Musorujsag
Élő Eredmények

Hiányzik a „gyilkológép” érzés a mai F1-es autókból?

Hiányzik a „gyilkológép” érzés a mai F1-es autókból?

Crash.net
A Sky Sports F1 szakértője rémisztőbb F1-es gépeket szeretne látni.

Karun Chandhok nem a legsikeresebb Forma-1-es pilóták egyike, hiszen legjobb eredményei között mindösszesen 2 db 14. helyet találunk, de azt is hozzá kell tenni, hogy az autóit sem Adrian Newey tervezte. Pályafutása, mely a 2010-es évek elejére datálható, és amely csupán 11 startot eredményezett, tehát nem feltételezi, hogy ma is véleményez F1-es dolgokat, azonban ő a Sky Sports F1 szakértője, vagyis továbbra is komoly rálátása van a királykategória eseményeire.

Olyannyira, hogy tavaly a vitatott kanadai Sebastian Vettel kicsúszás-visszatérés eset kapcsán a Ferrari Karun Chandhok elemzését vitte a versenybírók elé, mintegy megdönthetetlen bizonyítékként, mely alátámasztja igazukat. A Stewardok végül messze nem érezték olyan perdöntőnek a bizonyítékot és el is utasították, mondván, csupán egy harmadik fél véleményét tükrözik.

Bárhogyan is, Karun Chandhok megbecsült tagja a Sky Sports F1 csapatának, olyannyira, hogy a január 19-én 36. születésnapját ünneplő exversenyző kipróbálhatta a Mercedes tavalyi világbajnoki autóját.

Karun Chandhok Fotó: Moy / XPB Images

A teszt igen jól sikerült, Chandhok nem győzte dicsérni. Olyanokat mondott, hogy nem lehet vele hibázni, hogy soha életében nem vezetett ennyire jól tervezett autót stb.

Az autóból kiszállva aztán előjöttek természetesen más irányú vélemények is. Többek között felrémlett számára az az emlék, amikor 2004-ben vezethette Juan Pablo Montoya Williams BMW-jét. Bizonyára meghatározó pillanat volt, hiszen, mint mondja: „Minden egyes kanyarban megrémisztett. Amikor fordítottam egy picit a kormányon és megnyomtam a gázt, azt értezem, hogy ez a gép meg fog ölni engem.”

A 2004-es Williams BMW sokáig tartotta a monzai körrekordot, tehát nem véletlen, hogy Chandhok úgy érezte, kicsit talán túl nagy falat egy ilyen szörnyetegbe ültetni először egy F1-es tapasztalattal nem rendelkező versenyzőt. Ám úgy véli, ezt az érzést valahogy vissza kellene hozni a királykategóriába: „Azt gondolom, hogy valamilyen szinten erről kellene szólnia a Forma-1-nek.”

Juan Pablo Montoya a 2004-es Williams BMW-vel. (Fotó: Xpb.cc)

„Rémisztőnek, félelmetesnek kellene lennie! Olyannak, amelybe, ha egy alacsonyabb szériából érkezik valaki, akkor döbbenten kellene kiszállnia az autóból.”

Chandhok úgy véli, a mai szuperautók olyannyira jól tervezettek és jól vezethetőek, hogy egyszerűen nem túl nagy kihívás velük versenyezni.

„Ha megnézzük a Szingapúri Nagydíjat, a versenyzők pont annyira izzadnak le, mint mi. Nem festenek leharcoltnak, nem látszik rajtuk, hogy pillanatokkal korábban folyamatos kemény fizikai próbatételnek voltak kitéve.”

Sebastian Vettel a Szingapúri Nagydíj dobogóján – Fotó: Charniaux / XPB Images

A változás azonban talán a küszöbön van: nagyon érdekes lesz látni, hogy milyen lesz a Forma-1 2021-ben. Az egyik cél, hogy könnyebb legyen versenyezni egymás ellen, de az is biztos, hogy meg kellene nehezíteni a versenyzők dolgát…

További tartalmak