Musorujsag
Élő Eredmények

Csak tavaszra készül el a Ferrari új szimulátora

Csak tavaszra készül el a Ferrari új szimulátora

Motorsport
Csak tavaszra készül el a Ferrari új ultramodern szimulátora, így a 2020-as autójukat eleinte a régi berendezéssel kell fejleszteniük.

Problémás szabadedzések, némi bizonytalanság, út- és válaszkeresés, a remény, hogy másnap jön a nagy előrelépés – ilyen volt egy jellemző péntekje a Ferrarinak 2019-ben. Elég sokszor előfordult, hogy a vörösök két versenyzője elégedetlenül értékelte a nagydíjhétvégéjük első napját, melyen gyakran voltak távol az ideális beállításoktól. Azon túl, hogy nem volt könnyű működésre bírni a kis leszorítóerővel rendelkező, a gumikkal sem túl barátságos autójukat, ez azt is sugallta, hogy talán a „hátországuknál” is vannak bizonyos hiányosságok, ha ennyiszer az ideálistól távoli alapbeállításokkal vágnak neki a hétvégéknek.

Miközben a 2018-as év végi félrefejlesztésük, majd a 2019-es korai nehézségeik kapcsán azt beszélték, korrelációs problémáik vannak a szélcsatornájukkal, az is fölmerült, hogy a szimulátoruk sem dolgozik már kellő hatékonysággal, s így nem tud mindig stabil mankója lenni a pályán dolgozó versenycsapatnak. A maranellói masinájuk már idejét múltnak számított, és a múlt ősszel kiderült, hogy – sok riválisukhoz hasonlóan – egy teljesen új, a legkorszerűbb technológiával fölszerelt szimulátor építésébe kezdenek.

A berendezés elkészültét 2020-ra ígérték, ám az olasz Motorsport értesülése szerint az az új idény kezdetén még nem lesz üzemkész. Arról számoltak be, hogy az új masinát csak tavasszal fogják átadni, és mivel idő kell a beüzemeléséhez is, az idei F1-es konstrukciójuk fejlesztését még az elavultnak számító, de azért folyamatosan frissítgetett eszközükben végzik. Hogy ennek lesz-e bármilyen hatása az idei esélyeikre, arról fölösleges lenne találgatni. Az viszont biztos, hogy a 2021-es modelljükön már az új szimulátor segítségével fognak dolgozni, és ez reményeik szerint előnyt is jelent számukra.

Az F1-en mostanság egyébként is végigsöpör egy szimulátorépítési hullám. A Scuderia mellett az Alfa Romeo, a Haas (a Dallarával) és a McLaren is jelezte már, hogy dolgozik az új berendezésén, a Renault korábban nekilátott a  különböző háttéreszközei fejlesztésének, míg a Racing Point az új gyára építésével köti egybe a megújulást. Mindez a 2021-es szabályváltozások miatt van. A csapatok a költségplafon bevezetése előtt még szabadon költekezhetnek, ahhoz pedig, hogy sikeresen indítsák az új korszakot, az infrastruktúra helyretétele jelenti az alapot.

Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Egy sikeres csapat felépítését az F1-esek gyakran hasonlítják a kirakós játékhoz: minden kockát meg kell mozgatni, hogy tökéletesen összeálljon a kép. A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto tavaly év végén hangsúlyozta, ők még mindig az elején járnak az építkezésnek, miközben a Mercedes már egy minden részletet tökéletesítő, összeszokott gárda. Azt is pedzegette, hogy ezt a szintet ők talán még 2020-ra sem érhetik el, mivel vannak még lyukak a kirakósukban.

„Őszintének kell lennem: ahhoz, hogy nyerő korszakot indíts és stabilan a Mercedes előtt légy, több évre van szükséged. Persze tény, hogy a Ferrarinak erkölcsi kötelessége minden évben megpróbálni. Szóval a célunk az, hogy jól indítsuk 2020-at, és nem másodikak akarunk lenni. Ugyanakkor a dominanciához a csapatnak érnie kell, rendelkeznie kell a szükséges háttérrel és gyakorlattal, és be kell ismerni, hogy az ilyesmi nem megy egyik napról a másikra” – nyilatkozta az istálló vezetője még tavaly.

Szavait akár a szélcsatorna el nem készülésére is vetíthetjük. Mindez azonban nem jelenti, hogy a Ferrari leírja a 2020-as esélyeit és máris hosszabb távra próbál berendezkedni. A szimulátoros munkájuk javítására már 2019-ben nagy hangsúlyt fektettek, az új autóval a régi alapvető hibáit igyekeznek orvosolni, miközben a csapat működését is tovább csiszolnák az előző évben elkövetett sok hibájuk után. Elnökségük maximálisan elkötelezett. Már jelezték, a két, egymással párhuzamosan futó 2020-as projektjükre (az idei és a jövő évi autó) extra pénzeket különítettek el.

Borítókép: Ferrari (Fotó: XPB)

További tartalmak