Előállt az új McLaren!

Csütörtökön Wokingban mutatta be idei versenyautóját a McLaren F1-es csapata. Az MCL35-össel szilárdítanák meg helyüket a középmezőny élén.

Az elmúlt években megszokott módon Wokingban, a technológiai központ futurisztikus termében fogadta a média képviselőit a McLaren, hogy bemutassa 2020-as új autóját. Arról előzetesen annyi információ szivárgott ki, hogy a 2019-ben megszokott narancs és kék festésen némi változtatást hajtottak végre a tervezők – Zak Brown ügyvezető igazgató egészen izgalmas módosítást emlegetett.

Az új masina a két éve bevezetett névadási gyakorlatot folytatva az MCL35-ös nevet viseli, és valóban módosult a külseje. A glóriáját narancssárgára festették, a kék minta pedig új elhelyezést kapott az autó oldalán és szárnyain, miközben a McLaren is csatlakozott a tömeg szempontjából könnyebb matt festést választó csapatokhoz.

Az autó orra a múlt évi modell karcsú kialakítását idézi, mégis módosult, a versenyző feje fölötti légbeömlő kiszélesedett, és szintén feltűnő, milyen karcsúra szabták az oldaldobozokat.



„Rendkívül büszke vagyok az egész csapatra” – nyilatkozta Zak Brown. „A múlt évünkben azt hoztuk, amire képesek voltunk, bebiztosítottuk a nehéz küzdelem árán megszerzett konstruktőri negyedik helyet. Pályára álltunk, lendületben vagyunk, megújult energiával megy tovább a csapat, és tovább bővítjük a partnereink családját, a szurkolói bázisunkat, miközben már nagyon várjuk a szoros új szezont. Továbbra is visszafogottak és összeszedettek leszünk, és félelmek nélkül megyünk tovább, előre.”

Az előző idényt a konstruktőri negyedik pozícióban záró istálló harmadik és egyben utolsó szezonját kezdi meg a Renault partnereként, és a másodikat a tavaly év közben munkába állt Andreas Seidl irányítása mellett. A német feladata, hogy befoltozza a korábbi lyukakat és teljesen helyreállítsa az utóbbi közel egy évtizedben folyamatosan alulteljesítő egykori élcsapatot. A megújulásuk első éve jól sikerült, hiszen amellett, hogy a középmezőny legstabilabb csapata volt, a McLaren 2014 óta első dobogós helyének is örülhetett Brazíliában.

Az új szélcsatorna és szimulátor építését szorgalmazó, a csapatot a régi piramisszerű struktúrára visszaállító, a szerepeket és célokat is egyértelművé tévő Seidl a fejlődés fokozatosságát hangsúlyozta, és konkrét eredmények helyett elsősorban e javulás folytatását reméli 2020-tól. „Ez az egész csapat számára fontos pillanat. Sok-sok hónap munka után az embereink voltak az elsők tegnap este, akik megcsodálhatták az MCL35-öst, még mielőtt bemutattuk volna a világnak. Minden csapattag sok időt és energiát fektetett a tervezésbe, fejlesztésbe és gyártásba, hogy készen legyünk az első tesztre” – mondta Seidl.

„A mai nap egy újabb állomása az utunknak. Fontos lesz nem elbizakodottá válni: ez egy nehéz szezon lesz. Semmi sem jön könnyen az F1-ben, és a versengés a középmezőny elején nagyon intenzív. Hat napunk lesz tesztelni és felkészülni a szezonra, de az egész csapatunk készen áll!”



A csapat a jól bevált tavalyi párosával folytatja, Calros Sainz és Lando Norris is második idényének vág neki a wokingiakkal, „Alaposan figyelemmel kísértem az MCL35-ös megalkotásának folyamatát a télen, és tudom, milyen sok munka és szenvedély van benne” – mondta a rutinosabb Sainz, aki a hatodik F1-es évét várja. „Sokan talán csak egy kitöltő évnek hiszik 2020-at a régi és az új szabályok időszaka között, ennek ellenére a McLarennél mi megnyomtuk az ’újraindítás’ gombot az abu-dzabi szezonzáró után, és nagyon keményen dolgoztunk, hogy az autó minden részletén javítsunk.”

„Tavaly szép előrelépést értünk el, és ez nagy motivációt jelentett, de eszünkben van az is, mennyire szoros a küzdelem a középmezőnyben. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy 2020-ban kiengedjünk, ha csökkenteni akarjuk a hátrányunkat az élmezőnnyel szemben. A személyes célom az, hogy új szintre emeljem a csapatot idén. Már alig várom, hogy Barcelonában a tavalyi lendülettel folytassuk tovább a munkát.”

Norris újoncéve után tapasztaltabban és magabiztosabban ül vissza a volán mögé – a fejlődés reményében. „Tetszik az új festés, szerintem a szurkolóink is szeretni fogják. Már alig várom, hogy először vezethessem” – mondta a brit. „Kemény munka volt a fejlesztése a tervezők, a mérnökök, az autót megépítő csapat, de Carlos és az én részemről is. Különleges érzés részét képezni ennek a folyamatnak. Az újoncévem hihetetlen élmény volt, sokat tanultam a csapattól és Carlostól is. Most már magabiztosabbnak érzem magam mind a vezetés, mind a visszajelzések szempontjából.”

„Igazi célokat nem tűztünk ki magunk elé erre az évre, mivel tudjuk, hogy nehéz lesz megtartani a tavalyi helyezésünket. De várom már, hogy kiderüljön, mire vagyunk képesek a legfőbb ellenfeleinkhez képest, és hogy újra versenyezhessek.”

A versenyzésre még egy hónapot kell várnia, az első menetre az MCL35-tel viszont már kevesebb mint egy hetet. A barcelonai első háromnapos teszt jövő szerdán, február 19-én rajtol Barcelonában.

Képgaléria: