A Mercedes főnöke úgy készül, hogy lesz Kínai Nagydíj

Sajnálatosnak találná Toto Wolff, ha idén a koronavírus miatt nem lenne Kínai Nagydíj, ám egyelőre nem tud annak lefújásáról.

Fotó: XPB
Hetek óta a bizonytalanság lengi körül az áprilisi Kínai Nagydíjat. Az ázsiai országban terjed a koronavírus miatti járvány, s miután az F1-et vendégül látó Sanghaj sportszövetsége nemrég jelezte, annak elültéig minden sporteseményt le kell mondani, erősen kérdéses, a száguldó cirkusznak lesz-e esélye egyáltalán eljutni Kínába.

Az F1 sportigazgatója, Ross Brawn a múlt héten azt nyilatkozta, két héten belül döntést fognak hozni, és arra várnak, hogy elsőként a helyi hatóságok és szervezők lépjenek az ügyben. Előrevetítette ugyanakkor, hogy ha nem is kerülhet sor a versenyre az eredeti időpontban, április 19-én, a sorozat meg fogja vizsgálni a halasztás lehetőségét, és új dátumot próbál keresni Sanghajnak a naptárban, mivel Kína túl fontos piac a számukra ahhoz, hogy kihagyják a bajnokságból.

A csapatok a múlt héten egyeztettek a helyzetről az F1-es vezetőkkel, ám a Mercedes főnöke, Toto Wolff a gárdája hétfői londoni festésbemutatóján nem tudott új hírekkel szolgálni ezzel kapcsolatban. Mint mondta, amíg nincs meg a végső döntés, ők az április 19-ei Kínai Nagydíjra készülnek… „A Forma–E már törölte a kínai versenyét. Ők négy héttel előrébb járnak, mint mi, és a múlt héten törölték. Én nagyon remélem, hogy elmehetünk Kínába. Az eseményt követően éppen a kínai nagykövetségre fogok menni a biometrikus útlevelem ügyében. Pillanatnyilag úgy fest, hogy menni fogunk Kínába” – nyilatkozta az osztrák csapatvezető.

Toto Wolff és Sir Jim Ratcliffe a Mercedes hétfői szponzoreseményén (Fotó: Mercedes)

Toto Wolff és Sir Jim Ratcliffe a Mercedes hétfői szponzoreseményén (Fotó: Mercedes)



Brawnhoz hasonlóan ő is kiemelte, milyen fontos piacot jelent a legnépesebb ország az F1 számára a folyamatosan növekvő szurkolói bázisával. „Kár lenne, ha nem mennénk oda. Tavaly tele voltak a lelátók, minden jegyet eladtak. Kína kezd igazán fontos piaccá válni a szurkolótábor szempontjából, és Sanghajban nagyszerű rendezvényeket szerveznek a futam köré. Ha nem mennénk oda, az nem lenne valami jó, sem a szurkolók szempontjából, sem a mi szempontunkból.”

Arról persze szó sincs, hogy az üzlet felülír minden más szempontot. „Az egészség az első. És remélem, hogy úrrá lesznek a helyzeten. Ez most a legfontosabb” – szögezte le Wolff.

Amennyiben időben meg akarják tartani a Kínai Nagydíjat, az F1-nek nagyjából ezen a héten útnak kellene indítania az első hajón érkező szállítmányait, miközben a következő egy-két hétben a helyszínre kellene küldenie a futam előkészítését segítő embereit is. Annak türkében, milyen veszélyes a helyzet, hány ország törölte kínai járatait és hogy Sanghajtól pár száz kilométerre nemrég karantént alakítottak ki, ez utóbbira meglehetősen kevés esély mutatkozik.