Musorujsag
Élő Eredmények

Az első fennakadás: korábban csomagolt a Mercedes

Az első fennakadás: korábban csomagolt a Mercedes

Mercedes
Hiába teljesítette ismét a legtöbb kört a csapatok közül, a Mercedes szembesült az első műszaki problémájával, amely miatt korábban lehúzta a rolót. Aggodalomnak így sem mutatták sok jelét.

Miközben mindenki az előre és hátra mozgó kormányukkal volt elfoglalva, a címvédő csapat a felhajtás árnyékában ismét emberes programot teljesített Barcelonában. Lewis Hamilton egy délelőtt alatt 104 kört futott, és amikor átadta a volánt Valtteri Bottasnak, még reális esély mutatkozott arra, hogy a hibridérában első csapatként elérjék a napi 200 körös határt. Erről végül lemaradtak: 1 óra 10 perccel a leintés előtt jelezték, finn versenyzőjük már nem tud többet a pályára hajtani, mivel autójukon elektronikai probléma lépett fel.

Mindent elmond, hogy a Mercedes még így is mindenkinél többször juttatta körbe az autóját a katalán pályán: a tegnapi adagot túlszárnyalva 183-szor. Ebben már benne volt két majdnem teljes versenyszimuláció is. Hamilton délelőtt abszolválva a csapat első idei „futamát”, Bottas pedig szintén közel került ahhoz, hogy teljesítse a barcelonai 66 körös szimulációt. Aztán jött a műszaki gond.

„Hetvenhét kört teljesítettünk délután, ami egy jó szám” – viccelődött az ezzel a rajtszámmal versenyző finn. „Sajnos a menetünk rövid volt, mivel problémánk adódott, és ez megnehezítette a napunkat. De így is jó volt, sokat tanultunk az autóról, sok kilométert gyűjtöttünk, és már majdnem teljesítettünk egy versenyszimulációt.”

„Ami engem illet, sok tanulságot levontam a versenyszimulációmból, és még többet is le fogok. Az autót jónak éreztem, már alig várom, hogy folytassam vele a körözést péntek reggel. Remélem, sima napunk lesz.”

Valtteri Bottas (Fotó: XPB)

Hamiltont még nem hátráltatta semmi, így okkal dicsérhette a W11-es megbízhatóságát. „Délelőtt teljesítettünk egy versenyszimulációt, ami azt jelenti, hogy remek a megbízhatóságunk, és az alapok is jók. Most először éreztem úgy egy teszt végén, hogy szívesen folytatnám még. Húsz percünk maradt még, ki akartam menni, de elfogyott a gumim. Teljesítettem egy versenytávot, és a végén úgy voltam vele, mennék még száz kört, szóval fizikálisan is rendben vagyok” – mondta elégedetten a címvédő.

Technikai igazgatójukat, James Allisont zavarta Bottas fennakadása, ám szerinte nem volt szó súlyos problémáról. „Kicsit csalódottak vagyunk, hogy korán véget ért számunkra a nap, de azzal vigasztalódunk, hogy a problémát gyorsan megoldottuk, és így is teljesítettünk 183 kört. Erre valók a tesztek” – összegzett. „Biztató látni, hogy a második tesztnapon az autónk máris jónak és gyorsnak tűnik. Lewis délelőtti versenyszimulációja rendben volt, és Valtterié a megszakításig szintén jól alakult.”

A szakember a nap végén még egyszer említést tett a kormány húzogatásával állítható kerékösszetartásukról, amely minden riválisuk figyelmét fölkeltette. Egyelőre ők maguk sem tudják, mennyit fog érni a rendszer. „Ma vetettük be először a DAS-rendszerünket. Még csak fölfedező úton vagyunk vele, a versenyzők is tanulják. Meglátjuk, mit hoz majd a szezon során.”

Borítókép: Valtteri Bottas (Fotó: XPB)

További tartalmak

Kapcsolódó hírek