Musorujsag
Élő Eredmények

Új főszponzor és módosult festés: bemutatkozott a Racing Point!

Új főszponzor és módosult festés: bemutatkozott a Racing Point!

Racing Point
Az új autóját még nem, a 2020-as új festését viszont bemutatta a Racing Point csapata, s egyben a régi-új névadó szponzorát is bejelentette.

Valamennyi istálló tartott már hivatalos autóbemutatót, tett közzé számítógépes grafikákat új gépéről vagy fotókat annak bejáratásáról, a tíz résztvevő közül hétfőn délutánig egyedül a Racing Point volt adós azzal, hogy „bejelentkezzen” a téli álmából. A silverstone-i gárda az ausztriai Mondseebe hirdette meg évnyitó eseményét, melyen azonban nem az új RP20-as konstrukció leleplezése volt a program, csupán a 2020-as festésük bemutatása.

És az sem sikerült teljesen hatásosra, miután a pár nappal a főszponzor BWT központjában megejtett leleplezés előtt fölkerült a világhálóra pár fotó a masinájukról, melyekből kiderült, névadó szponzoruk, a SportPesa logói eltűntek a dizájnról, a 2019-es négykerekűjük rózsaszínebb, mint egy éve.

Ezek után a hétfő délutáni bemutatótól egyfajta megerősítést és magyarázatot várhattunk, amit a gárda meg is adott. A SportPesa valóban eltűnt, a rózsaszín dizájnt diktáló BWT pedig névadó szponzorrá lépett elő – ez magyarázza a bemutató helyszínválasztását is. Az új festés a kiszivárgott fotóknak megfelelően a korábbinál több rózsaszínt mutat. A BWT  logója megkapta a leghangsúlyosabb helyeket a karosszérián, mely a szárnyvéglapjain és a motorborításon világosodik csak ki.

Fotó: Racing Point

„2017 óta sikeres partneri kapcsolatot építgetünk a BWT-vel, és örömmel ünnepeljük meg a negyedik közös évünket azzal, hogy őket köszöntjük a névadó szponzorunkként. A kiterjesztett együttműködés a lojalitást, elhivatottságot és az energiát türközi, amely a Racing Point családját is jellemzi” – nyilatkozta a BWT-vel való új megállapodásukról Otmar Szafnauer csapatfőnök. „Örülök, hogy itt, Mondseeben indíthatjuk az évünket, a BWT otthonában, ahol látható, milyen értékes munkát végez a BWT a fenntarthatóságért. A pályán és azon kívül is sok emlékezetes pillanatunk volt együtt, és alig várjuk, hogy 2020-ban újabbak következzenek.”

Miközben 2020 a jövő évi átfogó szabályváltozások miatt az egész F1 számára átmeneti év, a Racing Point szempontjából duplán is annak számít. Az istállót 2018 nyarán felvásárló Lawrence Stroll nemrég az Aston Martinhoz is bevásárolta magát, s ezzel mindössze két évre szólt az egykori Force India Racing Pointtá történő átnevezése, 2021-től tudniillik már Aston Martinnak fogják hívni a gárdát, mely hivatalosan az autómárka gyári csapata lesz – még ha nem is a hagyományos értelemben. Silverstone-ban eközben már zajlik az új időszak előkészítése: új gyárépületbe költözik a versenycsapat, új szélcsatornát és berendezéseket kap, melyekkel hosszú távon az F1 élmezőnyébe törnének.

Addig viszont még teljesíteniük kell a 2020-as kiírást is, melyben nem más lesz a céljuk, mint bebizonyítani, hogy a 2019-es visszaesésük (konstruktőri 7. hely) tényleg a korábbi tulajdonosváltás és csődeljárás miatt történt, s nem azért, mert elveszítették régi „varázserejüket”, ami évekig a középmezőny legjobbjává, a rajtrács egyik leghatékonyabb csapatává tette őket.

Fotó: Racing Point

Szafnauer egyértelművé tette, újra a negyedik helyet veszik célba. „Idén szeretnénk erős csapat lenni, közel kerülni a negyedik helyhez, mint korábban. Ennek érdekében rengeteget dolgoztunk a télen. De nehéz lesz, mivel a vetélkedés nagyon szoros. Az új autónkon végzett munkánk, a Mercedes motorral elért eredményei alapján jó esélyünk lehet” – fogalmazott.

Csapatukat a cél eléréséhez ezúttal is Sergio Pérez és Lance Stroll segítheti hozzá. Mindketten produktív télen és jó felkészülésen vannak túl, és már alig várják, hogy szerdán Barcelonában pályára vigyék új autójukat, az RP20-ast. „Az év ezen időszakában derül ki, mit tud az autó. Hiába szép, a lényeg, hogy mennyire gyors. A csapat nagyon készült a télen, és már alig várjuk, hogy elkezdődjön” – mondta a rutinos mexikói. „A tavalyi év után fontos lesz a maximumot kihozni a tesztnapokból, mivel idén kevesebb van, mint korábban. Reméljük, hogy az autónak nem lesz gond a megbízhatóságával, ez fontos lenne.”

Pérez kiemelte, a csapatuk a korábbi megpróbáltatások után nagy ütemben erősödik. „Sokat fejlődött a csapatunk, az új vezetőséggel és a BWT támogatásával úgy vélem, nincs még egy csapat, amely olyan mértékben erősödik, mint mi. A jövőnk fényes, és én boldog vagyok, hogy tavaly meghosszabbítottuk a szerződésemet” – utalt a 2022-ig szóló egyezségére.

Fotó: Racing Point

Ifjú kanadai kollégája a második évét kezdi a Racing Point tagjaként, reményei szerint a tavalyi tanulóév után erősebb 12 hónap vár rá. „Már nincsenek idegen arcok, van tapasztalatom, a közeg nem változik, és ez fontos az előrelépésben” – fogalmazott Stroll. „Az új dizájn nagyszerűen néz ki! Remélem, ugyanilyen gyors is lesz” – tette hozzá.

A Racing Point első tesztnapján mindkét versenyző pályára viszi az új autót. Szerda délelőtt Pérez teszi meg vele az első kilométereket, majd délután Stroll váltja őt a volánnál. A csütörtök aztán már teljes egészében Pérezé lesz, a péntek pedig kollégájáé.

További részletek hamarosan…

Borítókép: Fotó: Racing Point

További tartalmak