Musorujsag
Élő Eredmények

Szponzorai sorra hagyják ott a Williamst

Szponzorai sorra hagyják ott a Williamst

Sportowe Fakty
Újabb szponzorok hagyták el a sereghajtóvá vált Williamst. A mélyponton lévő gárda nincs könnyű helyzetben anyagi szempontból sem.

Robert Kubica távozásával egy időben egy jelentős szponzora is elhagyta a Williamst 2019 végén. A lengyel PKN Orlen versenyzőjével együtt az Alfa Romeóhoz szerződött. Hogy mennyire jelentős támogatóról van szó, azt jelzi, hogy a vállalat 2020-ban a hinwili csapat „társnévadó” szponzora lesz, vagyis a gárdát hivatalosan Alfa Romeo Racing Orlennek fogják hívni.

A friss hírek szerint nem az olajipari vállalat lesz az egyetlen, aki idén hátat fordít a grove-i gárdának. A lengyel Sportowe Fakty című lap arról számolt be, hogy az őket 2015 óta támogató Rexona sem tervezi meghosszabbítani a megállapodásukat. Bejelentésre vagy hivatalos megerősítésre ezzel kapcsolatban nem került sor, ám árulkodó, hogy az év első napjával a Williams internetes oldalairól eltűnt az Unilever anyacég logója. A lengyelek szerint nem kizárt, hogy a vállalat a jövőben másik istállóval köt szerződést.

Ezzel Claire Williams együttese a becslések szerint újabb 15 milliós összegtől esik el 2020-ban. Azok után, hogy az Orlen is vitte magával a 10 millióra becsült szponzorpénzét. A csapat legbiztosabb pontját jelenleg a névadó támogató, a ROKiT jelenti, amely az előző szezon közben egészen 2023-ig hosszabbította meg eleve hosszú távra szóló együttműködésüket.

A csapat szénája ettől függetlenül nemcsak a versenypályán, anyagi téren sem áll valami jól. Bevételük az utóbbi években a konstruktőri utolsó helyek miatti kevesebb bónuszpénz miatt is csökkent, a gyengélkedés mellett pedig nehezen tudják megtartani a támogatóikat is. 2018-ban névadó szponzoruk, a Martini hagyta ott őket, aztán távozott a Force Indiát felvásárló Lawrence Stroll is. A kiesést az istálló rendszerint fizetős versenyzők alkalmazásával próbálja ellensúlyozni. 2018-ra ezért szerződtették az orosz támogatót hozó Szergej Szirotkint, majd a távozása után Kubica és az Orlen pénzével tömték be a lyukakat.

George Russell és Robert Kubica (Fotó: XPB)

2020-ban Nicholas Latifi járul hozzá vélhetően nem kis összeggel a büdzséhez. A kanadai újoncot tavalyi F2-es bajnoki második helye mellett apja, a McLarenben is részvényes milliárdos, Michael Latifi által kínált támogatás is segítette, hogy megkapja Kubica ülését. Ő mintegy 20 millió euróval járulhat hozzá a Williams sikeresebb szerepléséhez.

A grove-iakkal kapcsolatos hír, hogy a közelmúltban jelezték, eladják többségi részesedésüket az F1-es csapat partnercégének számító Williams Andvanced Engineeringben, hogy az új befektetőkkel tovább tudjon fejlődni.

A mezőny harmadik legrégebbi csapata a konstruktőri bajnokság utolsó helyén zárta az előző két idényt, 2019-ben pedig még a 2018-asnál is gyengébb teljesítményt nyújtottak, elérve fennállásuk mélypontját. Noha a vezetőség máris jelentős előrelépésről nyilatkozik 2020 kapcsán, az istállóról Abu-Dzabiban lehetett hallani olyan pletykát is, miszerint idén is megcsúszhatnak az autójuk fejlesztésével. A távozó Robert Kubica is arra tett utalást, hogy nem sok reményt fűz a felemelkedésükhöz. „Jobb, ha erről inkább nem mondok semmit…” – mondta sokat sejtetően, amikor volt munkaadója kilátásairól kérdezték.

Borítókép: Robert Kubica (Fotó: XPB)

További tartalmak