Musorujsag
Élő Eredmények

Hivatalos: távozik posztjáról az F1 kereskedelmi igazgatója

Hivatalos: távozik posztjáról az F1 kereskedelmi igazgatója

Formula 1
Három év után távozik pozíciójából a Forma–1-et irányító triumvirátus egyik tagja. Sean Bratches már csak tanácsadóként segít a sorozat kereskedelmi ügyeiben.

Miután a Liberty Media 2017 elején felvásárolta a Forma–1-et, az addig Bernie Ecclestone által egyedül irányított széria új vezetési struktúrát kapott. Három részterületet osztottak fel három szakember között, Chase Carey elnök és ügyvezető igazgató lett, Ross Brawnt a sportügyekért felelős igazgatóvá, Sean Bratchest pedig a kereskedelmi ügyekért felelős igazgatóvá nevezték ki. E triumvirátus három esztendőn át irányította közös erővel a királykategóriát, ám ennek január utolsó napjával vége.

A Forma–1 megerősítette a már tavaly ősszel felröppent hírt, miszerint Sean Bratches kiszáll a vezetőségből. Hétfőn kiadott közleményükből kiderül, január végével jár le a megbízatása az ESPN korábbi emberének, aki azért adta föl a szerepkörét, mert túl sok időt kellett miatta távol töltenie az Egyesült Államokban élő családjától, négy felnőtt fiától.

Bratches az elmúlt három évben a tévécsatornákkal, a szponzorokkal és a futamok szervezőivel folytatott tárgyalásokért felelt, többek között az ő érdeme, hogy a széria fokozatosan kibővítette versenynaptárát, új helyszínek kerültek a programjába. (Innen nézve ironikus: az éppen a túlzott megterhelés miatt sokat szidott naptárbővítés egyik első „áldozata” az, aki eddig a naptárbővítésért dolgozott…)

Bratchesnek köszönhető a üzleti részleg jelenlegi struktúrájának megteremtése, mely munkájának köszönhetően az F1 jelentősen növelte jelenlétét a közösségi médiában, elkezdte kiaknázni a digitalizációban rejlő lehetőségeket, továbbá számos szponzorral, médiummal kötött új megállapodásokat. A versenyek közül kettő érkezése fűződik az ő nevéhez: az idén debütáló vietnámi és a több évtized után visszatérő holland futam, de ő kezdett tárgyalni a hamarosan talán bemutatkozó Miamivel is. Az F1 közleményében kiemelte, a sportág nézettsége a helyszíneken és a tévéképernyő előtt is folyamatosan nőtt Bratches itt eltöltött három évében, új kezdeményezések is (e-sport, megújult webes szolgáltatások, fantáziajátékok, új logó és értékesítési rendszer, a Drive To Survive Netflix-sorozat) indultak, melyek szintén növelték a sportág népszerűségét, új közönség felé nyitották ki a kapukat.

Sean Bratches, Chase Carey és Ross Brawn (Kép: Liberty Media)

Az amerikai médiaszakember a napi munkából most ugyan kiszáll, ám teljesen nem fordít hátat az általa az érkezése előtt nemigen ismert, de azóta megkedvelt Forma–1-nek, hiszen az Egyesült Államokból a jövőben tanácsadóként fogja segíteni korábbi kollégáinak munkáját.

„Az elmúlt három évem a Forma–1-ben egy hihetetlen utazás volt, amit rendkívül élveztem” – nyilatkozta a leköszönő kereskedelmi igazgató. „Szeretnék személyesen köszönetet mondani az F1 csapatának a rendkívüli erőfeszítéseiért és elhivatottságáért! Ők a legjobbak legjobbjai, és meggyőződésem, hogy továbbra is jól fogják szolgálni a szurkolók érdekeit, követve az általunk a következő évekre meghatározott stratégiát. Büszke vagyok arra, hogy jobb helyzetben van a Forma–1 a távozásom idején, mint amikor 2017-ben csatlakoztam, és tudom, hogy a csapatként lerakott alapok segítségével jó szolgálatot fogunk tenni a szurkolóknak, elérve új közönséget is, szerte a világban.”

Chase Carey, az F1 elnöke köszönetet mondott Bratchesnek a három év munkájáért, de nem búcsúzott kollégájától. „Sean átalakította a Forma–1 kereskedelmi oldalát, és az üzleti növekedés és lendület az ő munkáját dicséri. Örülök annak, hogy Sean tanácsadóként folytatni fogja velünk az amerikai otthonából. Mindig is része marad az F1-es családnak, és már nagyon várom a majdani tanácsait és a konzultációkat. Minden jót kívánok neki az új céljaihoz!” – mondta az F1 első embere.

Az F1 közvetlen utódot nem jelölt ki Bratches helyére, feladatait az általa felállított csapat fogja ellátni. A másik két igazgató eközben továbbra is a helyén marad. Carey szerződése 2021-ig szól, és úgy hírlik, a nagy szabályreform bevezetése után ő is szívesen a háttérbe vonulna. Korábbi pletykák szerint feladná az ügyvezető igazgatói pozícióját, és csak elnökként tevékenykedne tovább, másra bízva a napi ügyeket. Ross Brawnra eközben vélhetően hosszabb távon számít a Liberty Media.

Borítókép: Sean Bratches (Fotó: Renault)

További tartalmak