Még mindig pályán a Mercedes – 18 colos kerekekkel!

Még mindig a köröket rója a Mercedes Abu-Dzabiban. Hétfőn zárul a Pirelli idei utolsó 18 colos gumitesztje. Jövőre már az összes csapat átmeneti autót épít nekik.

George Russell és a Pirelli 18 colos abroncsai (Fotó: Pirelli/Twitter)
Miközben az F1-es csapatok többsége már legfeljebb a gyárában dolgozik, a Mercedes a mezőnyből utolsóként még a versenypályán is aktív. George Russell-lel két napon át a Pirelli 18 colos abroncsait tesztelik Abu-Dzabiban. Ez az utolsó gyakorlása az olasz gumigyártónak idén. A vasárnapi első napján a brit újonc 100 kört teljesített a mostaninál nagyobb méretű kerekekkel, hétfőn az első napihoz hasonló napos időben kezdte meg a munkát.

A Pirelli idén három tesztet kapott a 18 colos gumikkal. Az előző kettőt a Renault és a McLaren közreműködésével teljesítette, előbbire szeptemberben került sor Szergej Szirotkinnel, utóbbira novemberben, Carlos Sainzcal és Lando Norrisszal – mindkét alkalommal Le Castellet volt a helyszín. E három istálló az új kerékméretnek és a 2021-re jósolt leszorítóerőnek megfelelően alakította át idei versenygépét. A Mercedes a mostani két napra Valtteri Bottas gépét szabta át kicsit, hogy illeszkedjen a gumikhoz.

George Russell és a Pirelli 18 colos abroncsai (Fotó: Pirelli/Twitter)

George Russell és a Pirelli 18 colos abroncsai (Fotó: Pirelli/Twitter)



Bár hivatalosan semmilyen előnyre nem tehetnek szert a korai teszteléssel, a három istálló nyilvánvalóan nem véletlenül jelentkezett önként, és épített „öszvérautókat” hozzá. A nagyobb kerekek tesztelése igazán komolyra viszont csak a bevezetésük előtti évben, 2020-ban fordul. Akkor a Pirelli beszámolója szerint már mind a tíz F1-es istálló közreműködik a fejlesztésben. Összesen 25 tesztnapjuk lesz az évben, ezeket fogják felosztani. „Valamennyi csapat átmeneti tesztautót fog gyártani. És ez nagyon jó, ha nem így lenne, gondban lennénk” – nyilatkozta Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója.

Miközben az F1-ben csak 2021-ben debütálnak a 18 colos kerekek, a Forma–2 amolyan előtesztelőként már 2020-ban átvált a nagyobb méretű felnikre. Ennek tükrében furcsa volt, hogy a múlt héten lebonyolított évzáró tesztjüket még a 13 colos kerekeken teljesítették Abu-Dzabiban. Isola szerint ennek egyszerű oka volt. „Nem tudtuk legyártani az összes gumit, amíg nincs meg a véglegesített specifikáció. Csak márciusban vagy áprilisban döntöttünk közösen a szervezőkkel arról, hogy 2020-ban tizennyolc colos gumikra váltunk” – indokolt az olasz.

George Russell és a Pirelli 18 colos abroncsai (Fotó: Pirelli/Twitter)

George Russell és a Pirelli 18 colos abroncsai (Fotó: Pirelli/Twitter)



Miközben a Pirelli figyelme a pályán még hétfőn is a 2021-es gumikra irányul, ez a nap a 2020-as gumik szempontjából is meghatározó. Ma van tudniillik a szavazás napja, melyen a tíz F1-es csapat a múlt heti gumiteszt tapasztalatai alapján döntést hoz arról, jövőre a speciálisan az új idényre fejlesztett gumikkal versenyez-e, vagy kitart inkább a 2019-es változat mellett. Az utóbbi forgatókönyv megvalósulásához a tízből hét gárdának kell a régi gumik mellett voksolnia.