Musorujsag
Élő Eredmények

Extrém orra okozhatott gondot a törésteszten az Alfa Romeónak?

Extrém orra okozhatott gondot a törésteszten az Alfa Romeónak?

Motorsport-Total
A pár héttel ezelőtt még elbukó Alfa Romeo teljesítette az FIA kötelező töréstesztjeit. A hírek szerint egy rendhagyó megoldással készülnek 2020-ra.

Decemberben ment híre, hogy az Alfa Romeo új autója elsőre nem ment át az FIA hivatalos töréstesztjein. A beszámoló szerint a frontális ütközéses teszt volt túl nagy falat a masinájuknak. Noha abban semmi rendkívül nincs, hogy egy konstrukció elsőre nem vizsgázik sikeresen, az akkori híradások arról szóltak, ez esetben komolyabb lehet a baj, mivel a váz teljesen összetört, és azon várhatóan jelentősebb módosításokat kell végrehajtani, ami a fejlesztésben is visszavetheti a csapatot.

Az olasz Motorsport munkatársa, Franco Nugnes megtudta, a hinwiliek azóta már javítottak: második nekifutásra sikerült megfelelniük az FIA minden elvárásának, így autójukat a tesztelésre és versenyzésre alkalmasnak minősítették biztonsági szempontból. Az olasz szakíró szerint ráadásul ehhez nem is kellett olyan nagy módosítás, mint azt előzetesen más források sejttették. Azt persze nem tudhatjuk, hogy a kényszerű ismétlés valóban visszavetette-e a mérnökök téli munkáját.

Nugnes szerint a fennakadást az okozta, hogy Frédéric Vasseur gárdája egy extrémnek mondható orrmegoldással készül – ez nem felelt meg elsőre a törésteszten. A dizájnt azóta sikerült masszívabbá tenni.

A várhatóan C39 névre keresztelt modell egyébként a Ferrarival való szoros együttműködés ellenére állítólag több tekintetben inkább a Mercedes tervezési sajátosságait fogja idézni. Bemutatásának időpontja egyelőre nem ismert. Az istálló idén is Kimi Räikkönennel és Antonio Giovinazzival fog versenyezni.

Az Alfa Romeo a hatodik istálló, amelyről tudható, hogy sikeresen hitelesíttette a 2020-as karosszériáját. Elsőként a Racing Point új autója esett át a törésteszteken, de már a Ferrariról, a Haasról, a Toro Rossóról és a Williamsről is kiderült, hogy túl vannak a próbán. A Mercedes, a Red Bull, a Renault és a McLaren esetében nincs információ arról, sor került-e már a kötelező FIA-vizsgára.

Borítókép: Kép: XPB

További tartalmak