Musorujsag
Élő Eredmények

Elárverezik Michael Schumacher legelső F1-es Ferrariját

Elárverezik Michael Schumacher legelső F1-es Ferrariját

Girardo & Co.
Eladó a négykerekű, amivel Michael Schumacher és a Ferrari páratlan sikerkorszaka kezdetét vette.

Öt közös világbajnoki címüknek és a számtalan megdöntött rekordnak köszönhetően Michael Schumacher és a Ferrari neve összeforrt az 1990-es évek végén és a 2000-es évek első felében. A hétszeres világbajnok a Benettonnal megszerzett második címe után, 1996-ban csatlakozott a maranellói csapathoz, ám debütálására már az azt megelőző évben sor került. Schumacher két 1995 őszén megejtett teszten kezdett ismerkedni a Scuderiával, és e gyakorlásokon a csapat 1995-ös modelljét hajtotta, amit most árverésre bocsátanak.

Az V12-es motorral fölszerelt Ferrari 412 T2-ről és annak is a 157-es számú karosszériájáról. A gépet eredetileg Jean Alesi vezette az év első nagydíjhétvégéin, többek között ezzel a vázzal szerezte az imolai második helyét, valamint a brazíliai ötödik helyét is. Schumacher 1995. november 16-án vitte pályára először az autót, már a következő évre gyártott V10-es motorral. Miután még Benetton-alkalmazott volt, hófehér overallban ült a volán mögé, miközben a Ferrari-szurkolók ezrei kíváncsiskodtak a pálya környékén. A napja nagy részét várakozással kellett töltenie egy motorhiba miatt, ám öt nappal később a portugáliai Estorilban ismét tesztelhetett, és ott már az eredeti V12-es motort is meghajtotta, hogy összevethesse azt a V10-essel.

Schumacher a gyakorláson 0,7 másodperccel jobb időt ért el Gerhard Berger korábbi legjobbjánál, majd a sajtó elé állt, és jött az azóta legendássá vált nyilatkozat, mely egyben egy gesztus is volt a Ferrari és a tifosi felé. Közölte, hogy ezzel a jól vezethető autóval (amelyre Berger és Alesi annyit panaszkodott) talán még könnyebben is megvédte volna a címét, mint a csak szűk tartományban jól működő Benetton B195-össel…

Ferrari 412 T2 (Fotó: Girardo&Co.) Ferrari 412 T2 (Fotó: Girardo&Co.)

E szeletnyi F1-történelem kerül most kalapács alá a Girardo & Co. aukciós ház jóvoltából. Az autó 2018-ban került vissza Maranellóba, ahol az ezzel foglalkozó szakemberek teljesen helyrehozták. Rendberakták a karosszériáját, a fékeket, a váltót, újrafestették a masinát, majd hitelesítették is, megerősítve, hogy ezek az eredeti alkatrészek. A versenygép azóta megjárt egy párizsi retróautó-bemutatót, pillanatnyilag pedig a Girardo & Co. londoni bemutatótermében pihen, kiemelkedve a sok autókülönlegesség közül.

Az értékesítő nem árulta el, milyen kikiáltási áron kínálják eladásra. Max Girardo, az aukciós ház tulajdonosa azt azért megállapította: „Mondanom sem kell, mekkora megtiszteltetés, hogy egy ilyen kivételes és jelentős F1-es autót adhatunk el.”

Az utóbbi években számos korábbi Schumacher-autó talált új gazdára – a legutóbbi kettő a tavalyi Abu-dzabi Nagydíj szombatján, az F1 által megrendezett árverésen. Akkor Schumacher 1992-es Benettonját 725 ezer dollárért, a 2002-es Ferrariját pedig 5,9 millió dollárért vették meg. Eközbebn két évvel korábban a 2001-es világbajnok Ferrarijáért 7,5 millió dollárt fizettek.

Michael Schumacher 1995-ös első ferraris tesztjéről és annak előzményeiről korábbi cikkünkben olvashatnak.

Borítókép: Ferrari 412 T2 (Fotó: Girardo&Co.)

További tartalmak