Musorujsag
Élő Eredmények

Nehezebb lesz helyretenni a Renault-t, mint a McLarent – Fry

Nehezebb lesz helyretenni a Renault-t, mint a McLarent – Fry

Autosport
Tavaly éppen az általa segített McLaren győzte le új csapatát, idén már a Renault-t erősítve dolgozik a visszavágásért Pat Fry.

Új technikai igazgatóval a fedélzeten vág neki 2020-nak a Renault gyári csapata. Miután az előző évi autójukkal és fejlesztéseikkel az idény alatt nem orvosolható problémák adódtak, a franciák ajtót mutattak az enstone-i gyár munkálatait irányító Nick Chesternek, pozícióját pedig annak a Pat Frynak adták, aki korábban a McLarennél és a Ferrarinál is szerzett tapasztalatokat élcsapat tagjaként.

A Renault-hoz most éppen előbbi gárdától érkezett, amely egy átmeneti időszakra szerződtette őt újra, amíg végleges technikai igazgatójuk, James Key munkába nem állhatott. A wokingiak 2019-es jó szereplésében Fry munkája is benne van, ő is szerepet vállalt abból, hogy a Honda-évek után a brit alakulat őszinte önkritikát tudott gyakorolni, s felismerte saját hiányosságait, hibáit.

Most a McLaren által tavaly legyőzött Renault-nál is hasonló feladat vár rá, ám elmondása szerint az nehezebbnek ígérkezik az előzőnél. „Ez másfajta kihívás. A McLarennek pár speciális problémája volt, amiket ha nem is volt egyszerű megoldani, de magas labdát jelentettek. Itt, a Renault-nál még csak pár napja dolgozom, így még elég sok mindent felül kell vizsgálni, tehát korai lenne megmondani, hogy pontosan hogyan állunk. Sok jó ember van itt, sok jó eszköz, ezeket a jó metódusokkal kell kombinálni a fejlődés eléréséhez” – nyilatkozta.

Miközben a McLaren korábban volt nagy csapatként kellett szembesüljön azzal, hogy a középmezőnybe süllyedt, a Renault a csőd szélén álló Lotusból próbál évek óta igazi nagy csapatot építeni. A folyamat összetett és hosszadalmas, a megtorpanásoktól sem mentes. A végső cél viszont mindvégig az volt, hogy a 2021-es nagy szabályváltozásokat használják ki a végleges felzárkózáshoz, és ez még most is áll. Fry ennek megfelelően a új szabályokhoz szükséges megfelelő infrastruktúra előkészítésére is nagy hangsúlyt fektet.

Pat Fry (Fotó: XPB)

„Szeretném biztosítani, hogy megfelelően állunk fel, a megfelelő eszközökkel. Az autóversenyzés elég egyszerű: kellenek a jó eszközök, a jó emberek, a jó metódusok, valamint némi idő. Ezeket kell együttesen működésre bírni. Mindháromra szükség van, továbbá arra is, hogy mindenki együttműködősen dolgozzon együtt. Ez a kulcsa annak, hogy működjön. Az autóval kapcsolatos munkába még csak most kezdem beleásni magam. Keresem azt a területet, amelyen a leghatékonyabban tölthetem el az időmet az elején. A McLarennél kicsit más volt, mert ott csak ki kellett javítani egy adott autót” – magyarázta a mérnök.

„Emellett folyamatosan szem előtt kell tartani a hosszabb távú célokat is. Nagyon könnyű ezt elfelejteni. A Ferrari szerintem klasszikus esete volt annak, hogy mindig csak a következő futam számított. Hosszú távon így nem lehet előrébb jutni, meg kell találnod a megfelelő egyensúlyt. Én szeretnék a 2020-as és a 2021-es autóval kapcsolatos munkában is részt venni. A 2021-es hatalmas projekt, és nagyon komoly lemaradást kell behoznunk.”

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak