Üléspróba, motorozás – így telnek az F1-esek utolsó munkanapjai

A versenyeket leintették, a 2019-es évjáratú autókat „nyugdíjazták”, az F1 elvonult, de szó sincs téli álomról. Még a versenyzők is munkában.

Lando Norris üléspróbája (Fotó: McLaren)
A hét elején George Russell a második tesztnapját is teljesítette a Mercedesszel a Pirelli abu-dzabi gumitesztjén, és ezzel hivatalosan is véget ért a 2019-es F1-es idény pályán zajló része. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy mostantól mindenki pihenőre vonult. Valójában még a versenyzők számára sem kezdődött el a szabadság. Erről tanúskodnak a közösségi oldalakra feltöltött képek és videók.

A világbajnok Mercedes pénteken arról osztott meg felvételeket, hogy versenyzői üléspróbán jártak a gyárban. Valtteri Bottasék vélhetően még nem a 2020-as karosszériába ültek bele, de már ahhoz vettek mintát az üléspozíciójukról. „Most végezzük az üléspróbát a jövő évi autóhoz. Csak ellenőrizzük, hogy minden passzol-e, és megkérdezik, mit szeretnék módosítani a helyzetemen, az ülésen, bármin, csak hogy minden tökéletes legyen” – mondta Bottas a szurkolóinak készített videón.

Később csapata az üléspróbáról is közzétett egy hosszabb felvételt. „Az üléspróba letudva, minden megvan 2020-ra, és már alig várom, hogy a valódi autót vezethessem ebben az ülésben ülve” – közölte a végén Bottas. „Idén ezek az utolsó munkaórák a következő évre. Hamarosan jön a vakáció. Most nagyon jó napot töltöttem el a gyárban, produktív megbeszéléseken vagyok túl.”

Lewis Hamilton eközben előzetesen azt nyilatkozta, hogy számára szombaton jön el az igazán fontos nap a gyárban, fontos találkozókkal. „A versenyzők számára is akad még némi teendő. Természetesen kicsit edzünk is, hogy csúcsformába kerüljünk a következő évre. Jelenleg nem sok mindent tudok tenni a fiúkkal, akik a jövő évi autó tervezésén dolgoznak, de lesznek találkozók. Azt hiszem, december huszonnegyedikén lesz, hogy közel ötven emberrel összeülünk. Sok mindenről fogunk beszélni az új autó kapcsán, és mindennek utánakérdezünk. Csak azért, hátha van bármi, amiről korábban még nem esett szó. De elég okosak ők ahhoz, hogy ne legyen ilyesmi. Mindenesetre a csapat nem bíz semmit a véletlenre” – mondta a címvédő, aki ezt követően vonulhat csak el a szabadságára.

Üléspróbáról csütörtökön a McLaren is bejelentkezett. Lando Norris Yoda mester őrző tekintete mellett „bele is aludt” az autójába…


A Red Bull-csapatoknál eközben valamivel oldottabb volt a hangulat. A Toro Rosso megtartotta karácsonyi ünnepségét a két versenyzőjével, akik sisakok és egyéb tárgyak sokaságát szignózták, míg a Red Bullnál Max Verstappen és Alexander Albon a gyárat motorozta körbe a Honda minimotorjaival, majd szezonösszegző beszélgetést forgattak a PR-részlegnek.


Eközben Daniel Ricciardo is túlesett utolsó idei munkanapján a Renault gyárában. „Ez volt az első évem a csapattal. Csúcspontokkal, mélységekkel, ahogy azt minden F1-es szezontól várhatjuk. Jó lett volna több csúcspont, de így is élveztem a szezont. Sokat tanultam a csapatról, magamról, új kapcsolatokra, új barátokra tettem szert. Sokat tanultam az autóról, a fejlesztéséről. Az első félévben kihívást jelentett az új közeg, az új csapat, de élveztem. A csúcspontot talán a kanadai időmérő edzés jelentette, nagyszerű volt a monzai kockás zászló, és sok jó futamunk volt, Austin klassz volt, Brazíliát élveztem. A legfontosabb, hogy most jön az uborkaszezon, és készülünk 2020-ra” – összegezte első renault-s évét az ausztrál.