39,682 +2,478 135 C5 2019
9. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari 1:39,811 +2,607 115 C5 2020
10. Nicholas Latifi Williams-Mercedes 1:40,188 +2,984 107 C4 2020
11. Roy Nissany Williams-Mercedes 1:43,892 +6,688 38 C4 2019

*A C1 a legkeményebb, a C5 a leglágyabb keveréket jelöli.

Borítókép: George Russell (Fotó: XPB)

További tartalmak