Musorujsag
Élő Eredmények

Marko megmosolyogta, hogy a Renault erősebbnek hiszi a motorját...

Marko megmosolyogta, hogy a Renault erősebbnek hiszi a motorját...

Motorsport-Magazin
Helmut Marko mosolyogva fogadta a Renault állítását, miszerint erőforrásuk jobb a Mercedesnél, a Honda pedig továbbra is le van maradva. A Red Bull-os semmi pénzért nem cserélne a franciákkal…

A Renault motorrészlegét vezető Rémi Taffin a közelmúltban az Auto Motor und Sportnak azt nyilatkozta, számításaik alapján a Ferrari mögött, a Mercedesszel nagyjából azonos, kicsit talán magasabb szinten áll a motorjuk teljesítménye, miközben a 2019-ben helyettük a Red Bull motorpartnerévé váló Honda még mindig kisebb lemaradásban van velük szemben. Állítását a Mercedes és a Honda mérnökei is cáfolták már korábban, a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko pedig még el is mosolyodott, amikor erről kérdezték.

„A renault-s időknek már vége, mi már a Hondával vagyunk…” – mondta kaján vigyorral az arcán a német Motorsport-Magazinnak Taffin megállapításáról. „Azt nem tudom, Rémi pontosan mikor nyilatkozta ezt, hogy az év vége felé volt-e. Ha igen, akkor nem adok neki teljesen igazat, mivel a versenyen a Mercedes szintjén voltunk, bizonyos magasabban fekvő pályákon, mint Mexikó és Brazília pedig már előttük.”

Az osztrák kiemelte, egy motor minőségét nemcsak a lóerők száma határozza meg, hanem az is, mennyire megbízható. Márpedig a Honda ezen a téren szerinte egyértelműen a Renault fölé nőtt – és ez a teljesítménymutatókat is befolyásolhatta. „Bizonyos területeket találtunk, amiknél volt mit behoznunk. Ami a motorok időmérős teljesítményét illeti, vegyük példának Monzát, ahol igazán föl kell tekerni a teljesítményt. Figyelembe kell venni, hogy egy motornak tartósnak is kell lennie, és ha a Renault, valamint a McLaren kieséseit vesszük, és a mi motorunk megbízhatóságát, össze sem lehet a kettőt hasonlítani.”

Helmut Marko (Fotó: XPB)

Ezek alapján Marko megállapította, nem sírja vissza a renault-s korszakukat. „Nem vagyok szomorú. És ha a pontszámot nézzük, a Renault csak ötödik lett, sok ponttal mögöttünk…”

Ami a megbízhatóságot illeti, a szakember elégedettségét árnyalja, hogy a Honda a Mercedesszel és a Ferrarival ellentétben három helyett négy motorral tudta csak teljesíteni az idényt. Jacques Villeneuve ennek kapcsán meg is említette: könnyű megbízhatónak láttatni egy olyan motort, amely sokkal kevesebb kilométert teljesít, mint a riválisoké.

Marko szerint ez azonban nem csökkenti a Honda érdemeit, a megbízhatóság terén tett előrelépésük valós, és ezt 2020-ban bizonyítani is fogják. „Még egyszer hangsúlyozom, a cserékre a teljesítményjavulás miatt került sor. Az első motorunkat Montrealban cseréltük, a másodikat Franciaországban, aztán jött egy új üzemanyag talán Szocsiban, ami miatt módosítani kellett a motor kalibrálásán. Időközben is voltak problémák a tartóssággal, de ami a futásidőt illeti, mi eleve így terveztünk. Idén a többiekhez hasonlóan három motorral fogjuk teljesíteni az évet” – ígérte.

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak