A Red Bullnak is köszönhető a Toro Rosso fejlődése

Az idei szezontól Alpha Tauri néven futó Toro Rosso csapatvezetője, Franz Tost kijelentette, az istálló 2019-es formajavulásában komoly szerepet játszott az, hogy ismét szorosabban együtt tudott működni a Red Bull technológiai részlegével.

Bajnoki hatodik helyezésével tavaly beállította eddigi legjobbját a Red Bull második számú alakulata a kaotikus futamokon nyújtott kiugró eredményeknek és a szezon során elért fejlődésnek köszönhetően. Utóbbi a csapatfőnök elmondása szerint a „nagytestvértől” kapott segítségnek is köszönhető, melynek mértéke ismét komolyabb volt, mint az előző években.

Ez egyrészt a közös motorszállítónak (2019-ben már mindkét Red Bull-csapat a Honda erőforrásait használta) tudható be, nem kellett ugyanis eltérő megoldásokat alkalmazniuk az egységekkel kapcsolatban, másrészt pedig annak, hogy ismét több alkatrészen osztoztak.

„Egyértelmű, hogy a teljesítmény nagyban köszönhető a Red Bull technológiai részlegével való szorosabb együttműködésnek” – jelentette ki Tost. „Nem szabad elfelejteni, mennyi tapasztalt mérnököt tudhatnak ők a fedélzetükön. Szerintem ez a legmagasabb szintű technikai részleg, de legalábbis biztosan képvisel olyan magas színvonalat, mint a három nagycsapaté. Ebből az együttműködésből csak profitálhatunk, és ezt is tesszük.”

Fotó: XPB



„Ismét megkapjuk majd tőlük az egész hátsó részt. Még ha a technológia egyéves is, ez hatalmas segítség a csapat számára. Sokkal jobban járunk, mintha magunk csinálnánk, mert pénzügyi forrásunk és mérnökeink sem igazán vannak hozzá. Így pedig más területekre is figyelhetünk, melyeken tovább javíthatjuk a teljesítményünket” – magyarázta a tapasztalt szakember.

Ami a folytatást illeti, kiemelte, érzése szerint a középmezőnyben folyó küzdelem még szorosabb lesz, ezért a csapat egy pillanatra sem dőlhet hátra. „Nem állhatunk le. Nagyon remélem, többet gyorsulunk majd, mint a többiek. Minden attól függ, mennyire lesz versenyképes az autó, és mekkora előrelépést tett a Honda. De nagyon jó csomagra van szükségünk, mert az autó most már elér egy bizonyos szintet. Két tapasztalt versenyzőnk lesz, a Honda pedig keményen dolgozik” – fogalmazott.

„Nem lesz könnyű dolgunk, mert meg kell találni az egyensúlyt a 2020-as és a 2021-es autó fejlesztése között. Nem szabad elfeledkezni a 2021-es feladatokról sem.  Ez is attól függ majd, milyen pénzügyi források állnak rendelkezésünkre. Az első hármas persze előnyben van. De ezt tudjuk, és remélhetőleg így is erős autóval állunk elő 2020-ban és 2021-ben is” – zárta gondolatát.

Franz Tost (Fotó: XPB)