Russell tegnap még a mezőny leglassabb autójával rótta a köröket, ma pedig – lévén hosszú évek óta a Mercedes támogatását élvezi, idén pedig tartalékversenyző is volt az alakulatnál – a világbajnok gép volánja mögé ülhetett. A különbség nemcsak számára, számunkra is szembeötlő: a sor végéről a mezőny elejére vágott, időeredménye pedig három másodperccel jobb volt a keddinél.
Az újonc Bottastó is csupán egy tizeddel maradt el, igaz, a csapat kiemelte, tesztje nem afféle felmérő lesz, és nem kívánják összevetni idejét a már leigazolt finn eredményeivel, kinek helyére a hírek szerint 2021-ben ő is eséllyel pályázhat majd.
A második helyen egy másik fiatal titán, a Ferrarinál idén már bizonyító Lerclerc végzett. Az ő napja a vártnál kalandosabbra sikerült, a délutáni órákban ugyanis elveszítette uralmát a vörös versenygép felett, és a 14-es kanyarnál eltalálta a falat. A versenyző szerencsére sértetlenül szállt ki az autóból, a gép viszont annyira megrongálódott, hogy a Ferrari már nem folytathatta a munkát – a csapat nagyjából két órát veszített az autó megrongálódása miatt.
Leclerc azért így is megtett 103 kört, tehát gyűjtött adatokat a Ferrari és a Pirelli számára a 2020-as abroncsokról, melyek sorsa a következető hetekben dől majd el (mivel a csapatok elégedetlenek voltak velük, előfordulhat, hogy élesben sosem vetik be őket, és jövőre is a 2019-es keverékeket használják majd).
A tabella harmadik helyére Lance Stroll ugrott a Racing Pointtal, miután a reggeli órákban ő is részese volt egy különös jelenetsornak. A kanadainak a boxutcában volt egy incidense Carlos Sainzcal, aki tévesen ítélhette meg a McLarenjére felhelyezett mérőműszerek szélességét.
Sainz egyébként ötödik volt a listán, kettejük közé pedig Pierre Gasly férkőzött be a Toro Rossóval. A hatodik helyen Esteban Ocon végzett, aki második teljes napját teljesíthette a Renault gyári csapatának versenyzőjeként, ez a teszt pedig már eredményesebb volt, mint az első, akkor ugyanis 80 körig sem jutott, ma viszont összesen 128-at teljesített.
Őt egy ismerős arc, Alexander Albon követte, majd egy ismerős név, Pietro Fittipaldi jött; a fiatal brazil (a legendás Emerson unokája) a Haasszal tesztelt. A kilencedik Antonio Giovinazzi volt, sort pedig a Williams pilótái zárták: a 10. a listán az újoncévére készülő Nicholas Latifi, az utolsó pedig a délelőtti órákban ismét lehetőséget kapó Roy Nissany volt.
A második abu-dzabi tesztnap végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő | Különbség | Kör | Gumi* | |
1. | George Russell | Mercedes | 1:37,204 | 145 | C5 2020 | |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:37,401 | +0,197 | 103 | C5 2019 |
3. | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | 1:37,999 | +0,795 | 132 | C5 2020 |
4. | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 1:38,166 | +0,962 | 146 | C5 2020 |
5. | Carlos Sainz | McLaren-Renault | 1:38,729 | +1,525 | 112 | C5 2020 |
6. | Esteban Ocon | Renault | 1:38,950 | +1,746 | 128 | C4 2019 |
7. | Alexander Albon | Red Bull-Honda | 1:39,181 | +1,977 | 139 | C4 2019 |
8. | Pietro Fittipaldi | Haas-Ferrari | 1:39,682 | +2,478 | 135 | C5 2019 |
9. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 1:39,811 | +2,607 | 115 | C5 2020 |
10. | Nicholas Latifi | Williams-Mercedes | 1:40,188 | +2,984 | 107 | C4 2020 |
11. | Roy Nissany | Williams-Mercedes | 1:43,892 | +6,688 | 38 | C4 2019 |
*A C1 a legkeményebb, a C5 a leglágyabb keveréket jelöli.