Bejelentették, mikor érkezik a 2020-as F1-es Ferrari!

Korán érkezik a 2020-as új F1-es Ferrari! A csapatok közül a vörösök ismertették elsőként bemutatójuk időpontját.

Charles Leclerc, John Elkann elnök, Mattia Binotto csapatfőnök és Sebastian Vettel a Ferrari SF90-es bemutatóján (Fotó: Ferrari)
Év végi sajtóeseményt tartott a Ferrari F1-es csapata, melyen az istállót vezető Mattia Binotto bejelentette, mikorra várható Sebastian Vettel és Charles Leclerc jövő évi versenyautója. Az egyelőre még nem ismert kódjelű masinát igen korán, február 11-én fogják leleplezni Maranellóban. A szakember úgy véli, ezzel minden riválisukat megelőzik a bemutatóval.

A sietségnek oka is van. „Nagyon korán fogjuk bemutatni az autónkat. Véleményem szerint mi a legkorábban. Ennek oka, hogy előbb le akarjuk tudni a bejáratást és a leleplezést, majd szeretnénk még elvégezni pár hitelesítést a tesztpadunkon, még a barcelonai tesztek előtt. Február 11-én mutatjuk be az autót, mert mindjárt utána egy intenzív programba kezdünk a próbapadon, még a teszt előtt– indokolt Binotto.

Az idei tesztidény egy nappal később rajtol, mint egy évvel ezelőtt, ám nyolc helyett csupán hat napból fog állni. Az első teszthetet február 19-e és 21-e között bonyolítják le a Spanyol Nagydíj helyszínén, míg a második tesztre február 26-a és 28-a között kerül sor. 2019-ben a Toro Rosso volt az első csapat, amely bemutatót tartott, ők ugyancsak február 11-ére időzítették az új gépük leleplezését.

Hogy a Ferrari 2020-ban valóban mindenkit megelőz-e, az még nem biztos, ám Binotto szerint számukra most a tesztpados munka fontosabb volt, mint hogy minél későbbre halasszák a masinájuk prezentálását, minél tovább titkolva a megoldásaikat az ellenfeleik előtt. A csapatfőnök megerősítette, a munkálatok remekül haladnak. „Az új karosszériánk már elkészült. Éppen most zajlanak a töréstesztek és a homologizáció. Az aerodinamikát a szélcsatornában fejlesztjük. Lesz még pár ülésünk, aztán előáll a csomag, amit a barcelonai teszt kezdetekor tervezünk használni.”

A munkájukat gördülékenyebbé teszi, hogy a héten hivatalossá vált, 2020-ban is a 2019-es gumikkal folytatja a Forma–1 mezőnye. Mivel már jól ismert profilú abroncsokról van szó, az autók aerodinamikáján nem lesz szükség változtatni.

Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari)

Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari)



Az új Ferrari az ideihez hasonlóan matt festést kap. Ennek oka továbbra is a súlycsökkentés: így 2 kilogrammot spórolnak meg a mérnökök. A konstrukcióval a gárda szeretné kiküszöbölni az idei hiányosságokat. „A jövő évi autónkkal az a célunk, hogy lényegesen nagyobb leszorítóerőnk legyen. Ez nagyobb légellenállással is jár. Arra számítunk, hogy az egyenesekben már nem leszünk akkora fölényben, mint idén. Az idei utolsó versenyeken már megmutattuk, hogy a nagyobb leszorítóerő a jobb út – azért is, mert a gumikat jobban életben lehet vele tartani.”

Az egyenesbeli tempót a mezőny legerősebb motorja azért segíthet magasan tartani. A következő évre a Scuderia újratervezi erőforrását, például új hengerfejeket vet be a súlycsökkentés jegyében. Ez azért fontos, mert bizonyos biztonsági előírások következtében az autók tömege nőni fog. „Szerencsére az FIA ezt ellensúlyozza is azzal, hogy két kilogrammal növeli az autók minimumtömegét. Ennek célja a költségek szinten tartása” – tette hozzá Binotto.

A Ferrari célja 2020-ban sem más, mint ami már bő egy évtizede: a 2008 óta tartó bajnoki ínség megtörése. „Nem mi vágunk neki favoritként a következő idénynek. Abu-Dzabi megmutatta, hogy nem a miénk volt idén a legjobb autó. A mércét az a csapat jelenti, amely a legutóbbi bajnokságot, a legutóbbi hat bajnokságot megnyerte, és amely az idei év végén a leggyorsabb autóval rendelkezett. Mi ezúttal is kihívónak tekintjük magunkat” – tisztázta a jövő évi kilátásaik kapcsán az istálló első embere.