Musorujsag
Élő Eredmények

Több ponton is módosított koncepcióján a McLaren

Több ponton is módosított koncepcióján a McLaren

Autosport
A McLaren technikai igazgatója, James Key leszögezte, bár a 2020-as autó több területen is új tervezési filozófiát követ, nem szakadt el teljesen elődjétől, az MCL34-estől, hiszen a szükséges „tanulságokat” annak továbbfejlesztése során vonták le.

A neves szakember – akinek az idei lesz az első „saját” McLarenje, vagyis a csapat első autója, ami már teljes mértékben az ő felügyelete alatt készült – a MCL35-ös bemutatása után beszélt a koncepcióváltásról és a fejlesztések irányáról, kiemelve, számos ötlet már tavaly fölmerült a mérnöki csapatban, akkor viszont ezeket még nem valósíthatták meg.

Ennek oka, hogy meg volt kötve a kezük, az autó néhány elemén (például felfüggesztésének geometriáján) már nem változtathattak a szezon során. Most viszont volt lehetőségük erre, és megvalósíthatták elképzeléseiket.

„Ezeket az új koncepciókat már a 34-es esetében is vizsgáltuk az előző évben” – kezdte Key. „Pár területen változtattunk is. A karosszériával egy olyan tendenciát követtünk, ami szerintem egyre jellemzőbb, az egyre szűkülő oldaldobozok tendenciáját. Ezt nagyon korán meg kell terveznünk, mert magában foglalja a motort is, meghatározza annak beépítési módját és így tovább” – tette hozzá.

James Key (Fotó: XPB)

„Hasonló volt a sebességváltó esete is, hiszen meg akartunk felelni ennek a filozófiának. Rengeteget dolgoztunk a hátsó felfüggesztésen is, szóval a pilótafülke utáni rész esetében kijelenthetjük, hogy nagyon eltérő megközelítéssel dolgoztunk. De ugyanígy van egy csomó megoldás az első részen is, amit csak az új autó esetében dolgozhattunk ki. Új megoldások, de mint mondtam, nem teljesen újak, mert azon alapulnak, amit tavaly tanultunk” – magyarázta.

„Sok esetben a 34-es volt az idei koncepciók atyja. Próbáltuk az idei autóba ültetni azt, amit tavaly tanultunk, miközben a tavalyi autót fejlesztettük, szóval ez egy hosszabb folyamat volt. Voltak lehetőségek, melyekkel úgy éreztük, nem tudunk élni a 34-es esetében annak geometriája miatt” – folyatatta az elismert mérnök.

Kiemelte, a McLarennek 2020-ra is reális célokat kell kitűznie maga elé, noha hosszabb távon mindenképp győzni akarnak. „Mindig ki kell gondolni egy célt, amiért dolgozhatunk. Az egyik ilyen az, hogy az élen akarunk lenni, de ez hatalmas lépés lenne onnan, ahol vagyunk. Örvendetes lenne egy év alatt megtenni, de messze vagyunk ettől. A középtávú cél az, hogy megtartsuk a helyünket (a középmezőny élén) és csökkentsük a lemaradást az élmezőnnyel szemben, hogy erre építeni tudjunk. Ha ez sikerül, teljesítettük a reális célt” – mondta, majd az új festés kapcsán elárulta, azért választották ők is a mattot, mert ezzel súlyt tudnak megtakarítani.

McLaren MCL35 (Kép: McLaren)

További tartalmak