×

Wehrlein a Ferrari kötelékében marad

Noha a rajtrácson továbbra sincs hely számára, a Manor és a Sauber korábbi versenyzője, Pascal Wehrlein 2020-ban is a tűz közelében marad, a Ferrari ugyanis számít szimulátoros tesztpilótai munkájára.

Motor Racing - Formula One World Championship - German Grand Prix - Qualifying Day - Hockenheim, Germany Pascal Wehrlein (Fotó: XPB)
Mivel tovább csökken a pályatesztek száma, a szimulátoros felkészülésnek még fontosabb szerepe lesz 2020-ban, és – várhatóan – az elkövetkező években egyaránt.  Nem véletlen, hogy a Ferrari komoly pénzeket fektet infrastruktúrája fejlesztésébe: 2021 előtt szeretnének tető alá hozni egy teljesen új szimulátort olaszországi főhadiszállásukon.

Értelemszerűen a szimulátoros versenyzők is egyre fontosabb szerepet kapnak az istállókon belül. A vörösöknél 2019-ben Pascal Wehrlein volt az egyik, aki betöltötte ezt a posztot, és mint a csapat közleményéből kiderül, 2020-ban is számítanak rá.

Mattia Binotto (Fotó: XPB)



„2020-ban is tapasztalt versenyzőink lesznek a szimulátorban” – kezdte a csapatvezető, Mattia Binotto. „Pascal tehát velünk marad 2020-ban, de vannak még más versenyzőink is, akik bár az F1-ben annyira nem tapasztaltak, de sok évet lehúztak már a szimulátorban. Ezek a versenyzők nagyon jól beépültek a csapatba. A szimulátor egyébként is egyre fontosabb, ezért is építünk egyet.”

Szavait a Ferrari ügyvezetője, Louis Camilleri is megerősítette, az infrastruktúra javítása kapcsán pedig kijelentette, nagy lökést ad nekik, hogy az utcai sportautók értékesése 2019-ben nagyon jól alakult, ezért többet költhetnek a fejlesztésre.

„Felkészültünk a beruházásokra. Szerencsére az autóiparból érkező bevételekből állni tudjuk ezeket a kiadásokat, nemcsak a fejlesztések, hanem a dolgozók és az infrastruktúra tekintetében is. Az egyik példa erre az, hogy új szimulátort építünk” – nyilatkozta a szakember, kinek csapata egyébként is komolyabb költekezésre készül a kiadási limit 2021-es bevezetése előtt.

Louis Camilleri (fotó: Ferrari)

Louis Camilleri (fotó: Ferrari)