Változhat az ausztrál pálya vonalvezetése

Még a 2021-es futam előtt módosulhat az ausztrál pálya vonalvezetése, hogy a folytatásban izgalmasabbak legyenek a futamok a melbourne-i helyszínen. Bár azt, pontosan mire számítsunk, nem árulták el, egy biztos, döntött kanyarok nem lesznek!

A 2019-es Ausztrál Nagydíj rajtja (Fotó: XPB)
Az Albert Parkban kialakított versenypálya nagy részét a hétköznapi forgalomban is használják, átalakítása tehát körülményesebb, mint épített társaié, ennek megfelelően pedig 1996-os debütálása óta nem is voltak jelentősebb változtatások rajta. Többször fölmerült azonban, hogy lehetne módosítani, hogy izgalmasabbak legyenek a viadalok.

A helyszín nemrég 2025-ig hosszabbított az F1 vezetőivel, az új megegyezés pedig állítólag egy nagyobb szabású átalakítást is magában foglal, amire már a 2021-es viadal előtt sor kerülhet. A cél természetesen a vonalvezetés izgalmasabbá tétele.



Arról, mikor kezdődjenek a munkálatok, az idei Ausztrál Nagydíjat megelőzően kell dönteni. „Egy, de legfeljebb két éven belül újra fogjuk aszfaltozni a pályát” – kezdte a futam főszervezője, Andrew Westacott. „Már tárgyalunk az F1 vezetőivel a pálya fejlesztéséről, hogy megbizonyosodjunk arról, követni tudjuk az autókkal kapcsolatos változtatásokat.  Egyes pontokon lehet szélesíteni, máshol lehet szűkíteni fogunk majd” – tette hozzá.

Hogy pontosan milyen változtatásokra kell számítani, arról még nem beszélt, azt viszont Westacott már kizárta, hogy Zandvoorthoz hasonlóan döntött kanyarokkal próbálják majd feldobni a versenypályát. „Ha van rá lehetőség, akkor meg kell vizsgálni, hogyan lehet valamit még jobbá tenni. Kétségtelen, hogy az autók sokat fejlődtek 1996 óta, és fognak 2021-ben is” – magyarázta.

„Már vizsgáljuk, min lehetne változtatni. Mindent átnézünk. Vizsgálni fogjuk az aszfalt gumikeverékekre gyakorolt hatását, valamint a kanyarokat is. De nem akarjuk eltüntetni a pálya karakterét. Figyelni kell, hogy egy tó körül kanyarog a pálya, és nagyobb terek is vannak körülötte, szóval nem változtathatunk a környezeten. Biztos, hogy nem lesznek olyan döntött kanyarok, mint Zandvoortban, vagy bármi hasonló. Ígérem” – zárta gondolatát.

A 2020-as tesztprogram (Grafika: Boxutca)

A 2020-as tesztprogram (Grafika: Boxutca)